Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Breadfan's mk2 project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60018)

breadfan83 25-09-2009 21:36

Breadfan's mk2 project
 
Drie jaar geleden, 15 december 2006, kocht ik deze Golf (oude topic) via Martijn, en nu is het tijd voor een project-topic. ;)

De basis is deze Golf mk2 1.3i uit 1992.




Eerste wat moest gebeuren was de Golf weer toonbaar maken. Een net setje velgen, goede bandjes, en de ontbrekende delen werden dus bij elkaar gezocht en gemonteerd. Daarnaast zijn er aardig wat dagen gaan zitten in het schoonmaken van de auto:




De schokbrekers waren een ramp. De achterste waren zo lek als een zeef, en de voorste schokbrekers waren niet eens voor een Golf mk2. :D Tijd dus voor wat anders, wat lagers. Schroefsetje besteld bij Split52 dus. De banden op de Sebrings waren ondertussen ook alweer versleten, en voor de nood zijn deze velgen met banden toen gehaald bij Ron uit Geleen van hier op 't forum:




De achterlichten werden ondertussen vervangen door een setje van een GTI. De laatste paar ontbrekende onderdelen werden ook gemonteerd:



breadfan83 25-09-2009 21:37

Lager dan dit ging niet met de banden die ik had. Tijd dus voor andere bandjes. De keuze viel op een setje Nankangs, om maar gewoon lekker met de menigte mee te doen. En om van voren nog wat lager te lijken heb ik een GTI-lip gemonteerd. Op aanraden van Erik ben ik bij Kicken langs geweest voor de uitlijning van de auto op deze hoogte:




Alleen wit met zwart vond ik zo saai, dus heb ik bij Alberto andere bumpertjes opgehaald:







Twee dagen later reed me in Eindhoven iemand achterin. Heel klein deukje in de bumper, maar de schade was kostbaar genoeg om van de vergoeding ervan een nieuwe interieur te kopen ;) Gekozen werd voor een G60 interieur, maar dan van Recaro, en het deukje gaat er met een föhn wel uit:



breadfan83 25-09-2009 21:38

En toen... begon de heibel. :( Nadat ik al eens eerder de auto op weg naar huis had moeten achterlaten vanwege een verloren uitlaat, was het wederom raak. De homokineet was ge-explodeerd in de buurt van Maarheeze. Auto dus maar weer op de kar:







Met dank aan Erik, alweer, werd de auto gerepareerd. Vanwege hierop volgende motorproblemen werd echter besloten de auto alsnog in onderdelen te verkopen. De zoektocht naar een witte mk2 GTI 16v begon. :)

Gevonden werd deze auto:




Maar ook deze beviel niet echt. De kleur was niks, en de auto was echt vreselijk rot! Motor was in orde, en dat was bij de witte weer niet het geval. Gevolg, van twee werd één gemaakt:




De kabelboom van de GTI was echter vreselijk verknipt, met kroonsteentjes, zip-ties, plakband en veel bloot koper, dus om een net opgebouwd project niet meteen bij eerste start te laten afbranden, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe kabelboom. Toen ik een mooi complete Digifiz met kabelboom tegenkwam heb ik die maar gekocht. :D De set was compleet, op de steuntjes na. Via Johan ben ik daar echter ook nog aan gekomen, nieuw van de dealer:



Edition-Blue 25-09-2009 21:41

Heel goed bezig, word een mooie golf !

sanderz 25-09-2009 22:00

zo ben je eindelijk begonnen aan dat hok :D

breadfan83 25-09-2009 22:03

@Molle: bedankt, ook voor de onderdelen! Dat ontbrak dus ook nog aan de Digifiz. ;)

@Sander: Yes, hoop de Golf de komende week te kunnen starten (zonder remmen en uitlaat). Heb drie dagen vrij, dus in feite zou dat moeten lukken... theoretisch. :tongue:

sanderz 25-09-2009 22:06

Quote:
Originally Posted by breadfan83
@Molle: bedankt, ook voor de onderdelen! Dat ontbrak dus ook nog aan de Digifiz. ;)

@Sander: Yes, hoop de Golf de komende week te kunnen starten (zonder remmen en uitlaat). Heb drie dagen vrij, dus in feite zou dat moeten lukken... theoretisch. :tongue:



ik hoop het voor je, ik vind het geweldig wat je doet zo op straat

VW Johs 25-09-2009 22:25

is idd geweldig zo op straat .

succes .

jetta mk1 '82 25-09-2009 22:43

hey broodfreak,

heb je dat hok nou nog steeds niet aan de praat ?

mooi dat je het beestje een nieuw leven geeft ;) !


gr. Martijn

breadfan83 28-09-2009 18:04

Vandaag weer wat nieuwe onderdelen opgehaald bij de dealer. De laatste drie beschikbare setjes Digifiz teller steunen.

