Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf MK2 GTI: Klein project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=10626)

Wahnsinn 18-05-2005 10:04

Hammerite Golf GTI
 
Mijn auto heb ik gister weggebracht. Ik ben zelf geen automonteur dus dat doet iemand anders voor me.

Kort lijstje van wat gebeurd:

Electrische Vensters
Electrische Spiegels
Gereviseerde Versnellingsbak (huidige is een kommetje soep)
Smalle Achterbumper
Nieuwe Koppelingsplaten

Een fototje (nadat hij terug is maak ik een betere ;) )




Ik heb ook al vanalles laten maken sinds ik hem gekocht heb vorig jaar:

Dakraam
Nieuwe Velgen
en nog wat kleine dingetjes.

Golfzilla 18-05-2005 10:39

is ie nu " two-tone" van zwart naar grijs, wat ik op de deur zie met haaietanden ??

Wahnsinn 18-05-2005 10:55

Jaaaah... ik heb me eens uitgeleefd met een spuitbus metaallak. De voorkant (motrokap en spatborden) hadden een donkerede kleur groen als de rest van de auto. Ik heb het zo opgelost. Op de zijkanten van die haaientand achtige stukken gemaakt. Over de bovenkant lopen viper strepen. Zo zie je niet mer het verschil tussen de kleuren groen en maakt het de auto heel herkenbaar :cool:




Nieuwe lak heeft niet mijn prioriteit.. zoals je wel ziet :p

Maar ik vind het zelf wel mooi en het valt erg op. Misschien een nieuwe trend? :D

LRR 18-05-2005 22:54

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

jan_gti_16v 18-05-2005 23:00

en wat gaat er met die achterbumper gebeuren????

Edward 19-05-2005 06:11

die gaat ie aan mij verkopen als hij in goede staat is.....toch?

Wahnsinn 19-05-2005 09:26

Als je hem wilt komen afhalen in Zuid Limburg...

Wahnsinn 19-05-2005 09:29

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
:confused: :confused: :confused: :confused: :confused:


Verklaar... vind je de strepen niks? Heb het vaker gehoord ;) Een auto in een kleur en strak in de lak is natuurlijk mooier zal ik niet ontkennen.

Wahnsinn 27-05-2005 09:48

Morgen kan ik hem al ophalen. het bleek dat er ook nog wat aan de remmen was...

Maar de electrische ramen en spiegels werken perfect :)

Morgen meer

Wahnsinn 05-06-2005 23:13

Ik heb mijn auto uiteindelijk 5 dagen later teruggekregen dan gepland..

Het bleek dat de rechter voor as ook aan vervanging toe was en bij het rechter electrische raam was de kabel over. Dat had die man gemaakt. Alleen was het nogal lullig dat toen ik de dag er na voor een stoplicht stond mij een waterslang knapte..

De ventilator was doorgebrand, auto begon te koken en toen knapte de slang. Ik had het niet door dat de auto te warm werd omdat ik al 5 minuten aan het staren was naar een rood lampje dat maar vertikte om groen te worden..

Ik meteen me laten afslepen en alles weer laten maken...

Maar, een dag later... het rechter raam wilde niet meer.. Er was iets losgeschoten. De verbinding met de kabel zelf was los en nu rij ik dus tijdelijk rond met een zwengel en een electrisch raam...

Op zich dus een week met veel pech..

Pedaalemmer 06-06-2005 08:43

net geen k kenteken....

Wahnsinn 06-06-2005 09:17

En dat is belangrijk omdat...

Wahnsinn 12-06-2005 20:03

Zo, hier wat nieuwe foto's:










Het logo is nu ook met chroom look. Naast de bumper zijn er verder geen veranderingen aan de buitenkant.

Nog eentje van interieur:




Mocht iemand nog deurpanelen hebben in de bijpassende kleur dan hoor ik het graag. Die zijn aan de onderkant erg zacht geworden.

Wahnsinn 30-08-2005 10:47

Rollen
 
Ik ben eergister begonnen met bijmaken de dag erna schuren en eerste laag en vandaag heb ik de tweede laag er overheen gerold. Ik ben benieuwd hoe het uitziet in daglicht want hij staat nog te drogen in de garage. Het enige dat ik nog moet doen is de binnenkant van de deuren.

Hier wat foto's van schuren:






Hier na de eerste laag:




In die ruimte heb ik het ook allemaal geverfd/gerold. Vrij krap maar het ging allemaal wel goed. Ben alleen bang dat je uiteindelijk toch de banen ziet die ik gemaakt heb tijdens het rollen.. Och jah, dan nog eens opschuren en nog een laag er overheen ;) Ziet in ieder geval al beter uit als eerst :P :D

Als hij het daglicht weer ziet (over een paar daagjes eerst even laten uitharden) dan maak ik wat betere foto's.

DeNB3rt 30-08-2005 14:44

ben benieuwd naar het resultaat!

Tommy 30-08-2005 15:03

achterlichten en deurgrepen zitten maar met een paar schroefjes en moertjes hoor....

Verder kan ik me niet zo vinden in je prioriteiten, en snap ik niet dat je niet probeert bepaalde dingen aan je auto zelf te doen...

Maareh, doe je ding...

Johan-dtc 30-08-2005 15:03

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
ben benieuwd naar het resultaat!




jep, ik ook

Bruders 30-08-2005 15:07

rol hem mooi mat yo....
wordt het een dikke ratlooker!!!!
dan nog 80mm zakken en klaar!!!!

Wahnsinn 30-08-2005 18:29

Quote:
Originally Posted by Tommy
achterlichten en deurgrepen zitten maar met een paar schroefjes en moertjes hoor....

Verder kan ik me niet zo vinden in je prioriteiten, en snap ik niet dat je niet probeert bepaalde dingen aan je auto zelf te doen...

Maareh, doe je ding...


Dit was meer een experiment, en achteraf gezien had ik inderdaad wat meer tijd moeten nemen voor de demontage van achterlichten en handvaten.. Maar zo leer je steeds meer he.

Ik heb hier ook niet echt de ruimte en gereedschap om veel aan de auto te doen. De schuurmachine sneuvelde nadat ik een zijde had gedaan..

Wahnsinn 30-08-2005 18:30

Ow ja, binnenkort mistlampen!! :D (die ik zelf bevestig :P)


All times are GMT +1. The time now is 01:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.