Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Spuitwerk, lakken en verfsystemen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=194)
-   -   roest wegwerken? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122852)

davidvermeulen 09-01-2014 23:06

roest wegwerken?
 
hallo forumleden.

ik heb een golf1 van 1981 en hier en daar is wel wat opvliegen roest te zien nu ben ik al een lange tijd aan het rondkijken welke producten het best zijn maar zijn er zoveel.
nu het is gewoon om de roest nu weg te werken en te behandelen het is niet de bedoeling dat het terug in lakkleur komt de wagen wordt binnen 2jaartjes toch herspoten.
nu ik heb wat roest aan de achterzijde aan de kofferbak aan de binnenste rubber nu is de vraag hoe ik dat het beste aanpak ik neem aan dat het niet in kleur moet rubber komt er terug over.
graag hoor ik jullie tips en ervaringen.
mvg david





yuli 10-01-2014 14:34

Ik ben geen expert dus er zullen vast professionelere reacties komen van de schadeherstellers.

Wat ik zou doen:
Licht schuurpapiertje eroverheen
schoonmaken en licht vochtig maken
Daarna roest en roestpitjes met wat fertan aan tippen
Dagje wachten tot het roest mooi zwart is
goed schoonmaken
nabehandelen hoeft niet eens maar je kan het in primer of in kleur zetten is makkelijk met zilver :)

Dokter D 10-01-2014 22:48

Google eens op rustyco, goede ervaring met dit spul, afwerken met primer en dan zingt t die 2 jaar makkelijk uit.

Barn171 10-01-2014 23:00

Zo van die friemeltjes zoals bij je achterklep maak je je grondig schoon met een oude beitel, alle losse roest eraf. Eventueel wat schuren, schoonmaken en met tenco ferro "inpakken". Is ijzerverf o.a. vanbij de boerbond, maar er is geen betere. Als je het redelijk netjes voorbewerkt komt er nooit geen roest meer op. Ik heb met die lak 6-7 jaar terug de gehele ophanging van mijn daily golf 1 gedaan incl trommels en en alles wat er maar geschilderd kan worden. Nu nog steeds zit er geen spatje vliegroest op. Nadeel is wel, je kunt het niet spuiten, en overspuiten gaat ook niet. Is dus alleen geschikt voor "bijwerken" of delen zoals ophanging.

Die plek onder de hoedenplankdrager is brij zeker door. Ga daar maar eens eerst goed steken met een priem o.i.d., zie roest komt vanuit de wielkast.

davidvermeulen 13-01-2014 17:14

Quote:
Originally Posted by yuli
Ik ben geen expert dus er zullen vast professionelere reacties komen van de schadeherstellers.

Wat ik zou doen:
Licht schuurpapiertje eroverheen
schoonmaken en licht vochtig maken
Daarna roest en roestpitjes met wat fertan aan tippen
Dagje wachten tot het roest mooi zwart is
goed schoonmaken
nabehandelen hoeft niet eens maar je kan het in primer of in kleur zetten is makkelijk met zilver :)

bedoel je dan in kleur zetten met spuitbus of pistool kan mijn lak laten maken in een knikkerbus ik weet al dat ik 2k primer moet nemen.

davidvermeulen 13-01-2014 17:17

Quote:
Originally Posted by Barn171
Zo van die friemeltjes zoals bij je achterklep maak je je grondig schoon met een oude beitel, alle losse roest eraf. Eventueel wat schuren, schoonmaken en met tenco ferro "inpakken". Is ijzerverf o.a. vanbij de boerbond, maar er is geen betere. Als je het redelijk netjes voorbewerkt komt er nooit geen roest meer op. Ik heb met die lak 6-7 jaar terug de gehele ophanging van mijn daily golf 1 gedaan incl trommels en en alles wat er maar geschilderd kan worden. Nu nog steeds zit er geen spatje vliegroest op. Nadeel is wel, je kunt het niet spuiten, en overspuiten gaat ook niet. Is dus alleen geschikt voor "bijwerken" of delen zoals ophanging.

Die plek onder de hoedenplankdrager is brij zeker door. Ga daar maar eens eerst goed steken met een priem o.i.d., zie roest komt vanuit de wielkast.

ja zou het et lieft wille overspiuten zoals in de motorruimte zijn er hier en daar kleine roestplekjes di ga ik behandelen en afwerken met lakstift op spuitbus.

davidvermeulen 13-01-2014 17:55

ik heb me brunox gekocht ale gekregen van een maat di in een doe het zelf zaak werkt.
nu is mijn vraag ik behandel het met brunox er staat dat dit ook een primer is waar je direct de lak op kan zetten. ik heb me laten vertellen brunox dan rode menie en dan galvaniseren met bus? aan de binnenzijde kan ik dat doen omdat met vloer er dan over komt maar pak nu in de motorruimte brunox en direct aflakken ? wil het roest weg HELAMAAL WEG!!
alvast bedankt


All times are GMT +1. The time now is 23:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.