Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf 2 16v Itb’s ! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=136004)

daNpy 28-11-2015 21:29

Golf 2 16v Itb’s !
 
Ik ben nu enige tijd geregistreerd op het forum en daarom misschien wel handig om ook een topicje aan te maken voor mijn racekarretje :thumbup:




In 2010 heb ik in Duitsland een Golf 2 GTI16v gekocht uit 1986.
Deze auto was omgebouwd als tracktool voor/door 2 jongens die er graag mee over de Nürburgring reden :thumbup:
De auto was al voorzien van rolkooi, KW variant 2, macrolon ramen, 1 degelijke Sparco stoel, H&R anti-rolbars voor en achter etc.




Ondertussen heb ik de auto zelf ook flink aangepakt;
- Sachs motorsport koppeling (2011)
- Elektronica aangepakt, zooi die er niet in hoefde verwijderd
- Rolkooi verbeterd, uitgebreid volgens DMSB groep-H (2011)
- Interieur gespoten (2011)
- Aerocatch motorkap sluitingen
- cilinderkop gereviseerd (2013)
- Subframe, draagarmen, toebehoren, achteras etc. allemaal in oranje/zwart gecoat (2014)
- Alles voorzien van Powerflex zwart
- Compressor gemonteerd (2015)
- Sparco Brandblussysteem (2015)

En nog een boel dingen die ik ongetwijfeld ben vergeten :D

Helaas is op de laatste trackday in Assen de motor gaan ratelen bij 4000+rpm, ondanks dat ik meteen de pit in ben gedoken is er toch flinke motorschade;




Geen goed nieuws, want bij cilinder 2 zijn de lagerschalen helemaal naar de klote en is (dus) ook de krukas beschadigd :(




Het witmetaal is helemaal weg en de schalen zijn zelfs een stuk breder geworden dan normaal :X




Nu eens kijken naar een mooie oplossing :)

Polo1w 28-11-2015 21:44

Toffe bak, klote van je krukas!
Ik heb er nog wel eens eentje laten slijpen, en dan overmaatse schalen erin.
Dit werkt prima op straatauto's, weet niet of dit voor zwaarbelaste circuit autos ook een goede oplossing is?
Succes ermee👍🏻

René 28-11-2015 23:31

Dikke racer!

ThomVw 29-11-2015 11:16

Mooie auto!
Wat voor motor rij je mee? En wat voor compressor, een aeton?

daNpy 29-11-2015 13:54

Er zit een 1.8 16v in met een KR kop.
Door Roma Tuning al voorzien van een andere fuelrail, ander inlaat traject omgeprogrammeerde Digifant.
De compressor staat geen merk op :D

daNpy 05-01-2016 09:43

Tussentijdse update, helaas zonder plaatjes omdat ik niet meer op de autofans ftp server kom :confused:

Het blok heb ik voor Kerst uitgebouwd, compleet met subframe en al, was in 1 middagje gepiept :thumbup:
De compressor en toebehoren heb ik gedemonteerd en op Facebook als complete set te koop aangeboden heb je interesse, stuur me even een PMetje.

Na wat onderzoek heb ik een 9A blok aangeschaft, dit blok werd me aangeboden voor een leuk prijsje inclusief o.a. Kent cams nokkenassen, alle lagers, schalen en pakkingen :cool:
Een collega van me bouwt het blok verder op; hij heeft vandaag de kop eraf gehaald en het ziet er allemaal keurig uit. Er zitten geen randen in de cilinders en de hoonpatronen staan er nog keurig in. Ook de kop ziet er netjes uit maar wordt nog wel gereviseerd.

Als eerste worden nu de throttlebodies pas gemaakt op de kop, daarna de kop gereviseerd en de nokkenassen geplaatst. Daarna wordt het onderblok gereviseerd :thumbup:

Extremy 05-01-2016 10:37

Erg gaaf ding :thumbup: Ben benieuwd naar de foto`s van je nieuwe blok ;)

The Skinnmeister 05-01-2016 13:06

Vette wagen :thumbup:

René 05-02-2016 20:10

Hoe staat het hiermee?

