Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   JasonNL Golf MKI Swallowtail '76 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116489)

jasonnl 19-07-2013 21:23

Iemand toevallig nog afdekdopje voor het middenconsole ligge of ergens te krijge.....

berg1000 22-07-2013 10:10

Hey Jason,

Mooie golf heb je gekocht, toch nog 1 gevonden :thumbup:

Veel plezier ermee!!!

jasonnl 25-07-2013 18:46

Ja toch eentje gevonden.

Er al uit wat er met die van jou gaat gebeure? mocht je hem nog wegdoen laat toch nog maar ff weten :D

Af gelopen dagen niet veel gedaan. Zweet al genoeg op het werk pff.
doosjes met onderdelen druppele rustig binnen.

Heb alleen batery indicator weg gehaald en light reminder onder dashboard geplakt. De bedrading van VDO klokje heb ik netjes een krimpkous over gedaan staat gelijk een stuk neter.

En wat km-ters gemaakt met dit weer :D . Alleen is de teller stuk gegaan.. vandaag bij tanken dagteller op 0 gezet maar telt nu niks meer erbij :( Morge dasboard uitelkaar om te kijken wat erop doet.

jasonnl 27-07-2013 17:57

Vandaag tellertje eruit gehaald. Kan er vrij weinig aan zien. een tandwieltje heeft wel een scheur. Maar na wat geprul aan dagtellerje werkt de teller weer. Voorzichtig met boormachine teller 1km verder gezet en hij telt er weer bij gelukkig :D .

Ook via me werk een NAP pas uit kunne draaien :tongue: Had ik niet verwacht dat het bij de invoer gelijk bij gehouden is.

Alleen voor ik hem weer in elkaar zet is nog slim om de tandwieltjes te smeren? zo ja met wat?


verzegeling zal hem helaas moeten verbreken










operatie geslaagd


Barn171 29-07-2013 14:06

Dat witte tandwieltje draaide zeker om de as, met zo'n scheur klemde hij nooit meer. Wel goed vastzetten he, anders kun je hem in twee weken weer uit elkaar draaien!

Sierstripjes heb ik nog wel een setje mooie gebruikte voor je liggen. Dat kapje voor de achterlichten moet ik even nakijken. Die zijn namelijk anders op de swallow varianten, en ik geloof dat ik er nog zo een over heb, maar als dat niet zo is wil ik liever geen lampen incompleet maken. Even controleren dus.

Hij ziet er echt prachtig uit zo, geweldig netjes gepoetst! :thumbup:

jasonnl 29-07-2013 18:23

stickertje geplakt



en als het goed is komen morgen me nieuwe pezen binnen kunne we daar eens mee gaan vechten.

Iemand nog tips? kan je die pezen beter al beetje voorbuigen of gewoon zo de bochten om trekken met peestrekker?

durneet 29-07-2013 19:09

op het werk heb ik daar een gereedschapje voor, is een oog die aan een handvat vast zit, die buitenkant van de oog zorgt ervoor dat de rubber open gaat, en de lijst loopt er dan tussen, bij die van de koffer toch,

jasonnl 31-07-2013 19:05

Vandaag nieuwe pees in achterruit gezet. Had 1 rol bestelt zonder bij stil te staan dat dat maar voor 1 raam is. Dacht dat dat gelijk genoeg was voor alle ramen... Dus net weer 2 rolletjes bestelt voor de zijramen voorraam is nog netjes. en nog een witte bies voor de kentekenplaten


Oude pees vs new.








Barn171 31-07-2013 19:32

Het andere dingetje voor de gordel op te houden ook gevonden zo te zien?

Ik heb trouwens voor je gekeken, dat achterlicht kapje heb ik geen over, wel een achterlicht met een barstje in waar het kapje nog op zit, wel weer zonder schroefje. Laat maar weten, zal ik je morgen ook de foto's van de lijstjes toesturen.

swallowtail1975 04-08-2013 12:01

Wat een strakke machine, veel succes en plezier ermee.
Ik blijf me er elke keer weer over verbazen, al die kleine verschillen in de eerste vier modeljaren.

jasonnl 10-08-2013 21:42

Nog wat kleine dingetjes aan de golf gedaan. Helaas MIVW niet gered lekt ergens wat benzine dus maar niet te veel mee rijden.

