Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   NEXT--->T4 multivan naar California (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=129011)

Robbbert 03-10-2014 12:38

Quote:
Originally Posted by KennyH
Op reis gaan moet je van genieten, en lekker rustig aan doen!

En niet gaan scheuren als een gek


Helemaal gelijk.
Als ik er nu dagelijks mee naar het werk moest rijden had ik wel graag een beetje beter kunnen optrekken. De eerste keer dat ik terug in de Passat zat, na 3 weken met de Transporter op reis te zijn geweest, was ik precies met een Porsche opstap :p

En gefeliciteerd met uw 1000ste post :p

Black Devil 03-10-2014 12:45

Ik ga echt niet bij ieder stoplicht als eerste weg maar vind het fijn om vermogen onder mijn voet te hebben. Laatst met deze bus richting Berlijn geweest, dan rijd ik 140 op de CC. Maar met inhalen etc even gas erbij is toch wel erg lekker, zonder een rits auto's in mijn achteruitkijkspiegel.

Robbbert 03-10-2014 13:10

Haha, inhalen. :D
En cruisecontrol, wat een droom.

Ik moet dringend eens mijn eigen projectpagina openen...

René 03-10-2014 19:07

Quote:
Originally Posted by Black Devil



Bus? Welke bus? Ik zie alleen een mega-vette Passat!

Black Devil 03-10-2014 19:55

Hahahaha René wat een geweldige reactie!

Black Devil 13-10-2014 20:56

Druk bezig met ontdreunen en isoleren



Black Devil 22-10-2014 20:11

Volgende week gaat de complete uitlaat er onderuit en dan beginnen we met de rvs uitlaat. De nieuwe delen zijn reeds onderweg.

Maaaaaaaaaar omdat ik deze week ook wat om handen wil eens met de motor begonnen :)

-tandriemset incl pompriem
-oliepomppakking
-carterpanpakking
-waterpomp
-pakking oliefilterhuis
-O-ring oliekoeler
-keerringen nokkenas en krukas
-olie longlife met filter
-onderste/pendelsteun vd bak
-versnellingsbak olie verversen

Multi-riem en spanner had ik ook besteld maar dit blijkt zgan te zijn dus dat hoeft niet. Er zit ook een powerbox tussen gebouwd, dit ga ik verwijderen. Als de techniek straks opgefrist is en de uitlaat klaar dan ga hij op de rollenbank gechipped worden.

Tevens krijg ik met 2 weken de complete kabelboom voor het keukendeel en het bedieningspaneel binnen.







Audi1981 23-10-2014 06:52

Koppeling ook gelijk mee doen? Nu je het toch open hebt liggen?
Niet vergeten pomptiming te zetten na de riem-wissel ;)

Black Devil 23-10-2014 07:58

Koppeling doe ik niet, die is al eens gedaan en het vliegwiel ook. En om eerlijk te zijn, is ook niet heel veel werk die bak eraf halen.

De boel op tijd zetten etc gaat wel goedkomen, auto staat op mijn werk (VW garage)

Black Devil 23-10-2014 11:35

Net de tandriem eraf gehaald met spanrol, valt het pennetje welke op de distributiekap zit waar de spanrol in borgt er zo uit! Ik zou niet de eerste zijn met een stuk gelopen motor door zo een klote stukje ijzer,

Nieuwe kap besteld, morgen verder!

pedro 23-10-2014 19:45

Wat een geweldige topics toch altijd weer om te volgen. Echt gaaf (& dapper!) dat je iedere keer weer zulke projecten op pakt!

Black Devil 23-10-2014 21:39

Bedankt! Het werkt voor mij echt ontspannend om aan auto's te werken en er iets van te maken voor mezelf en m'n meissie uiteraard, want die vindt het ook echt heel leuk.

Vorig jaar zijn we 5 weken naar Marokko gegaan en toen begon het toch wel te spelen dat het met een camper praktischer zou zijn. Een voorzichtig plan is om volgend jaar naar Turkije te gaan met de bus en dan meer richting zwarte zee oid te gaan.........maar dat is niks concreets.

Vandaag 2 grote dozen binnengekregen met fabrieks nieuwe bekledingsdelen, heb alles besteld wat nog nieuw te krijgen was.






de clown 23-10-2014 23:29

mooie bus, maar die wielen kunnen echt niet :confused:

Black Devil 24-10-2014 05:51

Je bent gewoon jaloers ;)

Hij is nog geschorst. Eerst moet alles klaar en omgekeurd naar camper. Verlagen wielen komt daarna. Velgen liggen al klaar, moeten alleen nog zwart gecoat.

Audi1981 24-10-2014 09:08

Ik lees trouwens dat je er longlife olie in doet, waarom? Het lijkt me dat je hiermee eerder aan de tijd om te verversen zit dan de km's?

Black Devil 24-10-2014 09:23

Het zat er ook al in. En ik doe met al mijn auto's 1x per jaar olie wisselen long life of niet. Met de W8 ook altijd. Als ik veel olieverbruik zou krijgen zou ik het pas veranderen.

MrMiljon 24-10-2014 09:32

Leuk project! En zo'n 111kw lijkt mij ook nog wel wat. Rij zelf in een T4 met ACV
En vind dat al redelijk gaan voor een busje. En die 5 cylinders zijn heerlijk degelijk. De mijne staat nu over de 5 ton en roffelt nog steeds.

Dat pinnetje kwam ik ook tegen bij mijn db wissel. Rare kwetsbare constructie lijkt dat mij.

Als je nog geen Mfa hebt kun je makkelijk de teller van een passat of golf in je behuizing zetten. Software wat aanpassen en een hendel van een golfje 3 erop en het werkt ;). Of heb je al can-bus? Dan is zijn er wel tellers voor

Black Devil 24-10-2014 12:04

Mijn vader heeft ook een T4 gehad met een ACV erin gechipped en dat reed inderdaad ook best goed.

Deze bus heeft reeds MFA en Cruise controle, climatronic, ESP en stoelverwarming dus is best compleet.

Jorp 24-10-2014 19:39

Netjes hoor!!

Black Devil 28-10-2014 21:14

Bedankt Jorp!

Motor draait weer keurig en opgefrist. Draadboom voor het camperdeel gaat morgen op de post. Uitlaat zijn we ook mee begonnen. Uitgang turbo is klein dus kan maximaal 60,3mm ipv de gewenste 63,5mm wat op deze turbo toch geen nut heeft. Foto's volgen als er het eea gelast is.


All times are GMT +1. The time now is 12:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.