Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Caddy Mk1 Westy (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=141345)

Roccofella 31-10-2017 11:51

Caddy Mk1 Westy
 
Hoi allemaal!

Eerst even voorstellen,
Bart
29jaar
woonachtig in Alkmaar

Na jaren alleen maar lezen als voorbereiding op en hulp tijdens mijn project toch maar een thread aangemaakt.

Na een ongeluk op de motor waarna ik niet meer wilde motorrijden was het tijd voor een nieuwe hobby. Oude auto's hebben mij altijd geïnteresseerd en volkswagen was voor mij altijd hét merk.
Na een zoektocht tijdens mijn revalidatie kwam ik uit op een Caddy MK1 en nadat ik weer handgeschakeld mocht autorijden had ik al redelijk snel een basis gevonden waar ik wel vertrouwen in had. Foto's van toen staan op een andere pc dus die volgen nog:



Het smurfen uiterlijk vond ik helemaal niks en het interieur was ook behoorlijk verpest dus complete restauratie zou het worden.

De plannen waren eerst om een 16v op Webers te plaatsen maar na het verkrijgen van een auto van de zaak ging moest mijn scirocco 3 2.0tsi dsg de verkoop in en wilde ik toch een motor die wat geschikter zou zijn voor wat meer gebruik en minder brandstof verbruik.
Dus de 16 klepper weer verkocht en een donor A3 aangeschaft met een 20vt AGU motor.

Na een verhuizing van hobby ruimte heb ik tijdelijk ruimte te veel en probeer ik behoorlijk door te stampen aangezien er ook een oplevering van een nieuwbouwhuis aan zit te komen :screwy: . Dit zijn een aantal foto's van de afgelopen weken:







Nieuwe dwarsliggers er in



Ik heb het geluk gehad om een repro laadbodem te kunnen bemachtigen:


Deze wordt er na het stralen in gemaakt om in alle hoeken te kunnen komen met stralen en epoxy coating.

Tussen de caddy werkzaamheden door het audi blok uitgebouwd en al wat opgeknapt:



aankomende tijd ga ik mij bezig houden met onderdelen bestellen en een 4link achterophanging met lucht voor bereiden daarnaast moet ik de laatste kit resten nog weg halen uit de motorruimte alvorens de auto naar de straler kan.

Dit was het voor nu even ik hoop snel weer een update te kunnen maken!

Groet!

knarfmk1 31-10-2017 12:41

Leuk project ga ik volgen!

Ironvw 31-10-2017 20:34

Mooi project :thumbup:

Ik ga deze ook zeker volgen

Ralph 01-11-2017 09:27

Nice !

16-ventiler 01-11-2017 10:47

Mooi! Knap werk ook.

tonnie-89 01-11-2017 19:16

Ziet er goed uit :thumbup:

splituser 01-11-2017 20:10

Gaat Wiedijk m stralen ? die heeft ervaring met Caddy s :)

Ron mk1 02-11-2017 19:35

Quote:
Originally Posted by splituser
Gaat Wiedijk m stralen ? die heeft ervaring met Caddy s :)



Die op de beverkoog is dat?

knarfmk1 03-11-2017 08:31

Ja ;)

riendert 03-11-2017 17:40

Mooi werk Bart ;)

Roccofella 03-11-2017 22:33

Kleine update!

De 4-link ophanging zit er ondertussen onder.

Ik heb een universele set gekocht via Brabant Customs:



Allereerst een tijdje aan het passen meten en schuiven geweest met de stangen
en montage beugels.



Vervolgens de voorste bladveer beugels verwijderd.



De overige kit ga ik er uiteraard nog afhalen voor het stralen.

Eerst de onderste stangen geplaatst



Daarna moesten de voorste montage beugels van de bovenste stangen aangepast worden omdat deze niet knap aan de chassis balken vast te maken waren.







En daarna weer een eeuwigheid meten en passen om de bovenste stangen te plaatsen.

Kost je +- 8 uur maar dan heb je wel wat:



Morgen alleen nog de schokdemper steunen verplaatsen op de as en plaatsen op de dwarsliggers en dan kan alles uit elkaar om de laatste kit te verwijderen.

