Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   '77 audi 50 GLS (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=7329)

Berserker 20-01-2005 00:22

'77 audi 50 GLS
 
Hey iedereen ik wil toch ook eens hier mijn project opzetten.

Het is dus een audi 50 uit 1977 en de meest luxueuse uitvoering namelijk de GLS maar dan wel zonder schuifdak. :)

Geschiedenis: :p
Ik heb de auto in belgië gekocht en de eerste eigenaar van deze auto was de pastoor van bonheiden, de man waarvan ik hem gekocht heb kende deze pastoor en dus ook de auto. Later is deze verkocht aan iemand anders en toen hij weer te koop kwam te staan heeftmijn verkoper hem gekocht.
De wagen is uit 77 en heeft iets van 60000 gelopen (preciese aantal weet ik ff niet). De vorige eigenaar heeft er eerst mee gereden en heeft erna besloten hem op te knappen.
Hij heeft de spatborden eraf gehaald (roest), de motor uitgebouwd en de binnenkanten van de spatborden (bij de koplampen) heeft hij afgeschuurd (nog meer roest). Verder was het chroom al een beetje verouderd en heeft hij al het buitenchroom nieuw erbij gekocht. Zo heb ik hem dus gekocht.



Berserker 20-01-2005 00:24

zo is ie dus van voren (alles zit erbij; grill endergelijke)









Tjaap 20-01-2005 00:26

wie is jij op de foto's?

Berserker 20-01-2005 00:30

Quote:
Originally Posted by Tjaap
wie is jij op de foto's?

die jongen met die donkerblauwe trui aan, die met die snor is me pa :D

Berserker 20-01-2005 00:34

Aangezien de spatborden aangetast waren door roest en de benzinetank een deuk heeft ben ik op zoek gegaan naar onderdelen. Ik kwam op deze derby 1 uit 78, die ik half gestript uit belgie gehaald heb.

Zo was de derby ooit:






Viperwin 20-01-2005 00:38

Ik denk dat je daar een puik wagentje aan hebt. Klasse!

Berserker 20-01-2005 00:39

en zo heb ik hem gekocht:




en ik heb er de motor+techniek uitgehaald+de spatborden en de benzintank

en toen zag ie zo uit:




en zoals je ziet geen roest in de motorruimte:






Berserker 20-01-2005 00:54

deze is dus verkocht en wordt zaterdag opgehaald.

Omdat mijn achterbumper een deuk heeft en beetje roestsproeten heb ik dus een NOS gekocht. Alleen heb ik met gaatjes voor de rubberen strip en heeft deze dat niet, maar aangezien de derby weggaat voor 2 bumpers met gaatjes heb ik ze toch.

Fotootje van bumper:



en ik kwam leuke atsjes tegen op marktplaats en heb die dan maar gekocht twaren 13" 6j ats classics met et30, maar vond ze toch wat smal, dus heb ik 7j's ats classics gekocht met et35 (zijn wel niet mooi gespoten)



(linksboven ligt een 6j bij interesse Pm me maar)

Melvin 20-01-2005 07:43

ik zie op de 1e foto nog meer leuk oud vw spul staan :) had je ook wel mee kunnen nemen ;)

maar mooie auto die derby, maar welke ga je nu opbouwen? die rooie of die goude? (ja heb alles gelezen ma ben net wakker en vat het echt niet)

p.s. onderste ats velg heeft een deukje in de rand ;), maar wel mooie dingen!!!

Berserker 20-01-2005 09:18

:confused: de audi wordt opgeknapt en de derby kas wordt verkocht, sorry jongens maar heb dus echt helemaal niks met de derby :tongue: polo en audi is het voor mij :D :D



en ik weet dat er een deuk in de onderste velg zit ;)

Berserker 20-01-2005 15:24

Trouwens welk ander leuk vw spul zie jij dan op die eerste foto????

Die man knapte oude polo's en audi 50's op. En had daar nog wel veel meer liggen, maar daar zie ik niks van op de foto.

MipMip 20-01-2005 18:06

Die man is zeker meneer kult_audi_50 van het cleaned forum?
Die lichtblauwe polo waar ie mee bezig is is echt ongelofelijk vet!

René 20-01-2005 18:37

he man!! mooie polo!! en welkom hier!!!
gaaf model hoor!! (ik zei polo zie ik net...bijna gelijk tog?:D)

hou je ons een beetje op de hoogte van alles?
greetszz

Berserker 20-01-2005 18:38

Neeh ik heb die derby van Kult_audi50 gekocht, maar de audi zelf is van een soort kennis van hem geweest. Maar ben de audi wel op het spoor gekomen door Kult_audi50, is indd een super wagen.

Polo 1 babyblauw, hele motorruimte dichtgemaakt een 1.4 16v uit een 6n en nu komt daar een eaton kompressor op, dus dat gaat wel :biggrin: .




en het is geen POLO maar een AUDI :p

Tommy 20-01-2005 18:40

blijven leuke wagentjes! keep posting, wel ff lopend houden dat project, en dus ookd e topic... ;) :)

Mark1 20-01-2005 19:40

Quote:
Originally Posted by Berserker
Neeh ik heb die derby van Kult_audi50 gekocht, maar de audi zelf is van een soort kennis van hem geweest. Maar ben de audi wel op het spoor gekomen door Kult_audi50, is indd een super wagen.

Polo 1 babyblauw, hele motorruimte dichtgemaakt een 1.4 16v uit een 6n en nu komt daar een eaton kompressor op, dus dat gaat wel :biggrin: .




en het is geen POLO maar een AUDI :p


Maar dan wel de enigste Audi ooit die in Wolfsburg gefabriceerd is :rolleyes:
( en dus "samen" met polo's van de band rolde :p )

Berserker 21-01-2005 09:54

Quote:
blijven leuke wagentjes! keep posting, wel ff lopend houden dat project, en dus ookd e topic...


Zaterdag wordt de derby opgehaald en hopelijk gaat de audi dan in de garage, en heb dan 3 weken vrij dus zal zeker aan gewerkt worden... Alleen moet ik zorgen dat er veel foto's gemaakt worden en aangezien ik geen digitale camera heb (maar natuurlijk wel kan lenen) zal dit ook wel lukken.

JK Le Mans 21-01-2005 10:03

anders koop je er een ! :tongue: :tongue:

arnus71 21-01-2005 10:38

Mooie kleur heeft die Audi! Wat zijn de plannen qua motor/verlaging etc. ATSjes zullen er goed onder staan...

Berserker 21-01-2005 11:33

Quote:
Mooie kleur heeft die Audi! Wat zijn de plannen qua motor/verlaging etc. ATSjes zullen er goed onder staan...


Nou de kleur blijft origineel :D , en de hele auto wordt dus eigenlijk gerestaureerd in de originele staat. Maar erna wel dus verlagen en die atsjes (misschien ooit nog andere). Ooit wil ik wel nog een iets snellere motor plaatsen, maar eerst zorgen dat ie mooi is en origineel en dan eerst maar eens invoeren bij RDW :frown: . Originele delen zullen altijd erbij blijven.

Ik moet indd eens een camera kopen, maja kgeef me geld liever aan andere dingen uit :)


All times are GMT +1. The time now is 06:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.