Daarnaast gelijk een rolletje tape gekocht om de kabels weer netjes mee in te wikkelen. De tape is OEM-gekeurd, en gelijk aan de door VW gebruikte tape. Geen geklungel dus met plastic plakband rommel.




Woensdag heb ik weer vrij, dus dan kan er weer aan de auto gewerkt worden. De stuurkolom wordt dan vervangen, en de bekabeling in de auto wordt dan compleet aangesloten. Misschien dat ik dan ook het werk onder de kap krijg afgerond.

GerardMkIIVR6 28-09-2009 18:16

Ziet er goed uit kerel.
Damn die foto van het sleutelen op de weg heerlijk om te zien weet ook nog wel toen ik dat moest was een super tijd :thumbup:

gti-er 28-09-2009 18:52

goed bezig midden op straat :thumbup:
is er niemand in de buurt die zeurt daarover? of is iedereen blij met jou!! :D

breadfan83 28-09-2009 19:08

Quote:
Originally Posted by gti-er
goed bezig midden op straat :thumbup:
is er niemand in de buurt die zeurt daarover? of is iedereen blij met jou!! :D


De buurman en -vrouw komen net hier binnen wandelen, terwijl ik de nieuwe steunen in het dashboard aan 't bouwen ben.

"En, dashboard ook al aan het verbouwen? Hoe staat het er voor met de Golf nu? Loopt de motor al? Waarom moeten daar dan andere beugels in?" :D

Het zelfs de buurvrouw van bijna 90 al naast de auto gehad staan, die nieuwsgierig stond te kijken en vragen wat er allemaal gebeurde.

Ze hebben er geen problemen mee, en zijn meestal alleen maar benieuwd hoe het er voor staat met de auto. Zolang ik alles netjes houd, en na het klussen weer opruim, is er niks aan de hand. ;)

gti-er 28-09-2009 19:37

gelukkig zijn er nog zulke mensen!! :thumbup:
ik heb vaak zat andere verhalen gehoord! :eek:

De Limburger 28-09-2009 19:48

Ziet er goed uit hoor..
Ben eens benieuwd.
Gr Ronnnie en veel succes.

Jurgen Santana 28-09-2009 19:49

Quote:
Originally Posted by gti-er
gelukkig zijn er nog zulke mensen!! :thumbup:
ik heb vaak zat andere verhalen gehoord! :eek:


Inderdaad, een druppel olie of kvs op de verkeerde plek kan aardig wat geld kosten. Zelfs de auto wassen mag lang niet overal meer.

martiepartie 28-09-2009 20:09

Hier in de buurt: Druppel olie onder je auto = +300 eurootjes boete..

Gelukkig is dat bij jou (nog) niet aan de orde :D

breadfan83 28-09-2009 21:46

@Jurgen & Tinus: Klopt. Knoeien zijn ze niet blij mee. De buren zal dat niet veel schelen, want hier in de straat verliest iedereen wel eens een druppel olie, maar de (milieu)politie is daar nooit blij mee. Het blok is gelukkig niet open geweest, dus de olie is niet gemorst, maar zou het wel open gaan, gaat er wel een bak en een zooi karton onder. ;) Wat dat auto wassen aangaat... ik heb nooit begrepen waarom mensen je zo vreemd aankijken als je je auto zelf wast, in plaats van hem te laten mollesteren in zo'n auto-folter-baan. Maar ieder z'n eigen. :)

@Ronnie: Bedankt, zal wel loslopen. ;) Ik wilde eigenlijk kijken of ik van de week eens bij je langs kon komen, effe kijken hoe het er bij jou voor staat. Ben wel benieuwd naar dat blokje en de velgen.

@Hugolf: Vorig jaar zat ik inderdaad daar op school, op de HTS. Denk niet dat er nog een tweede lage Function daar rond rijdt op dezelfde velgen.

RubenD 28-09-2009 22:33

Chris, hoe zit het nu eigenlijk met de HTS?

