Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf I cabrio ombouwen naar automaat vraagje (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=89654)

vwjopie 07-09-2011 20:08

Golf I cabrio ombouwen naar automaat vraagje
 
zoals de titel luid heb ik een vraagje.

mijn collega die heeft een 1991 Golf Cabrio 1.8 5 bak.
nu wil die graag automaat rijden ivm een linker voet die erg opspeelt door het vele koppelen.

ik kan een Golf II automaat kopen voor weinig met wat schade.
maar alles voor de automaat is nog heel.
nu is natuurlijk de vraag kan ik hiermee de Golf Cabrio voorzien van de automaat bak, opzich lijkt mij dit niet echt een probleem ofzo.
maar meer het gebeuren er omheen zoals baksteun, automaat pook, etc.....

wie o wie kan me er een duidelijk antwoord op geven of heeft zoiets al eens gedaan?


mocht dit niet kunnen dan denk ik er alsnog aan hem te kopen maar dan om mijn Golf II GTD van een automaat te voorzien of is dit ivm het hogere koppel niet aan te bevelen?

dus eigenlijk 2 vragen maar toch, wie kan me een antwoord geven.

alvast bedankt.

d_man 08-09-2011 00:08

ik heb van automaat naar schakel omgebouwd..... hou jevast


-automaat heeft andere baksteun
-startmotor die bij de bak hoort
-schakel mechanisme bij de pook werkt met kabel niet met stangen dus alles omzetten
-achteruitrijschakelaar zit bij een automaat niet op de bak maar aan de schakel mechanisme
-start motor onderbreking zit ook bij de schakelmechnisme ivm
niet kunnen starten als ie in versnelling staat ( bij automaat)
-startmotor van een automaat zit aan de achterkant
dus je moet je kabel verleggen en verlengen
-gaskabel gaat van gaspedaal naar gasklep + nog een kabel gaat van gaspedaal naar automaat bak ivm kickdown
-automaat heeft andere lengtes aandrijf assen

mischien ben ik nog iets vergeten...

vwjopie 08-09-2011 06:47

@ d man, wat je opnoemt dat heb ik er allemaal bij want ik heb een complete Golf II automaat ter beschikking.

nu kan ik me voorstellen dat alles van een Golf II automaat niet zo in een Golf I cabrio past zoals kabels, schakel gebeuren, pedalen systeem.

iemand die daarover wat kan zeggen of als eens gedaan heeft/ geprobeerd?

GinoGJ 10-04-2013 19:51

Bump.... Nou heb ik een golf 2 automaat naar handbak omgebouwd, maar ik zit met de achteruitrijlichten schakelaar.

Bij een automaat op de pook en handbak op de bak, hoe kan ik dit oplossen? Moet ik de kabels gewoon verlengen en dan naar de bak trekken of werkt het anders.

ewcaddymk1 10-04-2013 19:58

nu heb je de mogelijk om een golf 2 te kopen maar, is het niet handiger om hier eens te vragen naar iemand die alles compleet van een golf 1 heeft liggen want de meesten die een ombouw doen gaan van automaat naar schakel dus ik denk dat er genoeg onderdelen zoals motorsteunen automaat poken ,kabelbomen en noem maar op te krijgen is

maar dat is mijn idee in een opleving

Style 10-04-2013 20:09

Quote:
Originally Posted by GinoGJ
Bump.... Nou heb ik een golf 2 automaat naar handbak omgebouwd, maar ik zit met de achteruitrijlichten schakelaar.

Bij een automaat op de pook en handbak op de bak, hoe kan ik dit oplossen? Moet ik de kabels gewoon verlengen en dan naar de bak trekken of werkt het anders.


Zo werkt dit idd :thumbup: moet ik ook nog gaan doen ;)

GinoGJ 10-04-2013 20:11

Top thanks!

gooigolf 10-04-2013 20:58

Heb wel compleete set bak ettc golf 1
Voor netjes prijsje.


All times are GMT +1. The time now is 05:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.