Heb raamlijstjes van Barn171 ontvangen die eens goed gepoest met Belgom Alu .en liggen klaar om erop gezet te worden. Ga ze nog wel een keertje schuren en opnieuw polijsten door de jaren heen toch wat krasjes opgekomen natuurlijk.


"Nieuwe" aluminium lijstjes stukken beter dan de neppe plasticzooi wat er nu opzit.



Logo'tje waar het toch telkens weer om draait



Achterlichtkapje ook een stuk beter dan de oude :D


jasonnl 10-08-2013 22:06

Ben ook al beetje aan het nadenken over paar mooie hoepels.

Denk dat het een set BBS RS word of andere oldskool velgen. alleen zit te twijfelen over de maat

heb wel een 15inch RM's opgeknapt maar een maatje groter zou niet misstaan denk in onder een golfje 1. of zou 16inch toch te groot gaan uitpakken?? Is natuurlijk de bedoeling dat hij netjes op de grond komt te liggen maar wil niet gaan lopen rollen.
Kwa breedte denk ik dan dat 7J voor en 7,5J het beste is. of iemand anders andere ervaringen/ ideeen?

jellehier 11-08-2013 07:44

Ik zou BBSen jammer vinden, die dingen rijd iedereen op rond.

evilnyntje 11-08-2013 08:13

Zijn die biesjes rond de platen zelfbouw?

Barn171 11-08-2013 09:01

Ik zou ook geen rm's doen. als je dan iets van bbs wil, zou ik zoeken naar die uit de jaren 70, zijn veel mooier en zeldzamer. Maar ik weet niet direct of het wel zal staan onder jouw golf, zo'n honinggraad. Probeer eens naar iets unieks/-ers te zoeken, dat is echt veel leuker! ;)

Tjaap 11-08-2013 09:29

RM en RS is veel te saai op zo'n unieke auto

jasonnl 11-08-2013 14:59

@evilnyntje Paruzzi.com kan je die bestellen. artikel nr: 4308 tijdje in goed warm water laten liggen en dan erom doen. anders trek je ze kapot tenminste dat gevoel kreeg ik toen ik ze gewoon zo erom wilde trekken.

Vindt rs'jes wel hele dikke wielen ondanks de meeste zulke wielen hebben.
Wil ze dan wel zelf opmaken dus wel beetje uniek. maar weet het nog niet zeker costum 3 delige laten/maken spookt ook door mijn hoofd maar word te duur voor een student haha

Alleen welke ET waardes moet ik gaan denken bij verlaagde golf 1? bij 15 of 16inch tussen de 7 en de 7.5 miss 8J?

Bezig met de lijstje monteren nog een heel gevecht om het raampje er weer goed in te krijgen..




Barn171 11-08-2013 15:28

Ziet er al goed uit. Met je vinger kun je het rubber in de hoek(en) wel op zijn plaats duwen. Mocht dat niet lukken moet je het raampje er toch even terug uit nemen en het rubber helemaal vol zetten met talkpoeder (sowieso eigenlijk wel een goed idee om even te doen nu het toch uiteen ligt). Totdat je door het wit het zwarte rubber niet meer ziet zeg maar. Naast dat dat heel goed is voor het conserveren van het rubber, glijdt het ook veel gemakkelijker door de lijst. En het is volledig neutraal, zal nooit schade aan de lak of plastic delen veroorzaken.
Ook opletten dat wanneer je de deurstijl straks terug zet, dat de rubberen "flapjes" die langs de stijl komen te zitten, al juist zitten. Je krijgt ze namelijk niet op zijn plaats wanneer het stijltje al zit. Dat rubber kun je er nooit tussen krijgen, bestaat niet.

