Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   t2b omgebouwd van 9 persoons naar 8 persoons (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16273)

VWrijder 26-12-2005 14:43

t2b omgebouwd van 9 persoons naar 8 persoons
 
Toen ik mijn Bus kocht was het een 9 persoons uitvoering. Ik wilde eigenljik graag een 8 persoons uitvoering, omdat een stoel voorin wat beter zit dan een bankje. Zodoende is met European Collectables afgesproken dat bij de aanschafprijs inbegrepen was om e.e.a. om te bouwen. Helaas was er op dat moment geen geschikte stoel op voorraad.
Een tijdje geleden hadden ze een geschikte stoel voor me. Aangezien ik graag wilde dat het er zo 'origineel' mogelijk uit zou zien ben ik bij Sjef langsgeweest in Arkel en heb daar een witte steun van een bestuurdersstoel uit een donorbus geslepen. Deze is vervolgens aan de bijrijderskant in mijn Bus gelast zodat de stoel erin past.
Dit weekend heb ik dit zelf verder afgewerkt.




Uiteraard zat er aan de linkerkant van de steun een rail met tandjes voor het verstellen van de bestuurdersstoel die er ooit opgezeten heeft. Ik heb de puntlassen waar deze mee vast zat uitgeboord en deze verwijderd en de boel vlakgeslepen.




Dit is nu het resultaat na montage van de stoelen:










De volgende stap wordt het zoeken naar twee stoelen die echt bij elkaar passen en bij de rest van mijn interieur. Mijn banken zijn namenlijk bruin. Maar voorlopig is dit al een stuk beter dan het versleten bankje wat er eerst inzat:




Ook wil ik nog kijken of ik in de toekomst het reservewiel (wat nu los achterin boven de motor ligt) rechtop kan zetten.

Lomax 27-12-2005 06:23

Mooi gedaan :)

Moet je nu niet nog een doorgang naar achter maken tussen de stoelen?

danielle 27-12-2005 08:50

Ziet er weer netjes uit Michiel. Vind die lichte kleur bekleding mooier dan het bruin, bij de kleur van de bus passen. Misschien voor de rest ook lichte bekleding?

VWrijder 27-12-2005 09:01

Quote:
Originally Posted by Lomax
Mooi gedaan :)

Moet je nu niet nog een doorgang naar achter maken tussen de stoelen?

Daar zou ik niet erg veel mee opschieten, want direct achter het tussenschot staat een bank achterstevoren:




Bovendien zou op de manier hoe bij mij e.e.a. omgebouwd is de doorloop wel erg smal worden omdat de steunen naast de stoelen uitsteken en aan het tussenschot gelast zitten. Bij een bus met doorloop is het gedeelte onder de stoelen anders:






VWrijder 27-12-2005 09:11

Quote:
Originally Posted by danielle
Ziet er weer netjes uit Michiel. Vind die lichte kleur bekleding mooier dan het bruin, bij de kleur van de bus passen. Misschien voor de rest ook lichte bekleding?

Ik denk dat dat wat lastiger zal worden dan de stoelen aanpassen. Mij maakt het niet veel uit, als alles maar bij elkaar past. ;)

Rico 27-12-2005 10:32

Ziet er goed uit, ik heb zelf ook mijn bank tegen het schot aanstaan, heb je veel meer ruimte en een mooi vak voor wat rommel



VWrijder 27-12-2005 11:37

Quote:
Originally Posted by Rico
Ziet er goed uit, ik heb zelf ook mijn bank tegen het schot aanstaan, heb je veel meer ruimte en een mooi vak voor wat rommel

Precies! :D

Lomax 27-12-2005 13:20

Mhhh, met 4 kinderen achterin is het vragen om problemen als ik ze zo ga zetten.

"Papa, hij schopte !!" "Ja maar, zij begon"

:D

Quote:
Zodoende is met European Colelctables afgesproken dat bij de aanschafprijs inbegrepen was om e.e.a. om te bouwen. Helaas was er op dat moment geen geschikte stoel op voorraad


En ging het geld terug krijgen van Carlos makkelijk?

