Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 2 GTI 16v 1989 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=144490)

steefers 05-10-2020 13:59

Golf 2 GTI 16v 1989
 
Zal voor mijn golfje dan ook even een topic openen. Zal geen groot (snel) project worden in ieder geval. Maar heb nog wel de nodige plannen ermee. Het is een echte Hollandse Golf 2 GTI 16v uit 1989 voorzien van een PL 16v motor. De kleur is brilliantzwart LA9V.

Wat zijn de plannen.
- Interieur / dashboard fatsoeneren
- bedrading binnen in de auto verbeteren
- sierlijsten / wielbogen / dorpels rondom de auto vernieuwen of netter vastzetten
- andere velgjes dan de Lenso's
- tank bevestiging aanpassen (tank hals is iets verzakt en deze drukt het tankklepje iets open)

Gekocht met een embleemloze gril, deze gelijk vervangen voor een wat meer originele look. Nu nog eens op zoek naar een nette orginele gril met een rood randje.






GEENGTI 06-10-2020 11:19

Leuk project!

The Skinnmeister 06-10-2020 11:33

Mooie wagen, veel plezier ermee!! We zien de vorderingen graag tegemoet ;)

steefers 07-10-2020 21:59

Thanks, zal niet zo snel zijn helaas. Heb van de week mijn bicepsspier afgescheurd en zal zeker een paar maand niet kunnen klussen. :-(

steefers 02-01-2021 20:28

Kleine update aan de golf maar zal het toch even posten. Nu nog even die lelijke uitlaat eronderuit ( nieuwe ligt al klaar)en de lijsten rondom netter maken / vernieuwen.










vdWal. 02-01-2021 21:16

gaaf ding! het blijft toch lekker he een mk2 :cool:
benieuwd naar de update's lekker op het gemakje rommelen!

EnVeeZee 03-01-2021 08:58

Quote:
Originally Posted by steefers
andere velgjes dan de Lenso's
Alvast met andere doppen en emblemen begonnen? ;)

Leuk project, ik volg!

steefers 03-01-2021 13:21

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Alvast met andere doppen en emblemen begonnen? ;)

Leuk project, ik volg!


Thanx ja klopt komt nog wel eens een mooie set wielen onder maar voorlopig hou ik het ff bij de lenso's :D Zodra me arm weer beter is kan ik weer wat meer aan de auto doen.

steefers 16-01-2021 21:51

Heb 2 losse kabels onder de kap gevonden.

Een los massakabeltje die aan de zijkant carosserie vast zit maar waar moet ik deze aan vast maken? Staat me iets van bij aan de motorkap maar met wat voor functie?





En een losse stekker bij de computer aan de rechterzijde. Iemand een idee waar deze voor is?



skywalker38 17-01-2021 09:18

Hele mooie Golf heb je👍
Los van het feit dat echte BBS RS’en en RM’s overigens ook voor belachelijke bedragen worden aangeboden vind ik dit een absoluut mooi alternatief.
Misschien zou het mooi staan indien mogelijk de voorste ook zo breed als achter te hebben
Wat voor type uitlaat heeft jou voorkeur?

steefers 17-01-2021 21:13

Bedankt skywalker ben er ook erg blij mee. Ben wel eens aan het rondkijken naar een paar leuke velgen maar twijfel nog tussen 16 en 17 inch. En misschien iets met een zwart hart en gepolijst randje. Maar dit heeft geen haast, voorlopig ben ik nog wel even tevreden met de lenso's.

Voor mij is er maar 1 uitlaat het mooist voor een Golf 2 en dat is de standaard GTI uitlaat demper met de 2 schuine pijpjes. Of een mooie look a like in rvs ofzo :) .

steefers 17-01-2021 21:18

Vandaag ook maar eens de TexAlarm 2025 S3 uit de auto gehaald. Was die kabel bende achter het dashboard wel zat en had er toch al geen handzenders meer bij.



VeeDubber 18-01-2021 09:19

Die platte kabel moet inderdaad aan je motorkap, is om er voor te zorgen dat er geen statische stroom op de kap staat. Die driepolige is denk ik van de knipperlichten in je zijschermen?

steefers 22-01-2021 13:26

Gisteren maar eens alle lampjes in het dashboard en de tellerbak vernieuwd. Er brandde er geen één meer. Tevens de nieuwe originele einddemper eronder gezet i.p.v. de Remus einddemper die eronder hing. Optisch beter al zeg ik het zelf, maar mis wel een beetje het sportieve brom geluid. Misschien maar eens de tussendemper vervangen door een tussendemper vervanger (pijp).

Voor:



Na:







In mijn ogen een mooie verbetering :thumbup:

steefers 22-01-2021 13:36

Heb ook de ruitenwisser motor achter vervangen dus die doet het ook weer. Maar wat is de juiste (originele) stand voor de ruitenwisser achter? Ook moet mijn bestuurdersdeur iets afgesteld worden. Staat net iets te ver naar buiten. Waar kan ik dit bij stellen?

VeeDubber 22-01-2021 14:29

Uiterste uitslag naar links is de originele stand, plat leggen wordt ook veel gedaan. Deur afstellen met de vanger in de B-Stijl.

steefers 22-01-2021 19:45

Oke bedankt, morgen maar even de deur afstellen dan. De ruitenwisser hadden ze platgelegd maar de motor was niet omgedraaid. Laat hem dus voorlopig wel ff op de originele stand staan.

DenJenMel 25-01-2021 09:37

Enorme verbetering die uitlaat! Mooier is er in mijn ogen inderdaad ook niet :cool:
Heb zelf wel een 1800, helaas niet de GTI tegenwoordig maar rijd prima. Uitlaat is niet de originele en vroeg mij af of de originele GTI uitlaat er eventueel ook onder zou kunnen. Enig idee of de ophanging/diameter van een 1800 en en 1800 GTI overeen komen?

steefers 25-01-2021 14:03

Volgens mij is de buisdiameter van een 1800 golf 50mm en die van een 1800 gti 16v 54 mm. Volgens mij kun je hier eventueel wel een verloopje voor krijgen.

steefers 16-02-2021 22:26

Na een koelvloeistof lekkage van een gescheurde slang, heb ik gelijk maar even diverse slangen preventief vervangen. Ook gelijk maar even de radiator kap gezandstraald op het werk en zwart gespoten (geen foto van het resultaat).




Binnenkort niet meer dat gekloot op de oprit gelukkig. Ik verhuis over enkele maanden met mijn bedrijf naar een ander groter pand. Ik heb daar gelijk een brug voor besteld met banden demonteer/balanceer machines. Bedoeld voor onderhoud aan de bedrijfsauto's en natuurlijk de hobby auto's van mij en mijn collega. :D






Tevens een setje centrale vergrendeling met afstandbediening ingebouwd want was dat gekloot met die sleutels al wel zat. Ook 2 mooie sleutels besteld bij onze vrienden bij Ali. Best aardige kwaliteit valt me niets tegen.





En een foto naast mijn andere hobby object. Deze bus heb ik enkele jaren terug omgebouwd naar Camper.







All times are GMT +1. The time now is 22:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.