Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   electronisch gaspedaal ivm cruise control (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71727)

Mk1driver 21-06-2010 19:05

electronisch gaspedaal ivm cruise control
 
Wie weet of een mk4 uit 1998 1.8 20v een electronisch gaspedaal heeft of een kabel, dit ivm later inbouwen cruise control,

Alvast bedankt.

Kevin20v 21-06-2010 19:48

Er zit een gaspedaal met kabel in, ombouwen met originele delen kan wel maar dan moet je ook al een ander gasklephuis, pedaal, hendel, kabelboom en andere ecu regelen :)

Mk1driver 21-06-2010 19:49

Dure grap dus, thnx voor de info

Kevin20v 21-06-2010 19:51

geen probleem, heb er zelf ook al een keer naar gekeken en het er maar bij gelaten :)

Mk1driver 21-06-2010 19:52

Wat hier nog aan ontbreekt is cruise http://link.marktplaats.nl/356511500 naar mijn mening dan, zijn aardig schaars de gewone 1.8 20v

SteffenUS 21-06-2010 21:04

Kevin, weet jij nog hoeveel de kosten zouden zijn voor het ombouwen naar cruise control? Ik heb ook wel eens nagevraagd hoeveel achteraf inbouw zou zijn voor een mark 4 met gaskabel. Weet alleen niet wat er allemaal verbouwt moest worden, maar geraamde kosten waren 500 euro.
Een dure grap, maar daarnaast werd het mij ook nog eens afgeraden door mij garage. Dit omdat de cruise control wel goed instelbaar is wanneer je deze inschakeld, maar wanneer je met de knop probeert te acceleren of snelheid te verminderen dit nooit geheel soepel zal gaan.

frankvr6 22-06-2010 06:42

gewoon een set van john gold er op zetten en dan aansluiten op een originele hendel werkt perfect en kost geen 500 hoor

SteffenUS 22-06-2010 08:26

Quote:
Originally Posted by frankvr6
gewoon een set van john gold er op zetten en dan aansluiten op een originele hendel werkt perfect en kost geen 500 hoor



Dit is wat mij verteld werd. Ik heb er de handigheid niet voor, dus mijn garage zou alles voor mij moeten doen. De 500 euro is dan ook icl. uurloon. dat zal wel een groot deel van de kosten beslaan, maar daar kon ik niet omheen.

Maar, ben jij zelf bekend met sets van John Gold? Hoe werkt het met versnellen en snelheid verminderen via de knoppen aan de hendel? Verloopt dat soepel/ lineair?

frankvr6 22-06-2010 17:47

het is heel goed zelf te doen hoor
ik heb die van john gold regelmatig in gebouwd en en opvoeren van de snelheid gaat ook geleidelijk net als origineel golf 4
het enige wat je bij de set van john gold er bij moet kopen is een originele golf4 richtingaanwijzer hendel met cc knoppen en het kabelboompje

die sluit je zo aan op de kast van de cc van john gold


verder heb je een km puls nodig en vacuum beide aan wezig in de auto

SteffenUS 22-06-2010 20:18

Wat is de prijs van zo'n systeem dan? Heb hun website bezocht, maar kan de prijslijst niet openen. En hoe heb jij het systeem geactiveerd, ben jij zelf in het bezit van Vagcom?

Ben nu wel benieuwd geworden... :thumbup:

frankvr6 22-06-2010 20:21

ik meen uit het hoofd 249 maar kan even voor je na vragen morgen

en deze hoef je niet te activeren via vagcom
alleen het originele systeem met electrishe gasklep of de diesel

dit is een vacuum systeem dus hoef je niet in te leren via vagcom

SteffenUS 22-06-2010 20:52

Zo, weer wat geleerd! Klinkt goed. Gelijk nog maar een vraag? Hoe lastig is dit om in te bouwen, voor een amateur wel te verstaan? :redface:

frankvr6 22-06-2010 22:10

is goed te doen anders kom je een keer naar apeldoorn help ik je er mee
:thumbup:

SteffenUS 23-06-2010 10:41

Dit aanbod houd ik zeker in gedachten. Alleen zal de cruise control even op zich moeten laten wachten. Er moet namelijk eerst een schroefsetje voor de 4 komen :D

Bedankt voor het aanbod!

Hermanb. 01-12-2012 06:23

Quote:
Originally Posted by frankvr6
het is heel goed zelf te doen hoor
ik heb die van john gold regelmatig in gebouwd en en opvoeren van de snelheid gaat ook geleidelijk net als origineel golf 4
het enige wat je bij de set van john gold er bij moet kopen is een originele golf4 richtingaanwijzer hendel met cc knoppen en het kabelboompje

die sluit je zo aan op de kast van de cc van john gold


verder heb je een km puls nodig en vacuum beide aan wezig in de auto


Hallo Frank,

Welk type van John Gold kun je op de originele cruise controlhendel aansluiten? En welke draadkleuren moet je dan aanhouden?
Ik heb bijvoorbeeld de inst. handleiding van het type 30 bekeken maar daaraan zit een 8 aderige aansluitkabel...

Gr. Herman


All times are GMT +1. The time now is 10:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.