Died 27-12-2005 14:15

Netjes gedaan VW-rijder!! Voor onder je stoelen bestaan er rubbermatten zoals die er vroeger ook in zaten i.p.v. tapijt.

Frieser 27-12-2005 15:06

inderdaad netjes gedaan!

martin 27-12-2005 18:40

wanneer kan ik mijn bus komen brengen? ;-)
Moet zeggen dat het er erg netjes uitziet.

grtzz Martin

vwwastelands 27-12-2005 20:10

Vandaag begonnen met de doorloop in onze T2A te maken. Gaat best goed al zeg ik het zelf ;)


















VWrijder 27-12-2005 20:58

Quote:
Originally Posted by vwwastelands
Vandaag begonnen met de doorloop in onze T2A te maken. Gaat best goed al zeg ik het zelf ;)

:eek: :woowoo: :dance: :icon_spin :shocked:
Als ik een doorloop gehad zou willen hebben had ik het zeker op die manier gedaan. Goed bezig!!

VWrijder 27-12-2005 21:00

Quote:
Originally Posted by Died
Netjes gedaan VW-rijder!! Voor onder je stoelen bestaan er rubbermatten zoals die er vroeger ook in zaten i.p.v. tapijt.

Ik heb geen tapijt onder mijn stoelen, maar mijn rubbermatten (vooral aan de bestuurderskant) zijn behoorlijke afgetakeld. Waar kan ik die vinden?

VWrijder 27-12-2005 21:06

Quote:
Originally Posted by Lomax
Mhhh, met 4 kinderen achterin is het vragen om problemen als ik ze zo ga zetten.

"Papa, hij schopte !!" "Ja maar, zij begon"

:D


Ehm... ooit overwogen om er een tweede tussenschot tussen te lassen? :D

Quote:
Originally Posted by Lomax
En ging het geld terug krijgen van Carlos makkelijk?


Ik heb geen geld terug hoeven krijgen. Het laswerk is zoals destijds afgesproken gratis gedaan door de heren van EC en ze hebben de stoel geleverd. Daarnaast hebben ze het laswerk dat binnen een jaar na aanschaf spontaan aan mijn bus ontstaan was omdat ie anders niet door de APK kwam kosteloos verzorgd (jazeker je leest het goed....).
Moet wel zelf even weer zorgen dat de dorpel die ze erin gelast hebben dezelfde kleur wordt als de rest van de onderzijde. Staat nu nog in de zwarte tectyl :(

VWrijder 27-12-2005 21:23

Quote:
Originally Posted by Lomax
Mooi gedaan :)


Quote:
Originally Posted by danielle
Ziet er weer netjes uit Michiel.

Quote:
Originally Posted by Rico
Ziet er goed uit

Quote:
Originally Posted by Died
Netjes gedaan VW-rijder!!

Quote:
Originally Posted by martin
wanneer kan ik mijn bus komen brengen? ;-)
moet zeggen dat het er erg netjes uitziet.
grtzz Martin

Quote:
Originally Posted by Frieser
inderdaad netjes gedaan!

DANK U! DANK U! DANK U!!

@martin ik heb alleen een slijptol, een boormachine en een busje 9300 feuerwehr rot RAL 3000 gehanteerd. Het laswerk is door European Collectables voor me gedaan.

@VWWastelands: check je PM

Died 28-12-2005 15:55

@VW-rijder; Ik heb ze bij VWheritage gekocht toen ik in Engeland was. WWW.Justkampers.co.uk verkoopt ze ook. En mischien paruzi ook!?
@VWwastelands: Netjes gedaan hoor!

sjef 28-12-2005 17:25

En ik verkoop ook ze ook de onder de stoel matjes.

Sjef

Split52 28-12-2005 19:37

Quote:
Originally Posted by sjef
En ik verkoop ook ze ook de onder de stoel matjes.

Sjef


" En ik verkoop de matjes ook onder de tafel" bedoel je zeker ;)

sjef 28-12-2005 20:18

Bemoei je er niet mee ouwe memmenbatser :D
Tegen de tijd dat jij je spijl klaar hebt krijg je van mij een setje onder de tafel door om je spijlje af te maken :tongue:


All times are GMT +1. The time now is 00:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.