TCD 17-03-2016 12:22

Heb je de compressor nog?

daNpy 19-03-2016 22:58

Sorry voor de late reactie, heb deze berichten op een of andere manier gemist :confused:


Quote:
Originally Posted by TCD
Heb je de compressor nog?

Nee die is verkocht inmiddels :)

Quote:
Originally Posted by René
Hoe staat het hiermee?


Kleine update, helaas weer geen foto's :tongue:
Kop is zo goed als klaar, onderblok is is met de borstel doorheen gegaan, zuigers zijn schoon gemaakt.
Overal nieuwe lagers en schalen, in de kop zitten de Kentcams met dubbele klepveren om zweven bij hoge toeren tegen te gaan.

De throttlebodies en spruitstuk liggen er weer af, er komt nu een zelf gefreesd throttlebody huis op (4 in 1).
Onderblok is eigenlijk gereed om in elkaar gezet te worden, ik hoef alleen nog even de sterkere pomp en alu carterpan met tussenliggend blik te bestellen :thumbup:

daNpy 21-05-2021 16:46

Na lang wachten staat deze auto nu eindelijk weer op de brug met het 9A blok ervoor :)

Ben nog wel het eea aan het uitzoeken mbt de elektra. Er komt een KMS op en ik wil de toerenteller gewoon kunnen zien via het originele instrumenten paneel (net als tijd, olietemp, etc). Met het zoeken kwam ik dus ook (weer) op dit forum :D

daNpy 19-09-2021 16:54

Anyway, hij loopt dus :P


Scully 19-09-2021 16:59

Top. :thumbup: Ik volg deze ook op driving fun, ik ga namelijk zelf ook itb's inbouwen met KMS. 😉

daNpy 19-09-2021 20:12

Op de Clio?

Scully 19-09-2021 20:49

Quote:
Originally Posted by daNpy
Op de Clio?


Ja, niet op de Golf (7 GTI), dat zou vrij uniek en dom zijn denk ik. :screwy: :D

Brian93 23-09-2021 16:33

ITB's zijn altijd goed, op een originele motor of is het blok ook nog gekieteld?

daNpy 23-09-2021 20:49

Er zitten andere nokkenassen in. Verder niks geflowed oid.

daNpy 25-09-2021 20:12

Vandaag weer even laten lopen. Wel buitengezet deze keer.
Eerst wilde hij niet starten. De KMS had 35° correctie op de krukassensor, wat 37° moest zijn. Daarom startte hij initieel niet, maar hij gaf wel een flinke knal elke keer dat ik het probeerde :D

Na deze waarde weer goed te hebben gezet, liep hij meteen.
Ik heb een oscilloscoop aan het toerental signaal gehangen. Deze geeft een amplitude van 12 Volt uit. Een versterker die tot max 12 V versterkt heb ik dus niet zo veel aan, dat moet er een worden die een hogere spanning genereert, óf de toerenteller is ineens defect. Gezien de gevoeligheid van het dashboard en het plastic achterop acht ik die kans nog wel aanwezig.

Heeft er iemand in de buurt van Helmond/ Deurne een Golf 2 met 2 stekkers in het dashboard waarmee we een keer kunnen testen?

daNpy 01-10-2021 16:59

Heb inmiddels een versterker gemaakt voor het toerental, welke een signaal afgeeft zoals de bobine. Helaas doet de toerenteller nog steeds niks.
Dus heb ik de tellerbak gedemonteerd, en zie ik dat de toerenteller 4 ingangen heeft.
12V, massa, "KL 1" en "A".
Op de print van de toerenteller zelf komt "A" overeen met "ZA" en "KL 1" met "ZE". Een plaatje volgt nog, maar ik kan niet bij m'n FTP op dit moment.

KL 1 of ZE is in ieder geval het signaal wat van de bobine afkomt, waar ik nu de KMS op heb aangesloten.
De vraag is dus nu; wat is dat additionele signaal?


All times are GMT +1. The time now is 23:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.