Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf 1 '81 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6846)

Rickyrick 29-12-2004 10:17

Golf 1 '81
 
Aloha :cool:

Voor mijn dagelijkse school vervoer ga ik volgende week deze

Golf bij Stijn ophalen!

Alleen jammer dat hij de wielen niet weg wil doen! :wink:
Weet iemand nog voor een mooie prijs dit soort dikke wielen liggen? dan hoor ik het graag!


Groetjes,
Rick

Marco 29-12-2004 10:23

Misschien dat polog40 (arjen) nog dat setje heeft liggen wat hij een tijdje geleden te koop had staan. Ik zou hem even een pm sturen.

Wielen zijn in elk geval stalen mattig wielen.

Rickyrick 29-12-2004 10:45

oke thanks ;)

Henk_Pigo 29-12-2004 11:17

Cool bakje! Veel chroom!

lwin 29-12-2004 11:20

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6807

René 29-12-2004 12:10

heej gefeliciteerd man!!

leuk ding!!

Rickyrick 29-12-2004 12:32

haha thanks! 1.5 automaatje vet lachen ;-)

René 29-12-2004 12:35

heb zelf een 1.6 automaar (of is dat ook een 1.5? ik weet et niet meer)!
rijdt heerlijk en relaxed!!

Rickyrick 29-12-2004 18:50

mooi man!

Iemand trouwens ervaring met 1.6 diesel uit een golf 2 in een golf 1 ?

evilnyntje 29-12-2004 18:59

Quote:
Originally Posted by Rickyrick
mooi man!

Iemand trouwens ervaring met 1.6 diesel uit een golf 2 in een golf 1 ?


Stiijn, die heeft een 2 blok liggen in zijn rode golf 1 td

Rickyrick 29-12-2004 23:10

Juist, zal toch ff moeten wachten tot die terug is van vakantie...

Tommy 29-12-2004 23:14

wat wil je met een dieselblok dan? deze is benzine toch? diesel in benzine leggen wordt duur vanwege RDW keuring... anders haal je de APK niet.

erg leuke wagen trouwens! 5-deurs is cool

voor niet teveel kun je zelf een setje staal laten verbreden... en voor ook niet veel komen zulke velgjes wel op eBay.de voorbij.

Rickyrick 29-12-2004 23:22

okeej thanks!

Tja ff kijken misschien bevalt 1.5 automaat ook wel prima ;-)

DÁ-BRT 29-12-2004 23:59

Ik heb ook al een aantal type 1 met type 2 D, TD of GTD blokken gemaakt.

Het omkeuren kost inclusief het wegen en nieuwe apk ongeveer 150 euro. Dat is dus niet de hoofdprijs.

Wat je moet doen is het vinden van de motorsteun van een type1 diesel aan de distributie zijde. Deze zijn alleen geleverd in de type1 diesels, dus ook de caddy1. Ze zijn schaars aan het worden.

Dan er direct een nieuwe rubber inpersen met de trillingen van een dieselblok is dit geen overbodige luxe.

Voor de rest zijn de steunen van de oude motor te gebruiken (als je dezelfde versnellingsbak of automaatbak blijft gebruiken)

Het enige wat je in je electriciteits circuit moet maken is het gloei relais circuit en als je een toerenteller hebt een dynamo nemen met aansluiting voor de toerenteller.

Voor vragen moet je me maar ff mailen. Ik bouw ze ook om naar Plantaardige olie en afgewerkte olie. Daarnaast doe ik aan dieseltuning op hobbybasis.

Rickyrick 30-12-2004 00:16

dank je Bert! ik ga jou zeker mailen!

DÁ-BRT 30-12-2004 00:26

wees welkom...

Tommy 30-12-2004 10:00

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik heb ook al een aantal type 1 met type 2 D, TD of GTD blokken gemaakt.

Het omkeuren kost inclusief het wegen en nieuwe apk ongeveer 150 euro. Dat is dus niet de hoofdprijs.

Wat je moet doen is het vinden van de motorsteun van een type1 diesel aan de distributie zijde. Deze zijn alleen geleverd in de type1 diesels, dus ook de caddy1. Ze zijn schaars aan het worden.

Dan er direct een nieuwe rubber inpersen met de trillingen van een dieselblok is dit geen overbodige luxe.

Voor de rest zijn de steunen van de oude motor te gebruiken (als je dezelfde versnellingsbak of automaatbak blijft gebruiken)

Het enige wat je in je electriciteits circuit moet maken is het gloei relais circuit en als je een toerenteller hebt een dynamo nemen met aansluiting voor de toerenteller.

Voor vragen moet je me maar ff mailen. Ik bouw ze ook om naar Plantaardige olie en afgewerkte olie. Daarnaast doe ik aan dieseltuning op hobbybasis.



Dan moet je toch een complete herkeur doen, met nieuw kenteken e.d.? En dat is toch rond de 750 euro? Ben ik dan in de war met wat anders?

sorry dan voor mijn foute info! :o

DÁ-BRT 30-12-2004 10:52

Nee, aleen als je een motor plaatst die nooit eerder in het type voertuig is geleverd. Dan moet je een typegoedkeuring laten doen.

Als je bijvoorbeeld een dieselmotor pakt bij het omkeuren die geleverd is in bijvoorbeeld een golf, jetta, caddy, cabrio. Is er type goedkeuring voor het blok. Dan krijgt de auto een RDW keuring (veredelde APK keuring) Wordt gecontroleerd of je alles netjes hebt gedaan en of je voldoet aan alle eisen. Dan wordt hij gewogen en worden nieuwe papieren gemaakt met je oude kenteken.

Alles bij elkaar was je dit jaar ongeveer 150 euro kwijt zal het komend jaar wel weer iets duurder worden.

Suc6

Jeff 30-12-2004 18:11

Ik ga ff mee off-topic over de diesel motor.
Stel ik wil een 110 pk TDI uit een Golf 3 in cabrio type 1. Dan zou de keuring dus 150 euro gaan kosten. Als dat zou is dan ga ik diep nadenken en rekenen.

hajee 30-12-2004 18:40

Quote:
Originally Posted by Jeff
Ik ga ff mee off-topic over de diesel motor.
Stel ik wil een 110 pk TDI uit een Golf 3 in cabrio type 1. Dan zou de keuring dus 150 euro gaan kosten. Als dat zou is dan ga ik diep nadenken en rekenen.

komt niet goed, niet voor 150 euro..
als je een motorwijziging doet met een motor die in een typegoedkeuring voorkomt met dezelfde auto..
dus bijv golf 1 1.5 benzine naar diesel(met motor welke ook zo in de golf 1 is geleverd) dan wordt er de typegoedkeuring van die diesel gebruikt.
in principe moet de rest dan ook overeenkomen, bijv. remmodules..
(bijv golf 3 ombouwen naar vr6, dan moet de reminrichting dus ook van een vr6 zijn, voordat de typegoedkeuring van een vr6 kan worden gebruikt)
is het met een motorcode die niet voorkomt in de betreffende typegoedkeuringen voor jouw type, dan moet je naar lelystad voor een geluidstest, en als het vermogen met meer dan 40% toeneemt, volgt er ook een weggedrag test..
lang verhaal ,maar hoop dat het ietwat duidelijk is.
grtn hajee


All times are GMT +1. The time now is 04:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.