Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   "The Little Red Rooster" (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=4781)

LRR 12-09-2004 20:21

"The Little Red Rooster"
 
He Luitjes,

Ik zal hier even verder gaan met m'n verhaal over de kleine restauratie van de marsrode MK1.

Gisteren begonnen met het uitstukken van het achterste gedeelte, maar eerst de achteras en de tank verwijderd. Aankomende week word er verder gewerkt aan de wielranden etc.

Vandaag de achteras gedemonteerd, en helemaal schoon gemaakt. Vervolgens een laag zink aangebracht, en dat ligt nu te drogen.

Leuk tijdverdrijf zo'n golfie, kun je je zondagen lekker mee vullen !!!! :redface:


Zal deze week nog ff een paar foto's lanceren. Als iemand mij nog even kan zeggen hoe ik die foto's direkt hier in beeld krijg ???? bvd



Grtz.............. LRR


Ps, het gaat om deze rode duivel (staat ook al elders in het forum)

hajee 12-09-2004 20:33



hajee 12-09-2004 20:34

[img]
"http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=854"
[/img]
maar dan achter elkaar, en zonder aanhalingstekens en tataaa!! je foto staat erbij, zelfs ik kan dat, dus dan moet het makkelijk zijn. :biggrin:

Tommy 13-09-2004 20:20

netjes, waarom gaat ie uit elkaar? ziet er erg strak uit namelijk? :confused:

LRR 14-09-2004 11:29

Ja, zo op het eerste oog ziet hij er zekers nog strak uit. Het geval wil namelijk dat hij in '97 al eens is gespoten in 2 componenten met blanke lak. Vandaar dat hij er nog aardig uitziet.

Maar ik kwam de nodige plekjes tegen bij een nadere inspectie (wielranden, vulgat v.d. tank, reservewielbak, etc. zeg maar "the usual stuff").

Vandaar dat we hem direkt maar aanpakken, voordat de toverspuit er weer over gaat (dit zal wel in de winter gebeuren).

De plannen zijn om hem verder gewoon zo te laten als hij op de foto staat (in grote lijnen tenminste). Er zullen enkele details veranderen t.z.t.
En het interieur zal worden veranderd, al ben ik er nog niet uit wat voor stoelen en bank ik ga monteren. Heeft iemand nog tips ???

De velgen zijn inmiddels vervangen voor 16" inch van italiaanse makelij, maar deze moeten ook nog ff gespoten worden.

Maar vooralsnog zijn we aan het lassen, dus ff easy going dan maar om al m'n creativiteit de vrije loop te laten.


Grtz........ LRR

Tommy 14-09-2004 17:13

corrado interieur vind ik persoonlijk erg mooi.. Alleen is de achterbank een beetje lastig...

blijf posten... vooral foto's, die zijn altijd leuk ;)

LRR 25-09-2004 19:02

....................................... De foto's komen er binnenkort aan hoor................... ECHT WAAR !!!

Kwou ze vanavond ff plaatsen, maaaaaaarrrr........... vriendin heeft de digi-cam meegenomen naar haar werk en daar staan mijn pics nog op !!!


Nou ja, komt wel. Het laatste nieuws: De wielranden achter zitten erin (binnen + buiten) en we gaan na het weekend beginnen om het voorscherm los te halen.

Het nieuwe achterscherm wordt ook druk aan gewerkt (heb hem nog niet in bezit, maar heb goeie hoop......................)

Nog 2 weekjes werk (als het achterscherm er is) en dan is hij weer "hard".


tot de volgende update


Grtz....................... LRR

Tommy 27-09-2004 09:28

ben benieuwd naar de wielranden achter....

zwaai maar op met die foto's dus... :D

LRR 27-09-2004 10:56

Zal vanavond ff pix maken van de wielranden. Ze zien er nu nog k*t uit om maar zo te zeggen. De ene zit mooi aan de binnenkant, maar de andere moest noodgedwongen aan de buitenkant gezet worden (omdat er al eerder aan "gelast" was). Nou ja, leuk klusje voor de spuiter !!


Laterzzzz.............

Grtz................... LRR

LRR 01-10-2004 21:04

Het beginstadium:



LRR 01-10-2004 21:07

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd met die gore k*t foto's !!!

Ik krijg alleen maar regels in beeld en ik zie geen foto's !!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGG

Kan iemand mij even duidelijk uitleggen wat ik fout doe ?? Ik voeg de foto's gewoon toe via Attachments, enwat doe ik met die [img]-toestanden ???????????????????????



WHELP !!!!!!!!

Grtz............. LRR

Tommy 02-10-2004 11:23

foto toevoegen

hier staat e.e.a. uitgelegd

LRR 05-10-2004 09:47

He shit man,

Het was me toch gelukt met die foto. Die rotte hoek was ff om te testen. Er zijn nog meer rotte foto's. Als ik tijd heb ga ik nog ff meer posten.


Latersssss...............


Gr......... LRR

Pedaalemmer 05-10-2004 10:45

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Het beginstadium:




mijn auto staat al 20 jaar in dezelfde lak maar zelfs daarbij heb ik nog niet zoiets ontdekt!

LRR 05-10-2004 16:03

Maar als je hem 5 jaar lang buiten neerzet (in weer en wind) gebeurt dit wel !!!!


Grtz....... LRR

LRR 06-10-2004 06:26

Nog even een paar foto's van hoe het was, en hoe we begonnen zijn met de laswerkzaamheden:















LRR 06-10-2004 06:30

Laswerkzaamheden:







Achteras in oorspronkelijke staat:




En de huidige staat:




Nou dat was het eerst even, meer foto's volgen binnenkort (ik weet nu uiteindelijk hoe ik die foto's in beeld krijg, hehehe)



Grtz................... LRR

LRR 06-10-2004 06:38

De Velgen
 
Deze velgen zullen in eerste instantie worden gemonteerd. Het zijn 16" Technomagnesio velgen, met 215/40/16 banden !!




Ik zit eigenlijk nog te wachten tot er een keer een setje Porsche "Gullideckels" bij mij over de stoep rollen !!!!



Grtz............... LRR

ErrupVW 06-10-2004 17:17

Vlogens mij staan deze velgen ook wel mooi

oergolf 06-10-2004 17:54

Ziet er al veelbelovend uit.


Is een vraagje; hoe behandel je de gelaste delen na. Met kit? Of wat doe je erop na het lassen (dus op het kale metaal)


All times are GMT +1. The time now is 05:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.