Maar karretje word mooi zo!

breadfan83 28-09-2009 22:48

Voorlopig is daar geen geld voor, en zoals de zaken met de IB-groep er nu voorstaan gebeurt dat voorlopig ook niet. Denk dat ik dus maar in de avond-uren of thuis wat ga doen. In ieder geval HBO / HTS.

RubenD 28-09-2009 23:05

Tering, is dat nu nog steeds niet geregeld :(

Pedaalemmer 29-09-2009 08:09

Leuk project, beetje omslachtig en duur maar desalnietmin een leuk project :D

martiepartie 29-09-2009 08:14

Via een omweg heeft Chris straks wel een (nette) witte 16v :thumbup:

breadfan83 29-09-2009 08:43

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Leuk project, beetje omslachtig en duur maar desalnietmin een leuk project :D


Duur...? :D
Volgens mij ken je mij nog niet helemaal hè. ;)

En omslachtig... ik heb bijna een jaar gezocht naar een nette witte 3-deurs mk2 gti, maar nergens iets gevonden. Toen stonden hier opeens een nette witte 3-deurs mk, en een gare gti voor de deur.

breadfan83 29-09-2009 08:44

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Via een omweg heeft Chris straks wel een (nette) witte 16v :thumbup:


Klopt, al ben ik over de kast al niet meer zo enthousiast als ik was voor ik hem weg zette. Dat lange staan heeft geen goed gedaan, dus ik ben me al aan het omzien naar een goede spuiter voor komend seizoen.

breadfan83 05-10-2009 19:32

Weer een kleine update. :D

De teller zit er in, en de bekabeling in de auto is aangesloten. De kabelboom in de auto is nu compleet ingetaped. Dit om ervoor te zorgen dat de kabelboom net zo netjes blijft als hij nu is. Daarnaast vind ik het gewoon wat netter staan dan allemaal die losse draadjes.







Kwam er achter dat ik één van de kabelbomen tussen parafan en motorruim door het verkeerde gat gehaald had, dus dat ook maar gelijk even gefixed. De kabels zijn nu opeens wèl weer lang genoeg, dus hopelijk kan ik die deze week ook nog aansluiten!

Daarnaast ben ik even aan de slag gegaan met de ankerpunten van de achterbank. Vanwege het waarschijnlijke ex-grijs-kenteken van de auto, zijn de originele ankerpunten er ooit uitgeweest, en naderhand is er een setje vervangers in gelast... soort van. :scerwy: Die zijn vandaag dus eindelijk verdwenen, en voor de eerste keer in de drie jaar dat ik de auto heb, passen de zijpanelen achterin!

Dit ding is niet OEM :screwy:




Weg ermee dus!







De "nieuwe" OEM ankerpunten liggen al enige tijd bij Frank (Herr Knedel) op me te wachten, waarvoor mijn dank, dus toch binnenkort maar eens tijd maken om die kant op te rijden en de spullen op te halen.

René 05-10-2009 19:45

achterbank eruit laten..kooi erin! ;)

Kabelboom ziet er super uit Chris...leuk stuurtje ook.

robveedub 05-10-2009 20:51

ach chris, dat op straat sleutelen zijn ze hier toch al jaren gewend...haha

Jurgen Santana 05-10-2009 21:06

Ik neem aan dat je de ruiten en hemel etc niet meer nodig hebt.

Laatst nog een vooruit moeten bestellen voor iemand die in de auto had geslepen. Soort steenslag maar dan aan de binnekant...

De Limburger 05-10-2009 21:08

Ja dat is echt rotzooi bij ons springen wel eens ramen kapot als we niet goed opletten, bij die graafmachines.
Uitkijken Chris,

Gr Ronnie

breadfan83 05-10-2009 21:15

Quote:
Originally Posted by René
achterbank eruit laten..kooi erin! ;)

Kabelboom ziet er super uit Chris...leuk stuurtje ook.


Heb er wel over zitten denken, toen die Polo / Golf kooi hier te koop stond, maar de Golf moet, ondanks de schroefset, toch nog enigszins practisch blijven. Stuurtje was eigenlijk noodzaak, omdat ik van dikke naar dunne naaf ben gegaan. Of het origineel VWM is betwijfel ik, maar het is wel een lekker dik lederen stuur inderdaad. ;)

Quote:
Originally Posted by robveedub
ach chris, dat op straat sleutelen zijn ze hier toch al jaren gewend...haha


Kan me inderdaad nog herinneren dat ik zo nu en dan eens bij jou naast de Cabby gestaan heb toen er weer het een en ander aan verbouwd werd. :D

Hoe is 't daarmee eigenlijk?
(by the way, die set velgen is voor 'n dikke 200 euro weggegaan op Ebay. Had net te laat ingelogd helaas.)

