Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   mk2 abf swap (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145340)

Mathijs830 24-01-2022 21:11

Deze ring bedoel ik



RobertVoorst 24-01-2022 21:33

Das een afdekring voor de astap. Voorkomt dat er veel troep richting het grote lager in de remschijf komt. Zou hem er persoonlijk wel opzetten, kosten niet de wereld: https://boelm.nl/astap-afdekking-19...hijfremmen.html

Mathijs830 24-01-2022 22:09

Thanks voor de snelle reactie!
Iemand nog tips wat ik moet aanpassen/monteren zodat de motor ook makkelijk op kenteken komt? Ik las iets over anti roll bars? Is dit echt iets wat moet? Wil namelijk m'n orginele subframe behouden .. gr Mathijs

PerryMK1 24-01-2022 22:46

Anti roll bars is denk ik niet echt iets waar ze bij de keuring naar kijken. Als alles degelijk is bevestigd met frisse bouten enzo en je remmen ook allemaal netjes zijn lukt dat wel denk ik. En zorg er uitaard voor de je weet waar het blok vandaan komt. kenteken en chassisnummer. Moet zelf met mijn golf ook nog langs de rdw dus kan je niet vertellen hoe het hele process precies in zijn werking gaat....

RobertVoorst 25-01-2022 08:01

Voor de keuring gewoon zorgen dat alles er op het eerste oog netjes uit ziet:

- Geen smeerbende in het motorruim
- Geen loshangende kabels of alles ongeïsoleerd aan elkaar met kroonstenen (!)
- Geen olie/KVS vlekken op de motor of dergelijke

En uiteraard de auto goed wassen voor dat je naar de keuring gaat. Hoe grondiger hoe beter. Het gaat voornamelijk om de eerste indruk. Als ze doorhebben dat het netjes is gaan ze echt niet opzoek naar problemen. Komen ze met 1 keer snel kijken al 4 aandachtspuntjes tegen dan kun je er op rekenen dat ze andere zaken ook strenger gaan bekijken.

Wat betreft de stabilisatiestangen, daar zullen ze niet zo op letten. Kom je echter met miniscule (239mm geventileerd ofzo) en verroeste voorremmen plus trommels achter aan, dan zullen ze dat niet zo tof vinden. Gewoon zorgen dat je qua dat spul op het niveau van de auto waar de motor uitkwam zit. In dit geval minimaal 256 mm geventileerd aan de voorzijde + 226 mm schijfremmen achter.

Denk je met ombouwen naar schijven achter ook dat je de originele remkrachtverdeler aan de achteras plaats? Of gelijkwaardige remdrukverminderaars (3/15) op de hoofdremcilinder. Anders wordt je bij stevig remmen ingehaald door een blokkerende achterkant :rolleyes:

Verder gewoon zorgen dat je alle nodige documenten op orde hebt, met name de donorgegevens (chassisnummer & Kenteken waar mogelijk). Een aankoopbon van de motor is ook een voordeel, maar vaak als je bij een particulier koopt kom je daar helaas niet aan. Ook even kijken of het kenteken van de donorauto weldegelijk als 'gesloopt' in het RDW register staat (https://ovi.rdw.nl/). Anders wordt het misschien moeilijk uitleggen dat de motor niet gestolen is ;) Ze MOETEN de herkomst kunnen verifiëren, zo simpel is het.

Zorg ook dat de motorcode en het allerliefst ook het motor nummer (6 cijfers XXX XXX, naast de motorcode op het blok) goed leesbaar zijn. Desnoods even natikken met een scherpe pons.

Mathijs830 25-01-2022 22:01

Oke top! Dus alles goed schoonmaken/spuiten enz en dan de motor erin hangen en keuren maar, ben benieuwd haha :D

Kan ik trouwens gewoon gewoon een golf 3 tank kopen en daar een gti pomp in hangen of moet dat echt een gti tank zijn? Ben ff aan het kijken maar kan niet veel brandstoftanks vinden haha verder zoek ik nog t een en ander ( eigelijk bijna alles ) dus ik zou ff een onderdelen gezocht topic maken :thumbup:

Mathijs830 03-02-2022 14:54

Heb een golf 3 gti tank gekocht met pomp. Zoek nu nog aandrijfassen en een pedalenset :) en een motor natuurlijk haha

Scully 03-02-2022 15:48

Quote:
Originally Posted by Mathijs830
Heb een golf 3 gti tank gekocht met pomp. Zoek nu nog aandrijfassen en een pedalenset :) en een motor natuurlijk haha


Ga je hier ook een projecttopic van bijhouden? Misschien kan een Admin dit topic verplaatsten naar projecten?

Mathijs830 03-02-2022 18:36

Ja ik dacht later een project topic te starten indd.. wou eerst hier nog t een en ander vragen

VeeDubber 04-02-2022 12:54

Ik kan hem verplaatsen als je wil, maar misschien wil je een 'schoon' topic om mee te starten. Laat het maar weten!

Mathijs830 04-02-2022 15:09

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik kan hem verplaatsen als je wil, maar misschien wil je een 'schoon' topic om mee te starten. Laat het maar weten!

Ja ik wil indd een schoon topic haha ff goed beginnen met wat foto's enzo :)

Mathijs830 17-02-2022 19:03

Ben toch een beetje aan het twijfelen... een 1.8t is wel goedkoper in aanschaf/verbruik maar zijn er verder nog wat dingen voor een swap die makkelijker/moeilijker zijn? Gr Mathijs

Johan1982MK1 18-02-2022 13:25

Qua inbouwen abf tov 1.8t is het enige eigenlijk dat een 1.8t een intercooler nodig heeft. Dat is iets meer werk. Als je de kabelboom plug and play laat maken dan scheelt het inbouwen van een 1.8t tov de abf niet veel.

Mathijs830 18-02-2022 14:45

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Qua inbouwen abf tov 1.8t is het enige eigenlijk dat een 1.8t een intercooler nodig heeft. Dat is iets meer werk. Als je de kabelboom plug and play laat maken dan scheelt het inbouwen van een 1.8t tov de abf niet veel.

Oke dat dacht ik indd al.. dus ff uitzoeken hoe dat zit met de ic en de buizen e.d.

Thanks !

Mathijs830 25-02-2022 07:46

Iemand een idee waar ik de intercooler buizen kan halen? Gr Mathijs

Johan1982MK1 25-02-2022 11:14

Quote:
Originally Posted by Mathijs830
Iemand een idee waar ik de intercooler buizen kan halen? Gr Mathijs


Ik heb voor de inbouw van mijn motor alles bij chargertech gehaald. Ook de delen voor de downpipe.
Is mij goed bevallen, mooie producten en snel geleverd.

Mathijs830 25-02-2022 22:00

Super! Ga ik het daar ook gewoon halen! Bedankt

Mathijs830 06-03-2022 10:51

Oke vrienden, Ik heb het een en ander bij elkaar .. nu heb ik ook al een hydrologische tdi bak voor aan de 1.8t.. is die ook om te bouwen naar een mechanische? Gr mathijs

Johan1982MK1 06-03-2022 13:40

Als het een o2A of o2J 5bak is dan wel.

Mathijs830 07-03-2022 11:51

Ja het is een 02A bak dus ff opzoek naar zo'n ombouw setje en nog wat klein spul dan kan de swap langzaam beginnen en zou ik ook ff een ander topic straten !

Groeten Mathijs


All times are GMT +1. The time now is 18:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.