En dan over die velgen. Ikzelf ben ook bezig om een setje 13x6 driedelig te maken. Het staat nog in zijn begin, maar ik wil het wel doorzetten. Het omzetten van de 13 inchers naar middenstukken valt heel erg mee, hier op het forum gaat dat voor 200 de vier. Alleen dan moet je nog wel de ringen krijgen. Uiteindelijk ben je rond hetzelfde bedrag kwijt als voor een set bbs'en, misschien wat minder, en je hebt iets helemaal unieks. Ik vind persoonlijk 6.5-7J al genoeg. met iets smallere bandjes, maar moet wel wat subtiel blijven.

jasonnl 11-08-2013 16:29

Heb helaas geen talkpoeder. Maar zit op zijn plek nu. en inderdaad wat een gekloot om flapjes terug te krijge bijna net zo lang mee bezig geweest dan de rest bij elkaar maar zitten er weer tussen. Ook een klusje wat je niet te vaak moet doen gaat toch een hoop tijd in zitten. Wilde er eigenlijk nog wat isolatietype tussen het aluminium en de deur doen maar dan paste de lijstje er niet meer overheen helaas.







De andere kant komt volgend weekend wel... weet nu hoe alles zit en moet.

Barn171 11-08-2013 16:43

Zit er netjes in! :thumbup: Alleen dat verbindingsstukje zit nog niet helemaal lekker. Zeker dat je de juiste kant naar binnen hebt gezet?

jasonnl 11-08-2013 16:48

ja, zelfde gedaan als de andere kant? maar misschien zit die ook wel verkeerd.

de kant met de scherpe hoek erin moet aan de binnenkant/ raamkant toch?

En zou zo'n certificaat van het VW museum iets met de waarde doen?

Barn171 11-08-2013 16:55

Yep, de scherpe hoek naar de raamzijde. Dan moet je hem nog eens goed aandrukken denk ik. Maakt verder niet uit.
Certificaat voegt voor mij wel wat waarde toe, maar mits de wagen origineel is, want anders, tja..., sta je je eigen wagen ermee af te kraken. En het is niet zo dat ik er een vermogen meer voor zou geven, voor 50 euro heb ik er ook een thuis. Ik zou wel meer interesse hebben in een wagen waarbij adhv het certificaat is aan te tonen dat hij 100% origineel is. Zoals mijn '77er GTI.

jasonnl 13-08-2013 20:19

En komt aan die kant vooral omdat ze die plastic sierlijstje in dat hoekje met lijm ofzo vast hebben proberen te lijme.... :screwy: :screwy: en is ook wat op het rubber gekome en gaat er niet af zonder kapot te trekke dus zal ik ook nieuwe voor moete hebben

Beetje aan het rond google voor wieltjes. iemand nog meer vette oldskool velgen met deep dish :cool: dan vind het het al gauw vet liefst recyclen want dat is goed voor het milieu

jasonnl 13-08-2013 20:42

En interieur weet ik ook al wat ik wil.




:tongue:

ze zijn er ook in het rood maar denk niet dat dat staat bij zilvere auto


feffe 13-08-2013 21:33

rood interieur staat absoluut wel bij zilveren auto!!

Barn171 13-08-2013 21:40

WAT??????????????????

Ga je een ander interieur steken????????????????

DAT MEEN JE NIET!!!!!!!!!!!!!!!

Maar serieus, dat mag je NOOIT doen!


Ik heb trouwens vanuit vertrouwbaren bronnen dat interieur nummertje twee niet te koop is... Die BBS E30's, die zijn idd wat ik bedoelde. Wordt niet veel mooier dan dat. De mercedessen zou ik niet doen, en zoals reeds besproken, RM/RS is geen ruk aan.

jasonnl 14-08-2013 12:11

Ha, tja al zou het van de koning niet moge als ik zo'n interieur kan vinden zet ik die er gewoon in.

En had jouw foto ff gejat omdat dat de enige 2 foto's zijn die ik zo snel kon vinden.

powah 14-08-2013 12:15

Ik moet zeggen, wat een bruut mooi interieur. Vooral die rode, moet zoiets koste eigenlijk?

Barn171 14-08-2013 12:21

Dat interieur komt uit een rocco, is nooit in een golf geleverd en past ook niet zonder behoorlijke aanpassingen. die stof ziet er over het algemeen uit zoals het mijne er ook uit ziet, al dan niet nog erger. Als je het überhaupt al kunt vinden, betaal je je er scheel aan, helemaal als het er nog een beetje in orde uitziet (een hele ruit)

Barn171 14-08-2013 12:23

Oh, en dat is niet om het jou uit het hoofd te praten, hoe een stomme beslissing het ook is, maar het is echt zo. Voor mijn rocco ben ik zo lang aan het zoeken geweest dat ik het op een gegeven moment heb opgegeven (dat doe ik nochtans niet snel) en mijn oma de stof heb laten weven.