Binnenkort meer! :)

sixpack 04-11-2017 10:57

Gaaf project ! :cool:

Ron mk1 06-11-2017 17:30

Leuk project zo , duur zo`n universele set?

Roccofella 07-11-2017 19:21

Viel erg mee de op maat varianten zijn meer dan het dubbele en hebben een panhard bar.

Deze stang ligt in de lengterichting van de achteras en zorgt er voor dat je as zijwaarts stabiel is. Groot nadeel is dat bij verticale beweging de as zijwaarts mee beweegt en dat je op lucht dus "scheef" kan staan in de laagste stand.

Nadeel van mijn setup is dat er eigenlijk geen ruimte is voor een uitlaat naar achter, ik vind een sidepipe vet dus geen probleem! :thumbup:

ewcaddymk1 10-11-2017 12:32

Leuk, weer een mk1 caddy erbij.

Ron mk1 11-11-2017 14:46

Quote:
Originally Posted by Roccofella
Viel erg mee de op maat varianten zijn meer dan het dubbele en hebben een panhard bar.

Deze stang ligt in de lengterichting van de achteras en zorgt er voor dat je as zijwaarts stabiel is. Groot nadeel is dat bij verticale beweging de as zijwaarts mee beweegt en dat je op lucht dus "scheef" kan staan in de laagste stand.

Nadeel van mijn setup is dat er eigenlijk geen ruimte is voor een uitlaat naar achter, ik vind een sidepipe vet dus geen probleem! :thumbup:




Panhard is goed zelf te maken , dus dat is het probleem niet .
Zijdelingse steun is ook erg fijn om te hebben :rolleyes:

Roccofella 13-11-2017 10:26

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Panhard is goed zelf te maken , dus dat is het probleem niet .
Zijdelingse steun is ook erg fijn om te hebben :rolleyes:


Absoluut alles is goed zelf te maken aan 4 link systemen.
Het nadeel wat ik probeerde aan te geven van een Panhard, is dat als je as exact in het midden staat op rij hoogte deze een klein beetje naar links of rechts zal bewegen met inzakken(airride) aangezien de stang niet korter wordt.

Bij mijn setup wordt de as zijdelings stabiel gehouden door de 2 diagonaal geplaatste bovenliggende stangen.

Roccofella 20-11-2017 20:24

Even een update want we gaan nog steeds lekker!

De Caddy bleek schade te hebben gehad aan de achterkant:


De bladveren gebruik ik niet maar, ik wil wel met trekhaak gaan rijden dus
deze constructie moet wel stevig zijn:






En op zijn plaats:


Andere kant was nog wel goed maar voor het idee ook vervangen:



Hierna heb ik de achterkant ontdaan van alle kit resten voor zover als
het ging, in vergelijking met Europese golf en Caddy modellen krijg ik
het idee dat de Mexicanen wat scheutiger waren met kit aangezien vlakke plaat bij mij ook met 5mm besmeurt was.

De auto was nu bijna klaar om te stralen, alleen het front moest nog op 2 plekken gelast worden..... Althans dat dacht ik voordat alle plamuur er af was:





Er zat niks anders op dan toch serieus aan pakken.











Met het passen van de grill was het 23:30 en tijd om te stoppen de volgende
dag zou de auto gestraald worden maar nu in ieder geval mét front!

En in de epoxy!





Met de auto weer fris thuis ben ik begonnen om de hydraulische koppeling
van de A3 over te bouwen, ik wil de cilinder niet onder het dashboard omdat ik
liever vloeistof van de rembekrachtiger af leid en op deze manier passen (waarschijnlijk)de originele leidingen maar dat is bijzaak.




Zo ver staan de zaken er ongeveer voor. Wat nog wel een vervelend probleempje is, is dat ik met de verhuizing van loods waarschijnlijk de rembekrachtiger bracket vergeten/verloren ben iemand, enig idee waar te krijgen of ter overname beschikbaar?

levis 21-11-2017 08:42

Ziet er goed uit, ook met het front erin wordt dit een bijzondere uitvoering

einzer 21-11-2017 08:55

Bracket heb ik wel liggen, stuur me maar even een bericht.


All times are GMT +1. The time now is 03:20.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.