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik neem aan dat je de ruiten en hemel etc niet meer nodig hebt.

Laatst nog een vooruit moeten bestellen voor iemand die in de auto had geslepen. Soort steenslag maar dan aan de binnekant...


Bij m'n eerste Golf had ik dat ook. Achterklep was door de vorige eigenaar gelast, en heel de ruit zat vol met lasspatten. De ruiten van de witte zijn achteren helemaal verkrast, en de hemel zit vol gaten. Slechter wordt het er in ieder geval niet van. Liefste komt er een origineel zwarte in, en sichla chromen ruitjes. Dus de zooi die er nu in zit mag inderdaad weg. ;)

De voorruit is overigens ook kaduuk, al sinds 3 jaar geleden, dus die moet ook weg. Eigenlijk kan ik alleen nog maar wat met de voorste zijruiten. :D

martiepartie 06-10-2009 07:24

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ik neem aan dat je de ruiten en hemel etc niet meer nodig hebt.

Laatst nog een vooruit moeten bestellen voor iemand die in de auto had geslepen. Soort steenslag maar dan aan de binnekant...


en je ogen ook niet? Ik heb een vrij ernstige oogonsteking gehad, doordat er een stukje slijpsel van een slijpsteen in mijn oog kwam.. ;)

joostvw 06-10-2009 10:55

zo dan leer je het gauw genoeg denk om toch altijd maar een bril op te zetten ;)

Erik 06-10-2009 11:15

Zo dan, staat die ketel nu weer in Sittard???

breadfan83 06-10-2009 15:11

Quote:
Originally Posted by joostvw
zo dan leer je het gauw genoeg denk om toch altijd maar een bril op te zetten ;)


Had nog gekeken voor de beschermbril, maar op de een of andere manier verdwijnt hier telkens weer gereedschap. :confused:

Quote:
Originally Posted by Erik
Zo dan, staat die ketel nu weer in Sittard???


Al lang Erik. ;)
Staat hier al die tijd al om de hoek, zeker 'n half jaar lang. Elke vrije dag naar Arnhem op en neer gaan zag ik niet zo zitten. :tongue:

joostvw 06-10-2009 17:10

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Had nog gekeken voor de beschermbril, maar op de een of andere manier verdwijnt hier telkens weer gereedschap. :confused:



haha dat probleem heb ik hier ook ja :confused:

LuukGTI 15-10-2009 13:04

Haha bij mij hebben ze 1 keer met zo'n gutsje staalsplintertje uit mn oog moeten halen, sindsdien raak ik geen slijptol meer aan zonder veiligheidsbril.. :rolleyes:

Leuk project verder! Dat op straat sleutelen is leuk joh.. Ik doe het bij ons voor op de oprit, en de hele buurt komt aanwaaien om te vragen hoe het er mee is! Schiet alleen niet zo op.. :screwy:

Ga je hem ook spuiten als ie klaar is? Party tentje op de parkeerplaats en gaan met die banaan.. :D

Good luck met je projectje:

breadfan83 15-10-2009 13:46

Bedankt Luuk!

Het is inderdaad de bedoeling de auto nog te laten overspuiten. De kleur blijft gelijk, alleen denk ik dat ik de gaatjes van bijvoorbeeld de deurstrips en knipperlichten laat dichtlassen. Verder blijft de buitenkant zo veel mogelijk origineel en minimaal.

RubenD 15-10-2009 19:53

Mja, heb een keer RVS in mijn oog gekregen. Splintertje. En een andere keer schoot het onder m'n bril door.

Dus nu heb ik maar zo'n "duikbril" slijpbril. Voorheen had ik een normale.

Maar goed bezig Chris!

knedel16vweber 16-10-2009 18:44

hey cris,
lekker bezig met de golf...
en inderdaad als het nog langer duurt zijn de steunen alweer rot :D
leuk te zien dat dat op straat motors wisselen toch nog kan (hoewel ik erg blij ben met mijn loods ;) )

doet me denken aan vroeger :D

maar bel me maar eens om het spulletje te halen.
ik doneer het aan je want anders moet ik het weg gooien ben ik bang :D zou zonde zijn.

succes met de golf!

groet frank


All times are GMT +1. The time now is 02:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.