Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Draagarm rubbers: Audi TT/Golf MK4 R32? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=42826)

RubenD 26-05-2008 18:32

Draagarm rubbers: Audi TT/Golf MK4 R32?
 
Hallo Allemaal,

Ik had een vraagje over draagarm rubbers. Ik moet mijn auto straks uit laten lijnen dus ik kan net zo goed nu even de rubbers verversen.

Maar nu kun je tegenwoordig kiezen uit het originele spul en polyurethane bussen. Daar tussen zit eigenlijk niks. Nu heb ik echter al meerdere keren verhalen gehoord over het monteren van de rubbers van een audi TT of Mk4 R32. Deze zouden namelijk stugger zijn.

Is dat ook werkelijk zo en om welke rubbers gaat het dan precies? En heeft iemand onderdeelnummers? Ik heb wel ETKA, maar dan weet ik zeker dat ik de juiste delen bestel.

Ik heb het dus over nummer 4 en 5:



Hier had ik zelf al eens gereageerd, maar de vraag is natuurlijk, klopt het wel wat ik daar zeg?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30778

Alvast bedankt voor de tekst en uitleg,
Ruben

Arnaud 26-05-2008 19:11

En waarom geen polyurethane? Hoef je nooit weer. Ik denk niet dat het qua prijs erg veel verschil gaat maken. Heb ze laatst ook gekocht voor mijn Golf II, betaalde net iets over de €100,- voor een 'draagarmset' (nr. 4+5 dus).

Erik 26-05-2008 20:53

Quote:
Originally Posted by Arnaud
En waarom geen polyurethane? Hoef je nooit weer. Ik denk niet dat het qua prijs erg veel verschil gaat maken. Heb ze laatst ook gekocht voor mijn Golf II, betaalde net iets over de €100,- voor een 'draagarmset' (nr. 4+5 dus).
Zitten die van de stabilisatorstang er dan niet bij?

RubenD 26-05-2008 21:15

Mja, naar de prijs ga ik kijken als ik weet of het kan. Een paar rubbers origineel VW daar krijg ik korting op. Ik kan ook inderdaad een compleet setje poly bussen kopen. Maar dat was mijn vraag niet ;) Ik ben gewoon benieuwd wat hiervan waar is.

Is 100,- niet een beetje veel trouwens. Ik heb een adresje waar je voor 110 euro klaar bent voor de hele auto.

maniacmark 26-05-2008 21:34

Beste RubenD
Dat adresje mag je me best eens PB-en
Mijn auto kan ook wel nieuwe gebruiken en 110 rondom vind ik goed klinken zo op het eerste oor :P

Pee Jee 26-05-2008 22:14

Quote:
Originally Posted by maniacmark
Beste RubenD
Dat adresje mag je me best eens PB-en
Mijn auto kan ook wel nieuwe gebruiken en 110 rondom vind ik goed klinken zo op het eerste oor :P


Inderdaad, dan ben je niet de enigste . . . . :thumbup:

RubenD 26-05-2008 22:18

Haha, ik wist het. Spul komt uit the UK. Ik stel voor dat we de handel anders samen kopen. Dat scheelt nogal in de verzendkosten.

Maar ik ben nog steeds naar het verhaal met de Audi TT/R32 rubbers :D

JurjenV 26-05-2008 22:28

Bestel mij dan ook even ;)

Berserker 27-05-2008 08:17

Polyurethaan voor dagelijks gebruik is best lastig... ;)

Jetta MaNiA 27-05-2008 11:20

Net gisteravond gemonteerd!

Eerdaags even testen hoe het rijd, ben erg benieuwd!



maniacmark 27-05-2008 14:02

Of rubbers vn een R32 harder zijn weet ik
110 euro rondom klinkt goed
gelde dit ook voor niet VAG-voertuigen en hoe zit het met montage?
Als dit te veel van het topic afwijkt, graag reactie per PM

MipMip 27-05-2008 14:32

Quote:
Originally Posted by Berserker
Polyurethaan voor dagelijks gebruik is best lastig... ;)


Leg eens uit? Of begrijp ik de knipoog niet helemaal :)

RubenD 27-05-2008 14:33

Mja, ik zit er nu dus over te denken om maar nog een topic te openen. Om een groupbuy te doen.

Ik weet momenteel niet hoeveel de verzendkosten zijn. Ook moet ik nog uitzoeken of er vanuit the UK ook importbelasting van toepassing is (hoop van niet).

Het bedrijf heeft sets (je besteld alles los) voor:
De Mk1
De Mk2/3
Polo, model onbekend, alleen voor de stabistang

Monteren: Dat moet je zelf doen. Of ik kan het misschien doen in de zomer, tegen een nette vergoeding.

En over dagelijks gebruik, tis inderdaad stug, dat heb ik al veel vaker gehoord. Daarom had ik als alternatief dus dit topic aangemaakt, aangezien ik dit al meerdere keren had gehoord. Dat Audi TT/R32 rubbers stugger zijn. Maar dat je dus niet de nadelen van Polybussen hebt.

Berserker 27-05-2008 15:35

Quote:
Originally Posted by MipMip
Leg eens uit? Of begrijp ik de knipoog niet helemaal :)


Omdat de kleine oneffenheden ook meteen doorgaan naar de carroserie, je voelt echt alles, leuk voor je vullingen... :D

Maar het verdubbelt wel het rijplezier, omdat alles superdirect reageert...

MipMip 27-05-2008 16:01

Quote:
Originally Posted by Berserker
Omdat de kleine oneffenheden ook meteen doorgaan naar de carroserie, je voelt echt alles, leuk voor je vullingen... :D

Maar het verdubbelt wel het rijplezier, omdat alles superdirect reageert...


Ik snap wel dat je misschien iets aan comfort inlevert. Maar je hangt alleen de scharnierpunten in je ophanging iets strakker op.
Voor het opvangen van oneffenheden heb je toch je vering :) Dus qua comfort zou je er niet echt op achteruit moeten gaan?

RubenD 27-05-2008 16:16

Die poly bussen zijn schanieren maar hulsen die van binnenuit op trek en druk worden belast. Daarom voel je dat ook zo goed. Dus je hebt een hogere weerstand tegen buiging in je "schanier"punten.

RubenD 02-06-2008 15:12

En is er nog iemand die er meer van weet?

MipMip 12-06-2008 21:39

Nou ik heb sinds vandaag Powerflex onder mijn Corrado zitten (de 'zachte' paarse versie) en eerlijk gezegd voel ik niet heel veel verschil. Hij is in ieder geval niet minder comfortabel geworden.
(De auto is verder niet verlaagd trouwens)

remcotje 12-06-2008 21:56

we hebben ook een mgf met poly bussen(powerflex)

en het is zeker heel goed te merken... minder zweverig lekker stug en het weggedrag zalig!!! :thumbup:

RubenD 12-06-2008 21:57

Waar heb je die set vandaan en hoeveel kostte het je? En rondom alles vervangen of alleen de voorste draagarmen?


All times are GMT +1. The time now is 17:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.