Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Water lekkage linksachter 5-deurs GTD (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=134667)

Mister Cool 09-08-2015 12:26

Water lekkage linksachter 5-deurs GTD
 
Ik heb bij mijn '85-er 5-deurs GTD een waterlekkage. Hij loopt bij flinke regenbuien (die nogal eens voorkomen in ons landje) steeds vol links achter. De voetenbak achter de bestuurdersstoel wordt dan een zwembad gelijk. Het deurpaneel linksachter wordt ook zeiknat en er lopen watersporen over het tapijt naar de bodem. Vandaag heb ik het deurpaneel eraf gehad om een vermoedelijke verstopping van de deur te verhelpen.
Helaas mocht dit niet baten, goede kant van het verhaal is dat mijn deur nog maagdelijk netjes is van binnen. Deurrubbers zijn ook nog keurig netjes. Het plastic daarentegen is wel behoorlijk schimmelig aan de binnenkant. Ik volg het probleem momenteel even niet, het water komt blijkbaar uit de deur, maar waar vandaan... Iemand hier met goede tips of ideeën?

remie 09-08-2015 13:36

Misschien kan je iemand vragen om met een tuinslang op de deur te spuiten? terwijl je zelf in de auto zit om te kijken waar het water naar binnenloopt, al dan niet zonder deurpaneel.

Ik heb zo bij mijn vorige golfje bijna alle lekkages opgelost.

Succes!

ar1g3 09-08-2015 14:52

+1 wat remie zegt! Kan zijn dat de plastic niet meer goed afsluit, of dat een raamrubber lekt.

Nog iets, heb je toevallig een dakraam?

Mister Cool 09-08-2015 20:23

ik heb inderdaad een origineel stalen schuifdak. Het water loopt vanaf de instap de bak in, dat was reeds duidelijk zichtbaar. Deurrubbers zijn nog super en sluiten keurig aan. Open dak heeft toch de afvoer naar voren, of heb ik me daar vergist?

ar1g3 09-08-2015 21:10

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
ik heb inderdaad een origineel stalen schuifdak. Het water loopt vanaf de instap de bak in, dat was reeds duidelijk zichtbaar. Deurrubbers zijn nog super en sluiten keurig aan. Open dak heeft toch de afvoer naar voren, of heb ik me daar vergist?

Origineel schuifdak heeft afvoer langs voor en langs achter. Twee buisjes vooraan en twee buisjes achteraan.

Ik zou eerst eens de truuk met de tuinslang proberen. Met het deurpaneel eraf natuurlijk. Stel dat er dan geen water binnenkomt kan het ook aan de afvoer van het dakraam liggen.

reinder 1979 10-08-2015 18:39

Je hebt grote kans dat het deurpaneel toch het deurrubber wegdrukt, dit was bij mij wel het geval. Na zeker een jaar experimenteren met nieuw plastic op de deur etc. En gieters vol water vol over de deur legen. Ik kwam erachter nadat ik de achterbank had verwijderd, en het deurpaneel had laten zitten. Toen zag ik dat het deurrubber net iets werd opengedrukt. Dit heb ik toen verholpen en sindsdien kurkdroog.

Veel succes!

Mister Cool 01-01-2016 14:19

zoiets vermoedde ik ook eigenlijk, maar ik krijg hem nog steeds niet droog. Water afvoer van het dak is ook in orde...
Heb jij het deurrubber of het paneel aangepast reinder?

Broer Konijn 01-01-2016 15:43

Ik heb laatst hetzelfde gehad in mijn Golf 2 en daar waren de water afvoerkanaaltjes links en rechts onder het parafanplastic (tussen motorkap en voor ruit) verstopt met bladeren enzo. Dat heb ik toen schoongemaakt en de kanaaltjes met perslucht doorgeblazen. Sindsdien is het droog gebleven in de auto.

durneet 01-01-2016 18:20

ook eens voor haden bleek gewoon de rubbers van de achterlichten te zijn die niet meer aansloten, mss eens controleren,

reinder 1979 02-01-2016 18:31

@mistercool,

Ik heb de sponning aangepast, de opstaande rand waar je het deurrubber op moet drukken , was in de hoek aan de onderzijde van de deur niet overal evenwijdig ( waarschijnlijk kwam het in 1986 tijdens de productie niet zo nauw) de radius klopte niet zeg maar.
Met in fine liner heb ik er een evenwijdige lijn opgetekend ( eerst afplaktape erop geplakt uiteraard ) daarna heb ik met een Dremel het overtollige eraf geslepen. Het geheel heb in de hammerite gezet en het deurrubber weer teruggeplaatst.
Nu kwam ca. 1 cm tekort van het deurrubber hier heb ik van een stuk reserve deurrubber ca. 1 cm afgesneden en met rubberlijm er tussen geplakt ( hier komt grotendeels de instaplijst weer overheen, dus daar zie je niet zoveel meer van ).
Dit is ondertussen 2 jaar geleden gedaan en sindsdien geen lekkages meer gehad !

Mvg,

Reinder

reinder 1979 02-01-2016 18:36

Bij mij gaat het om een 5 deurs 1.6 TD Jetta uit `86 ( even ter info )

Gr.
Reinder


All times are GMT +1. The time now is 02:19.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.