Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=130240)

Sjoes 85 11-11-2014 21:36

Zwarte GTI gekocht van 9-3-1978
 
Hallo allemaal,

de laatste jaren heb ik niet meer op het Volksforum gezeten, heb weinig met mn hobby gedaan. Af en toe wat rondrijden in een Golfje en that's it. Binnenkort gaat dat veranderen, ik heb een restauratie objectje gekocht.
Het kriebelde al jaren enorm:
een ur-GTI hebben, en zelf een Golf restaureren. Nou ja zelf, zo veel mogelijk zelf doen! Maar ik kan (lang) niet alles, dus ben mijn opties in kaart aan het brengen.
Hier wat foto's, ik zit niet vaak op t forum dus ben niet altijd even snel met reageren:












De GTI is compleet en origineel, ik ben pas 3e eigenaar en alle belangrijke dragende delen zijn roestvrij of in het verleden al eens vernieuwd.
Schadevrij, eerlijk, en voor n '78er best wel goed. Die gaten in de motorkap zijn echt :eek: erg he! nou ja, misschien ooit een koeling probleempje geweest.
Heb er in ieder geval al het nodige reserve plaatwerk bijgeregeld. :D
Nu nog een achterpaneeltje, wat reparatieplaatwerk (tankdop, A-stijlen links + rechts, dorpels, hoekpunten links + rechts achter) en dan zien we wel verder.

groeten Dennis

René 11-11-2014 21:40

Gaaf :)

Tjaap 11-11-2014 21:40

Succes. En goed je terug te zien. Blijft toch kriebelen hè.

NielsDub 11-11-2014 21:41

Mooi project, dapper ook :thumbup: Ik volg!

René 11-11-2014 21:42

Ah, nu zie ik het ook...welkom terug!

arnus71 11-11-2014 22:20

Die straalt originaliteit! Is het een nederlandse gti?

mk1diesel 11-11-2014 22:35

Mooi projectje

Heb je de andere gti nog?

turbojo2 11-11-2014 22:50

Leuk, leuk, leuk, ik heb precies de zelfde auto als jij maar dan van 10/77, op kenteken gezet in jan 1978. Zo te zien is alles onder de motorkap origineel, behalve je motorkapslotplaat maar die kan er na een ongeval door een andere zijn vervangen. Jou auto zie je niet veel en zeker niet in de kleur zwart. Als je vragen hebt help ik je graag! Ik ben ook begonnen met het idee dat ik niet alles zelf zou kunnen maar heb uiteindelijk elk boutje en moertje 10 keer in mijn handen gehad en is alles als nieuw geworden. Ik ben geen lasser, spuiter en een motor reviseren kan ik ook (nog) niet maar voor de rest heb ik alles zelf gedaan. Als de gti waar ik nu mee bezig ben af is(staat al weer meer als een jaar stil), is de zwarte aan de buurt maar ik ben al halverwege met de benodigde onderdelen. Het zou kunnen dat ik er volgend jaar aan begin maar het kan ook nog wel 5 jaar duren ofzo.

heinz74 12-11-2014 07:16

inderdaad leuk..kom je nooit meer tegen zoiets..
motorisch is het allemaal wel te behappen..maar ik hoop dat je een goede plaatwerker kent/bent..
dat zal wel duidelijk worden als je hem stript...gelukkig zitten er nagenoeg alle onderdelen bij..
veel succes!

levis 12-11-2014 08:14

Gaaf, ding ziet er best nog wel oke uit, of niet?

Sjoes 85 12-11-2014 18:54

Hij is inderdaad nog best oke ja! en belangrijke delen nog knetterhard Sjiek Turbojo2, dat jij ook n zwarte hebt. Wanneer de mijne precies is geproduceerd weet ik nog niet, die vraag heb ik via history@volkswagen.de gesteld. nog even afwachten!

ja idd, zwart zie je heel weinig. Ik wilde eigenlijk liever n witte (liefst rood, maar heb al een rode) en geen zilver of zwart. Maar ach, je hebt t niet voor t kiezen, het is een zeldzame kleur en toch heel erg mooi met die rode bies in de grillen en zilveren striping!

