Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Bedrading bij Webers (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68430)

niels_g60-power 04-04-2010 20:22

Bedrading bij Webers
 
hey luidjes,

Wie van jullie weet wat het makkelijkste is kwa bedrading om te gebruiken bij een 2.0 16V met webers? (bij een Golf 2)

Auto was standaard een 16v KR. Heb dr vandaag ff naar gekeken, opzich kom ik dr redelijk uit, ma hoe zit dat precies met de ontsteking?

Iemand toevallig een schema of iets waarop dat af te lezen is?

Tnx.

niels_g60-power 05-04-2010 13:51

Nobody??

Toch zat Weber rijders hier? :eek:

gti_power 05-04-2010 14:32

Ja idd maar als je ze wat vraagt over bekabeling weet opeens niemand het hier...
Zo heb ik laatst ook iets gevraagd voor mn mk1 met 16v,daar reageerd ook bijna niemand op terwijl heir best wat kennis zit...

caddy ron 05-04-2010 15:38

bijna niemand......................

Pewi Vwteam 05-04-2010 16:13

kabelboom van een 8 klepper carb golf 1 pakken mooi makkelijk aan te sluiten.

SpiderClass 05-04-2010 16:33

Of van een golf 2 (MH bijv.) en je moet ook de ontsteking daarvan hebben..
Als je je MFA wil houden, moet je wel je eigen kabelboom gebruiken, maar wel met andere ontsteking, er wordt doorgaans ook de ontsteking van een 205 gti of citroen bx gebruikt, omdat deze centrufugaal vervroeging heeft.

besseling77 05-04-2010 19:42

volgens mij heb ik een draadboompje van een golf2 carb motor. dit kan je aansluiten op de orginele bobine en ontstekingshuis. je kan dan de orginele ontsteikingsmodule van de kr/pl gebruiken.

groet jeroen

MauSeR35 05-04-2010 20:51

Qua ontsteking heb ik ook wel eens gelezen over een Saab 900 8v.

Marcski 06-04-2010 11:14

niet te moeilijk doen, gewoon de KR-onsteking gebruiken.
K-jet is immers mechanisch, dus je kan je ontsteking gewoon laten zitten zoals hij is incl. vervroeging.

In een golfje 1 past de originele ontsteking niet ivm je hoofdremcilinder, in een golf 2 wel

en de zoekfunctie gebruiken, er zijn hier al zat topics met bruikbare info te vinden ;)

niels_g60-power 06-04-2010 17:48

Mmm, nou zit dr al een ontsteking op met vacuum vervroeging.

Wat is het verstandigste? MFA moet het liefst wel werken weer voor de olietemp.

Die van een 8v pakken en de MFA los aansluten, of kan ik de KR kabelboom gewoon gebruiken, en dan de onstekingsmodule dr tussen zetten, en de rest van de draden wegknippen?

Wat is wijsheid? Of is het verstandiger/makkelijker gewoon een hele KR onsteking te gebruiken?

Tnx alvast heren! (moest btw ff zoeken naar me topic :P)

TCD 07-04-2010 11:57

Ben ook bezig met ombouw naar carbs, kun je het beste gewoon een zelfbouw maken.

martiepartie 07-04-2010 12:13

Quote:
Originally Posted by SpiderClass
Of van een golf 2 (MH bijv.) en je moet ook de ontsteking daarvan hebben..
Als je je MFA wil houden, moet je wel je eigen kabelboom gebruiken, maar wel met andere ontsteking, er wordt doorgaans ook de ontsteking van een 205 gti of citroen bx gebruikt, omdat deze centrufugaal vervroeging heeft.


golf II verdeler past niet op een 16v motorblok.

Saab900 past wel, BX 1.6 Tri ook, en sommige peugeot 309 blokken ook. Ibiza Porsche system verdeler past ook.

Ik zou gewoon de originele KR module gebruiken en een VW 8v kabelboom. Daar zit toch weinig extra's op/aan/in. Heb je ook geen gedonder met vacuumvervroeging.

niels_g60-power 07-04-2010 20:39

Oke tnx tot zover iig! We gaan ff kijken/hobby'en vant weekend oid. Hou jullie op de hoogte, als dr onduidelijkheden zijn, roepen we weer :P

M v D 15-04-2010 21:17

Ik heb in het verleden een 89-er Golf2 16V met PL motor gehad. Hier heb ik ook Webers opgebouwd. (In combi met KR nokkenassen en een spaghettispruitstuk.
De complete kabelboom van het motormanagement bleek maar met 2(!) draden aangeloten te zitten op de rest van het electrisch circuit van de auto. 1 zat verbonden met het contactslot en de andere weet ik zo niet meer. Afgezien van de verbruiksmeter, die met Webers niet interressant is, bleef de MFA volgens mij gewoon werken.
Als ontsteking had ik de originele bobine met een centifugaalvervroegde stroomverdeler uit een Seat Ibiza 1.4. Werkte allemaal perfect.
Vraag me af of vacuumvervroeging wel werkt, aangezien je het vacuum maar van af 1 inlaatbuis kan pakken, (Je hebt geen inlaatcollector meer) maar dat weet ik niet zeker.


All times are GMT +1. The time now is 08:25.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.