![]() |
wat is het verschil in de motor types van de 1.6
hallo
mijn motor van de golf 2 is aan vervanging toe en ik heb een motor op het oog en dat is ook een 1.6. maar zit er ook verschil in de types mijn auto is van 84 en zit een motor van 88 in. en ik heb een motor op het oog en die is van 86. kan ik die zo over zetten???? mvg ruben w |
Benzine of Diesel?
de 1.6d is zuinig en betrouwbaar maar in heel duidelijk woorden TRAAG. dan heb je de TD motorcode JR 70pk (die heb ik) deze zijn wat standaard sneller maar na een tijdje ga je die traag vinden dus ga je zin hebben om de governor mod toe te passen :tongue: Dan heb je de TD intercooler, een snellere 80pk. de grote fout van VW die de intercooler op een verkeerde plek heeft gezet. net naast een hete motor.. Voor de rest zijn deze 3 niet echt veel verschillend van elkaar. hangt van je rechtervoet af :thumbup: |
In principe kun je de motoren zo overzetten hoor bij de benzine versies, alles past er zo in zonder iets aan te passen.
Zijn de carburateurs het zelfde ? |
De 84er zal een EZ motor zijn, kijk even wat de motorcode is van de motor wat er nu in ligt. Als dit het zelfde is, kun je het zo omhangen, als er zo'n elektronisch geregelde pierburg in zit, moet je waarschijnlijk nog wat aanpassen(denk ik, kan iemand dit bevestigen?)
|
Quote:
Voor de volledigheid: het is een JP-blok. |
Quote:
Nice :D |
het is een benzine motor
maar waar kan ik de motor nummer vinden? |
Quote:
Vind je meestal terug aan de linkerkant van je front als je de motorkap opent, een voorbeeld van een belgische.. ![]() |
Quote:
Dit staat op het onderblok, aan de voorzijde (net onder de kop). Het zit schuin onder de plek waar de koelslangen het blok 'ingaan'. |
Je motorcode heb je zo via het kenteken gevonden hoor , dan hoef je niet moeilijk te doen. Als je het niet kan vinden wil ik het wel even opzoeken voor je hoor. Wat is het kenteken van de auto? (mag hem ook in privebricht sturen)
|
hallo
ik heb een motor gekocht uit 1983. maar nu het volgende. de verkoper zij dat het een 1.6 is maar op het onderblok staat aan beide kanten met dikke en grote letters 1.8?? wat houd dat in? heb ik nu een 1.6 of een 1.8 (ik weet niet hoe ik een foto kan posten maar anders liet ik jullie een foto zien) en nu nog wat. ik wil graag achter dat blok wat ik gekocht heb een 5 bak achter hangen (dat heb ik nu ook en dat bevalt me heel goed en is vooral zuinig) maar deze bak schakelt niet echt super meer dus wil ik graag een andere bak achter hangen dus welke type past er achter. er zit nu een motor in uit 1988 en denk dat de bak ook uit dat bouwjaar komt |
als der 1.8 staat zal het dus wel een 1.8 zijn lijkt me anders had dr wel 1.6 gestaan... een 5 bak kan je dr zo achter hangen, als je koppeling nog goed was gewoon dezelfde koppeling gebruiken en een 020 5 bak er achter hangen, zijnn t zelfde als de 1.6 bakken
succes gr. w |
ja dat lijkt me ook maar heb op me ouwe blok gekeken en dat is een 1.6 maar daar staat niks op.
oke dus 020 die zitten vaak in een golf 2 ?? |
Quote:
Inderdaad een 020 5 bak inbouwen! En het is een 1,8 als het erop staat, eventueel kun je nog na kijken welke (zie de motorcode aan de voorkant). |
oke nou heb net ff gekeken maar kon maar 1 code vinden maar was slecht te lezen.
volgens mij is de code 2L 83 of 2L 85 meer kon ik niet vinden. maar mijn oude kabelboom zit er volgens mij nog in maar dat past wel op dat blok uit 83 toch? motor die er nu in zit komt uit 88 |
Het klinkt misschien verwarrend, maar bij de 1.6 staat ook in t onderblok 1.8 in gegoten..
|
Quote:
Quote:
Zo ziet een 1.6 er trouwens uit: EDIT: Een 1.8 ziet er meestal zo uit: ![]() en af en toe ook zo: ![]() |
nou, mijn broer zijn originele 1.8golf uit 1991 zag er nogthans ook uit zoals de eerste foto met zo een klein vierkant luchtfiltertje
motor auto buiten |
Zeker dat dat een 91'er was?
Die vierkante bak zit toch alleen op de carburateur big blocks? (toch :confused: ) En de 1.8 carb is maar tot '87 geleverd |
Dat is gewoon een 1.6 als ik het zo zie, nog nooit gezien op een 1.8 gezien met zo'n luchtfilterbak.
|
All times are GMT +1. The time now is 15:06. |