Barn171 14-08-2013 12:33

Here's the proof: ;)






CAR-POOL 14-08-2013 17:41

Eventueel heb ik nog wel compleet donkerblauw interieur voor een 76er zelfde interieur wat je nu hebr maar dan blauw in goede staat

jasonnl 14-08-2013 18:43

Quote:
Originally Posted by Barn171
Dat interieur komt uit een rocco, is nooit in een golf geleverd en past ook niet zonder behoorlijke aanpassingen. die stof ziet er over het algemeen uit zoals het mijne er ook uit ziet, al dan niet nog erger. Als je het überhaupt al kunt vinden, betaal je je er scheel aan, helemaal als het er nog een beetje in orde uitziet (een hele ruit)


Waarom passe zulke stoelen niet dan? zulke stoelen zijn origineel toch ook in golf geleverd maar misschien niet met dat patroon en kleur. En anders maken we het pas. Moet ik wel iets tegen het lijf lopen/vinden

En zijn bij zulke stoelen met ingebouwde hoofdsteunen de rugleuninge van schuim?

en als ik iets in me hoofd heb krijgt niemand dat eruit ;)

Barn171 14-08-2013 19:17

De zit is bij een scirocco veel lager dan bij een golf. Da's nodig met die lage daklijn. Daarom zitten de stoelen een heel stuk dichter tegen de vloer. De achterste pootjes zijn korter en de rail zit volledig anders. Ook op de kas zit de voorste geleider helemaal anders. En dan nog is de instap in een rocco rampzalig, als je eenmaal zit is het wel heerlijk. Tenzij je lang bent, dan heb je een probleem. Ik met mijn een-meter-negentig ben dus meer dan een beetje blij dat ik hoogteverstelbare zetels heb. :D

De pilotenstoelen hebben idd hoofdsteunen uit schuim, de rug is gewoon met het gras.

En toch is het jammer dat je het gaat veranderen. Een interieur dat zo net is als de jouwe zie je nooit. Iig, als je het dan gaat doen, bewaar het origineel en pas en de kas niks aan. Pas dan de rocco zetels maar aan, wat ook weer zonde is eigenlijk.

jasonnl 14-08-2013 19:26

oke, zit wel meer verschil in dan ik dacht. En welke kleuren en motieven zijn er allemaal geleverd in 1976 golf en in scirocco 1?

en tja voor setje stoelen van bijna 40 jaar ziet het er nog wel goed uit ja. Alleen dat gras in de leuning jeukt zo prikt allemaal beetje door de stof heen.

en 76 er GTI stoeltjes vindt ik ook wel mooi. zijn ook gelijk weer kuipstoeltjes

Barn171 14-08-2013 19:30

Golf had jouw antraciet en een room-bruin-achtige kleur. Scirocco hetzelfde, maar voor de TS'en was de bekleding zwart met een ruit in de carrosserie kleur. Mijn blauwe heeft dus een blauwe ruit, maar had je een gele, dan was je ruit ook geel, of oranje, dan de ruit ook, enfin, je snapt het wel.

jasonnl 14-08-2013 19:35

Snap hem.

En zoals ik een van de eerste post gaat niks weg van deze auto. Dus als ik interieur zou omwisselen gaan deze stoeltjes naar de zolder

Barn171 14-08-2013 19:38

Gelukkig. Als je het dan zou wisselen, zou ik trouwens wel voor rood gaan, dat is wel mooi bij zilver. Zit je natuurlijk wel in de knoei met je deurkaarten. Antraciet met zwart, is toch weer net niet...

Dokter D 14-08-2013 20:16

Mooie wagen hoor!

gti-er 14-08-2013 20:39

heb even je topic doorgelezen, maar wat een knappe wagen zeg. :cool:
zo zie je ze niet zo gauw meer.
leuk detailwerk ook... :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 22:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.