Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Snert's golf 1 gti 1983 [Restauratie] (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=82190)

willemsgti 18-08-2012 21:14

heb anders noch wel een harde koets staan
deze is helemaal doorgelast zeer hard.
tec tiel is er ook al van af dus je ziet wat je koopt.
orgineel nl bj 1982 gti op kenteken kleur wit.
bij intresse pb maar

Snert 21-08-2012 17:28

Quote:
Originally Posted by willemsgti
heb anders noch wel een harde koets staan
deze is helemaal doorgelast zeer hard.
tec tiel is er ook al van af dus je ziet wat je koopt.
orgineel nl bj 1982 gti op kenteken kleur wit.
bij intresse pb maar


Leuk aanbod, maar helaas!
Ik ben al reeds begonnen met de 1982-er.
Helaas dan wel geen gti.. Maar dat denk ik er wel blij :)

Deze is nog wel te redden!
Aangezien ik de auto al wat langer kende, heb ik de voorkant van de gti maar bewaard.
Ik kwam het oude kenteken zonder blauw Europa tekentje nog teken op het zijscherm.. Vol met glasblaf :screwy: :screwy:







durneet 21-08-2012 19:04

Quote:
Originally Posted by Snert
Leuk aanbod, maar helaas!
Ik ben al reeds begonnen met de 1982-er.
Helaas dan wel geen gti.. Maar dat denk ik er wel blij :)

Deze is nog wel te redden!
Aangezien ik de auto al wat langer kende, heb ik de voorkant van de gti maar bewaard.
Ik kwam het oude kenteken zonder blauw Europa tekentje nog teken op het zijscherm.. Vol met glasblaf :screwy: :screwy:








zo erg was die toch niet, en ge kunt nog vrij veel in namaak of zelfs op classic-parts krijgen,

Snert 21-08-2012 21:42

Quote:
Originally Posted by durneet
zo erg was die toch niet, en ge kunt nog vrij veel in namaak of zelfs op classic-parts krijgen,


Die blauwe is idd nog makkelijk te redden!
Die rode echt niet mee, die ligt bij de oud ijzerboer! :D
Ik heb alleen nog de papieren en de neus!

M1974 22-08-2012 07:11

Ik ben met dit soort projectjes altijd benieuwd hoe het af gaat lopen...

Sommige mensen kunnen echt veel in zo'n kleine ruimte met beperkt gereedschap en bouwen met een relatief klein budget toch een heel erg leuke auto. Daar heb ik echt respect voor.

Helaas zie je veel van dit soort projectjes ook een stille dood sterven. Te veel hooi op de vork genomen. voor te weinig middelen (Geld, kunde, kennis, gereedschap).

Ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken.

Snert 22-08-2012 08:04

Quote:
Originally Posted by M1974
Ik ben met dit soort projectjes altijd benieuwd hoe het af gaat lopen...

Sommige mensen kunnen echt veel in zo'n kleine ruimte met beperkt gereedschap en bouwen met een relatief klein budget toch een heel erg leuke auto. Daar heb ik echt respect voor.

Helaas zie je veel van dit soort projectjes ook een stille dood sterven. Te veel hooi op de vork genomen. voor te weinig middelen (Geld, kunde, kennis, gereedschap).

Ik ben benieuwd wat jij ervan gaat maken.


Dit komt wel goed hoor.
Heb ik het niet? kan ik het lenen! (ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb)
Weet ik het niet? Volksforum :D
Geld? Geld heeft iedereen altijd te weinig :D
Kennis/kunde? Met een goed technischinzicht kom je kilometers ver!
En je moet natuurlijk eerst altijd even goed kijken voor dat je wat doms gaat doen!

Ja, die rode golf 1 was echt te veel hooi. Daar kwam ik ook later pas achter.

Tja die garage is niet erg ruim, Ik moet hem ook regelmatig opruimen anders zie ik door de bomen het bos niet meer..
Daarom staat m'n 2e garage ook tot de nok toe vol met onderdelen en ander spul om de sleutel garage te ontlasten!

