Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   74er golf swallowtail :) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18993)

Van Limburg 22-09-2023 15:03

Dat zijn mooie details!
Is die dorpel sierstrip origineel chome? Vind dat die erg aanwezig is.

Der Typ Siebzehn 22-09-2023 16:18

Schitterende zwaluwstaart. Jaloers (In positieve zin)

vagg freak 23-09-2023 08:44

Wat een mooie golf

steven16v 25-09-2023 07:49

@ Van Limburg

Ik begrijp wat je bedoeld. Deze auto is een LS uitvoering wat onder andere betekend dat er overal chromen strips zitten. In de ramen, aan de zijkant, op de kofferklep (typisch swallowtail geloof ik) en ook op de dorpels. Echter het kan zijn dat de dorpellijsten origineel niet verchroomd zijn maar gepolijst aluminium. Mijn originele strips waren te ver heen en niet meer te redden vandaar dat ik voor deze heb gekozen welke er nu op zitten. Andere types kon ik ook niet vinden.

Moet zeggen dat het op de foto wel meer geaccentureerd wordt als in het echt. Persoonlijk vind ik het wel mooi maar ik begrijp je punt. :)

steven16v 25-09-2023 08:11

Onder het motto van niet alleen je successen tonen...

Gisteren klaar om naar de meeting VWTB te gaan. Dag van te voren de auto mooi gewassen en gereinigd.

Het was ongeveer 135 km rijden voor mij. Smorgensvroeg weg. Zwager ging mee, kopje koffie achter de kiezen en gaan. De eerst 70 km was niks aan de hand (auto reed mooi, muziekje aan je kent het wel) en moest toen de autobaan op. Eerst 10 km ook niks aan de hand en toen begon de auto te stotteren en viel die uit. Daar sta je dan langs de snelweg. Niks geen rare dingen kunnen zien. Temperatuur was goed, voltage was goed en geen olielampje. Even wachten en de auto kon ik gewoon weer starten.

Ik vertrouwde het niet en aangezien ik nog veel km's moest rijden en natuurlijk ook weer terug toch maar de beslissing gemaakt om terug naar huis te gaan. Hij viel later nog 1 keer uit. Maar starte daarna wel weer gewoon. Heb het idee dat de auto te weinig benzine krijgt op hoge snelheid (meer toeren, meer benzine) dus heb de benzinpomp gedemonteerd en heb een nieuwe besteld. Hoop maar dat daar het probleem zit.

Wel jammer maar ben blij dat ik toch nog thuis ben gekomen. :tongue:

Hierbij een fototje naar de wasbeurt.



Ironvw 30-09-2023 18:51

Ik heb exact hetzelfde gehad na de restauratie van mijn golf 1

Ik had de brandstofleidingen ( aanvoer/retour) verkeerd aangesloten op de tank
Dus hij was brandstof aan het aanzuigen via de retour buis in de tank

Maar de retour buis is korter dan de aanvoerbuis dus als je brandstoftank leeg begint te raken kan de brandstof uit de tank niet meer naar je motor komen

Misschien is dat bij jou ook aan de hand

Jammer dat je niet kon komen, ik had hem graag een keer in t echt gezien

Steeph 01-10-2023 15:42

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Ik heb dat zelfs al met mijn 82'er. Mensen onderweg die totaal niks met auto's hebben die vanuit tegenovergestelde richting binnen de bebouwde kom in hun koekblikken quasi komen aangevlogen als ik met de Golf 1 onderweg ben. :screwy: :mad:


Klopt, remmerij van de nieuwere auto's is anders/beter, ik houd 2 sec. regel aan.
Als ik met het verkeer oprij en dus die 2 sec aanhoud, dat ze je afsnijden om toch die afslag te kunnen nemen, terwijl er niemand achter me rijdt!i!

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
En dan stom, schaapachtig uit hun ogen kijken als ik gebaren maak dat 't ook rustiger kan. :shake: Nul besef hebben ze dat wij bezitters/bestuurders van onze inmiddels (vrij) zeldzaam geworden oudjes deze koesteren, dat die voor ons méér zijn dan alleen maar 'n auto.


Ieder is met zichzelf bezig, dus boeit ze niet dat jij zuinig bent op je mooie bezit.

Quote:
Originally Posted by Der Typ Siebzehn
Klopt, Duitsers noemen dat btw 'echte liefde' :redface:


Ik heb mijn '89 er mk1 cabrio in '99 uit Duitsland gehaald en heb deze nog steeds in mijn bezit.

Een gave Swallowtail heeft u

Der Typ Siebzehn 05-10-2023 17:52

Quote:
Originally Posted by Steeph
Een gave Swallowtail heeft u


Was het maar zo, het zwaluwstaart Golfje is van Steven 16V, maar evengoed bedankt.

roelgts 05-10-2023 19:49

Balen Steven! Probleem inmiddels opgelost gekregen?
Blijft n mooi wagentje!

vdWal. 06-10-2023 20:57

dit topic eens even door gebladerd! wat een pracht wagen.
altijd vervelend als er dan toch nog wat kinder ziektes opspelen

steven16v 07-10-2023 11:09

@IronVW dat is een gemakkelijk te maken fout maar niet bij mij aangezien ik geen retour heb. :)

@Steeph dank je :)

@RoelGTS ja het probleem is inmiddels opgelost. Probleem was dat de auto niet te weinig benzine kreeg maar te veel. Er zat een stukje vuil in de de vlotternaald waardoor de benzine toevoer niet afgesloten werd en waardoor dus de auto eigenlijk verzoop. Dus ipv te weinig benzine kreeg de auto te veel benzine.

Ik heb wel een nieuwe benzinpomp gemonteerd en heb het idee dat de auto nu iets directer op het gas reageert en bij koude motor loopt deze ook iets beter en rustiger stationair. Dus een gelukje bij een ongelukje zeg maar. :thumbup:

@vdWal. Dank je wel! Kinderziektes had ik al wel rekening mee gehouden alleen ik had ze niet meer verwacht naar ruim 600km gereden te hebben. Gelukkig kon ik nog thuis komen met de auto en is het probleem redelijk makkelijk en goedkoop opgelost.


All times are GMT +1. The time now is 18:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.