Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   einde raad 1.6 carb (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126680)

Jobo245 22-05-2014 20:54

einde raad 1.6 carb
 
even verhaaltje vooraf al eerder gehad dat me 1.6 carb heel erg haperde en uitval met koppeling intrapte. aantal dingen vervangen en probleem heeft zich niet meer voor gedaan tot vandaag na ik de auto bij de garage opgehaald had omdat er stuk dorpel werd vervangen hieronder het verhaal.

Vandaag de auto opgehaald bij garage ik als blij kind even peuken halen en door naar huis. Nou deze blijheid duurde een goeie 5 minuten. Ik ga me frustratie netjes proberen te verwoorden. Maar na dat ik bij het tankstation wegreed reageerde de auto niet meer op het gas. Koppeling intrappen en uitvallen. Dacht dat probleem over was maar het is er weer. Ik stilstaan eerst 5 minuten nog net niet schreeuwend alles bij elkaar gevloekt en elke mogelijk ziekte opgenoemd. Ik begin die motor in de auto echt kots beu te worden. Na even wachten deed deze het weer terug naar huis gereden en nu staat die er maar.

Ik weet gewoon niet meer wat het kan zijn.
Dingen die gedaan zijn:

Voetpakking en tussenpakking pierburg 2e vervangen
Alle vacuumslangen
Paar benzine slangetjes
Benzine filtertje
Bougies nagelopen zijn goed
Bougiekabels vervangen
Rotor vervangen
Verdelerkap vervangen


Stationair loopt de auto fantastisch maar als ik een stuk ga rijden gaat de auto gewoon stoer doen ik ben het kwijt.

VwGolfMK2VW 22-05-2014 21:19

Bij mij was destijds de rembekrachtiger kapot.
Dit zorgde voor rare taferelen met de carb..

Jobo245 22-05-2014 21:25

de auto remt verder goed, hoe kan ik dit testen ?

tim_j 22-05-2014 21:26

Demonteer dat ding eens en spuit m van onder naar boven door met remmenreiniger. Heb het eens voorgehad dat de carb niet op gas geven reageerde en stationair weleens bijna uitviel. Daarna nergens meer last van gehad.

Jobo245 22-05-2014 21:33

carb is al helemaal schoongemaakt, het gebeurt alle als de motor warm is

Audi1981 22-05-2014 21:34

Je kunt bij fastroadcars in engeland een weber vervangingscarb kopen, of even dit topic doorlezen: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109056

En de topicstarter contacten...

Jobo245 22-05-2014 21:38

liefst geen andere carb omdat een motorswap in de plannng staat voor augustus en het anders weggegooid geld is

Audi1981 22-05-2014 21:39

Hij krijgt hem waarschijnlijk wel aan de praat ALS ie tijd heeft voor je...

Jobo245 22-05-2014 21:45

ja ik zal hem anders even bericht sturen had topic al een keer doorgelezen. heb ook nog paar dingen gevonden op internet om te proberen.

brandstofslang bij carb loshalen auto op contact kijken of de pomp wel benzine pompt.

stuk rijden daarna de tankdop losdraaien of de tank geen vaccuum zuigt.

en de bobine nog vervangen en massa nalopen van de bobine.

daarna ga ik bij de carb verder zoeken, omdat deze al een keer uit elkaar geweest is en toen schoongemaakt is + nieuwe pakkingen en vaccuumslangen en daarna afgesteld is

jorg-maashees 23-05-2014 08:46

Ik gok ook op de rembekrachtiger. Valse lucht kan rare dingen veroorzaken....

Barn171 23-05-2014 09:15

Benzinepomp geeft vaak ook flink miserie bij de golf 1 1.6 en 1.5. Die heb je nog niet vervangen zo te zien, kost twee tientjes. Maar ik weet niet zeker of dat het wel is. VacuĆ¼m zuigende tank klinkt logischer. En wat ze hierboven al zeggen. Ik heb daarmee dan weer geen ervaring, maar klinkt ook heel aannemelijk.

yuli 23-05-2014 10:06

Of gewoon het klassieke vuil in tank verhaal. 5 minuten wachten - vuil dwarreld weer naar benenden. Ga rijden vuil zuigt weer aan. Doorschijnend benzine filtertje droog als deze uit is gevallen?

Jobo245 23-05-2014 10:55

Oke zal is kijken naar rembekrachtiger, benzine pomp inderdaad nog niet naar gekeken.

Heb overigens een vacuummeter van vdo in me auto die staat op 0,4 soms ietsje meer bij stationair

Benzine filtertje vind ik altijd verdacht weinig inzitten maar weet niet hoe vol die hoort te staan.

yuli 23-05-2014 15:33

Die hoort tijdens het lopen op een 1/4 na vol te zitten. Hoewel als jij stil valt en je gaat kijken zal die helemaal leeg zijn in het geval van het probleem wat ik aankaart.

Dan kun je direct weer weg door het benzineslangetje voor het filtertje los te halen. Krachtig blazen tot je het hoort borrelen in je tank. Slangetje erop en wegwezen.

Jobo245 23-05-2014 18:13

Als ik een stukje gereden hebmet de auto en kijk naar het benzine filter dan is hij zo goed als leeg heel klein beetje zit erin. Dit is wel als auto uitstaat na het rijden, en dan is na een blokje om rijden van 3 km zonder problemen

Barn171 23-05-2014 18:15

Ik denk dat Yuli gelijk heeft. Vuil in de tank. Bij mij schee hij er toen wel direct mee uit, maar dit lijkt ook te kloppen.

Jobo245 24-05-2014 17:36

Zal het allemaal nalopen en zien of het opgelost is of niet

Jobo245 25-05-2014 21:35

vanavond even bezig geweest nadat ik terug was van weekend weg.

begonnen met filtertje waarom die zo leeg was. heb nog steeds geen idee hoe dit komt. staat paar mm benzine in. Toen even testen of me brandstof pomp nog goed pompte




de slang die een soort s bocht maakt in het midden van de foto. boven lost gemaakt.

slang in een fles gehangen en auto starten. in 10 sec 1,5 liter fles voor de helft gevuld, maar wat me opviel toen ik de slang dus los had. Vulde het benzine filter dus wel tot ongeveer de helft, slang weer aangesloten. auto gestart en benzine filter werd gelijk weer leeggezogen.

Heb nu de filter ertussen uit en een stuk brandstofslang ertussen gedaan heel stuk gereden en tot nu toe nergens last van gehad

yuli 26-05-2014 14:32

Ja ok, maar niet zonder benzinefilter gaan rijden!

Jobo245 26-05-2014 15:51

Kan dit erg veel kwaad dan. Want in je tank heb je toch ook een filtertje zitten? En aangezien het filter niet vol komt lijkt mij dat het probleem omdat de motor dan niet genoeg benzine krijgt


All times are GMT +1. The time now is 00:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.