CAR-POOL 26-08-2012 21:38

Jammer dat de rode is niet te redden was , gelukkig zijn er nog vele 1982 en 1983ers in goede staat of redelijk goede staat te vinden.
Ik ken het , heb zelf ook 2 projecten gehad , die te slecht waren en teveel werk en flink op verkijkt wanneer je eenmaal begint ,een 78er MX wat ik nog steeds jammer vind.. En een 77er waarvan ik twijfel wat ik er nu mee ga doen, of iemand zoekt nog leuk project...

Hoe komt dat binnenscherm zo rot? Of er heeft tijden geen plasticwielkuip meer ingezeten?
Succes met het project! :)

staande golf 27-08-2012 13:35

volgens mij hebben alleen latere cabriolets wielkuipen :) Mij 81er heeft het niet in elk geval

CAR-POOL 27-08-2012 18:46

Mijn 82er had wel standaard wielkuipen en dan was dit een simpele uitvoering , vanaf dit jaar hadden ze volgens mij allemaal standaard geleverde wielkuipen , iig alle 83ers wel.

Der Typ Siebzehn 27-08-2012 19:41

Vanaf zomer, augustus 1982, m.i.v. modeljaargang 1983 dus hadden ze standaard vanaf de fabriek plastic wielkuipen. Mijn Golf 1 van 8 nov. (geproduceerd 26 okt.) 1982 heeft ze ook :-)

CAR-POOL 27-08-2012 21:57

Oke weer wat geleerd dus! :)

staande golf 28-08-2012 15:08

:thumbup:

Snert 31-08-2012 14:02

Nee er zaten geen wielkuipen in.. Gelukkig heb ik ze wel liggen, en ga ik ze er in zetten.

Anders kan ik het over een paar jaar weer doen..

Ondertussen ben ik bezig om de rode neus oplappen.
Heeft wat kleine roestplekjes, en is voor de rest erg vies.

Interieur kan er ook uit, Schuur en andere garage opgeruimd (Lees dingen verkocht)
Dus er is weer ruimte!

Ik moest ook wel want achter in de schuur lag het plaat materiaal :)

Van het weekend weer even wat lassn bakken en slijpen!

Snert 03-09-2012 22:31

Ondertussen zit ik ook niet stil.

Er zit weer een neus op.


en vandaag begonnen aan stuk zijpaneel.


staande golf 05-09-2012 17:02

Lekker bezig zo! Ligt het project in de winter stil of heb je ook nog binnen ruimte om te werken?

Snert 17-09-2012 22:08

Quote:
Originally Posted by staande golf
Lekker bezig zo! Ligt het project in de winter stil of heb je ook nog binnen ruimte om te werken?



Hij staat in de garage onder het huis, daar kan ik gewoon door gaan.
Als het niet te koud is.
Heb wel een petroleum kachel staan alleen moet ik die nog steeds goed afstellen.
Of mij vriendin moet de kachel op 30 zetten, word het ook lekker warm in de garage.

Ondertussen liggen de ramen en interieur er ook uit.
Tevens als het schuifdak! :mad:

Waar ik teven een nieuwe voor zoek, de rails enz is prima, alleen de dakplaat zelf niet! (verklapt ik zoek een nieuw dakje)


Morgen ga ik weer verder met dit :)


Snert 05-10-2012 18:30






Er komt weer een beetje leven in de dx.
Nieuwe pakkingen keerringen, waterpomp enz enz.

Nu nog een bak regelen, die de 145pk van de dx aan kan.
(ja 140/150pk, blok is gekieteld)

Susie81 26-07-2013 19:35

Mijn oude autootje!! Jammer dat ie zo rot was... Heb er veel tijd en geld in gestoken.. Maar in 2005 moeten verkopen wegens omstandigheden, die auto was echt mijn kindje!

Susie81 26-07-2013 20:03

Klopt! Auto is van Annemarie geweest! Ik heb hem van haar gekocht en paar jaar in gereden en uiteindelijk verkocht aan een jongen uit den haag.. bij ons zag ie er erg mooi uit.. Je kon je spiegelbeeld erin zien haha
Is dus jarenlang een vrouwenauto geweest! Maar wel van vrouwen met verstand van auto's ;)


All times are GMT +1. The time now is 19:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.