Het is een Duitse GTI, en om op de vraag van mk1diesel terug te komen: ja de rode GTI heb ik ook nog. Die gaat ook niet weg! De GX daarentegen wel, die is dus te koop..

The Skinnmeister 12-11-2014 19:10

Gaaf ding, succes met de wederopbouw :thumbup:

jasonnl 12-11-2014 20:38

Leuk project succes ermee!

ReinoutMK1 12-11-2014 21:39

Leuke basis. Mooi project. Benieuwd naar het verslag, succes! :D

turbojo2 12-11-2014 21:56

Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.

Sjoes 85 12-11-2014 23:10

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Als je de bouwdatum van je gti wild weten kun je dat eenvoudig nakijken op de Duitse golf 1 side: Golf 1 IG kies dan links op de homepage "wetenswaardigheden" en dan "analyse your VIN" Hier kun je je chassis nr invullen zo kom je je productiemaand te weten. Jammer dat het een Duitser is met datum eerste toelating van na 1 jan 1978 want dan kun je geen oud kenteken meer krijgen met de combinatie 00-YB-00. Het wordt dan een kenteken met een nieuwe combinatie zoals op een nieuwe auto. Heb ik ook op mijn Gli cabrio van 1979 die ik uit Duitsland heb gehaald maar ja het is niet anders.


Ja klopt is echt enorm jammer! Daar baal ik ook echt van.
Goeie tip omtrent de site, ga ik even nakijken. Ik ben al jaren lid van de Duitse club, maar ik wil graag de precieze datum van productie weten. En natuurlijk nog veel meer!

turbojo2 13-11-2014 20:43

Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.

MK1speed 14-11-2014 11:50

Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??

Sjoes 85 14-11-2014 14:45

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Op je motorkapslotplaat heb je 2 plaatjes gepopnageld. Op de grote aluminium staat je chasisnr. Op de kleine staat een week (van 1-53) en dagnr (van 1-5) en het lopende productienr van die dag. Als je mij kunt vertellen welke nr's daar staan kan ik je vertellen of kun je zelf zien op welke dag je golf is gemaakt en ook de hoeveelste het is geweest op die productiedag. Vaak zijn die 2 plaatsen bij een spuitbeurt of na een schade niet meer teruggemonteerd op de auto maar bij jou zie ik ze wel zitten.


Goeie tip ik kijk het na! Morgen rijd ik wel even langs. ik was me er niet van bewust dat deze details op het tweede alu plaatje erbij staan. Had tot nu toe alleen '83er Golfjes en daar is het weer anders, vandaar.

ik laat je zsm wat weten!

turbojo2 14-11-2014 17:30

Quote:
Originally Posted by MK1speed
Ik heb een vraagje zijn die aluminium plaatjes nog ergens te koop of kun je die ergens laten maken ? Want ik heb zelf wel het kleine plaatje op m'n golf zitten maar het grote plaatje met type 17 niet ??


Die plaatjes kun je nergens krijgen en zijn ook nooit verkrijgbaar geweest. Ze werden aan de lopende band tijdens de fabrikage geponst en gemonteerd. Het kleine plaatje vind ik eigenlijk nog belangrijker als de grote waar het chassisnr instaat. Hierop kun je precies zien wanneer je auto is gemaakt en ook nog inschatten of hij in de morgen of in de middag van de band is gekomen. Mijne heeft lopende nr 0120 dus de 120ste golf die die dag is geproduceerd. Denk vroeg in de morgen in het eerst uur van die dag. Een andere golf die ik heb heeft lopendenr 1081 die zal dan wel heel wat later op de dag gereed zijn gekomen. Hoe laat kan ik moeilijk inschatten omdat ik niet weet hoeveel golfjes er per dag geproduceerd werden. Ook weet ik niet of het lopende nr alleen over het aantal golfjes gaat of ook over kevers, scirocco's, busjes etc.


All times are GMT +1. The time now is 20:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.