Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vaag probleem Golf 1 KR 16v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132932)

Lieuwe 08-04-2015 20:11

Vaag probleem Golf 1 KR 16v
 
Ben bezig om mijn Golf 1 klaar te maken voor de APK keuring. Alles klaar op 1 vreemd probleem na. Bij koude motor start de auto zonder enige probleem, startmotor heeft er totaal geen moeite mee. Als de motor op temperatuur is en ik dan wil starten, dan krijgt de startmotor de motor niet rond :confused:

Kreeg vandaag nog een tip dat ik misschien iets teveel vooronsteking had. Dit heb ik enigzins aangepast terwijl de motor redelijk op temperatuur was (olie 70/80 graden), startte daarna zoals het hoort. Dacht ik dat het probleem opgelost was, nee hoor. Na een stukje gereden te hebben, motor goed op temperatuur, kreeg hij de motor weer niet rond :rolleyes:

Als de startmotor de motor niet rond krijgt, dan zakt het voltage tot 8 volt. Ergens is er dus een enorme weerstand. Kan het iets zijn met de startmotor? Graag wat tips, dan ga ik morgen weer aan de slag.

Heb nog als idee om morgen als het probleem zich voordoet even de bougies eruit te draaien, dan heb ik geen onsteking/compressie. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet zal het wel aan de startmotor/bekabeling/accu ofzo liggen.



yuli 08-04-2015 20:32

Weet het zo 123 niet Lieuwe maar wil even kwijt dat het verdomd netjes eruit ziet. :thumbup:

Arnaud 08-04-2015 21:18

Waarschijnlijk de startmotor, of een enorme overgangsweerstand. Als de motor warm is, is de compressie veel hoger en moet de startmotor dus meer kracht leveren.

ReinoutMK1 08-04-2015 21:33

Heb het ook één keer gehad. Was de startmotor. Als je een tik met een steeksleutel op de startmotor geeft, deed ie het weer (of nostalgisch aanduwen :cool: ). Reviseren hoeft niet gelijk €€€ te kosten.

Lieuwe 08-04-2015 21:51

In dat geval zat het probleem in het relais denk ik? Kwam de bendix niet naar buiten zo te horen. Dat gebeurt wel bij mij, maar de startmotor krijgt de motor niet rond.

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Waarschijnlijk de startmotor, of een enorme overgangsweerstand. Als de motor warm is, is de compressie veel hoger en moet de startmotor dus meer kracht leveren.


Wat bedoel je precies met een overgangsweerstand? Alles zit aangesloten met behoorlijke kabels, dus daar zal weinig weerstand in zitten :)

Motortje heeft behoorlijk compressie, zal morgen in warme toestand ook eens meten. Koud zit ik op een 11,5/12 bar.

Quote:
Originally Posted by yuli
Weet het zo 123 niet Lieuwe maar wil even kwijt dat het verdomd netjes eruit ziet. :thumbup:


Thanks :thumbup:

Carrosserie is goed hard wel wat battle scars van de afgelopen 30 jaar, maar die heb ik ook :D

einzer 08-04-2015 22:11

Zet er maar een nieuwe accu in, heb ik ook gehad

Rallyegolf20vt 09-04-2015 06:31

Meestal startmotor overleden , even een diesel startmotor er op. Is net even sterker.

Lieuwe 09-04-2015 08:33

Trek de startmotor er maar vanaf, deze laat ik testen. Blijkbaar niet genoeg capaciteit om de motor in warme toestand goed rond te krijgen. Zal ook eens kijken of ik ergens een diesel startmotor kan vinden voor niet teveel centen :)

Quote:
Originally Posted by einzer
Zet er maar een nieuwe accu in, heb ik ook gehad


Heb de accu uit mijn S3 ook geprobeerd, daar deed ie het nog slechter op. In mijn S3 nooit problemen mee gehad :)

Arnaud 09-04-2015 09:06

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Wat bedoel je precies met een overgangsweerstand? Alles zit aangesloten met behoorlijke kabels, dus daar zal weinig weerstand in zitten :)


Overgangsweerstand door bijvoorbeeld slechte massakabel tussen carrosserie en motor, maar zoals je al aangeeft zit dat wel goed. :)

SpeedieD 09-04-2015 12:59

Startmotor vervangen inderdaad. Heb het ooit bij mijn KR ook gehad.

Jeff 09-04-2015 13:47

Ik heb ook een dieselstartmotor eronder gezet. Starten gaat nu makkelijk.

Joris_MK1 09-04-2015 15:10

Startmotor van een Golf3 2 liter pakken. Die is een behoorlijk stuk sterker dan een standaard Golf1 starter. Als dat nog niet werkt, dan een Diesel startmotor inderdaad, maar die is gelijk megazwaar en groot :)

Heb beide nog wel liggen eventueel.

VWCaddymk1 09-04-2015 16:38

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Trek de startmotor er maar vanaf, deze laat ik testen. Blijkbaar niet genoeg capaciteit om de motor in warme toestand goed rond te krijgen. Zal ook eens kijken of ik ergens een diesel startmotor kan vinden voor niet teveel centen :)



Heb de accu uit mijn S3 ook geprobeerd, daar deed ie het nog slechter op. In mijn S3 nooit problemen mee gehad :)


Ik heb ook een 16v op carburateurs, had eerst ook problemen dat de startmotor het niet fatsoenlijk rond kreeg (ook koud starten al). Daarna een 1.9tdi startmotor van 1.4kw erop en nooit meer problemen :thumbup:

Style 09-04-2015 17:16

Quote:
Originally Posted by Rallyegolf20vt
Meestal startmotor overleden , even een diesel startmotor er op. Is net even sterker.


Heb ik ook gedaan alle problemen opgelost

Johan1982MK1 09-04-2015 17:39

Gave auto dit! :D
Ook aanwezig a.s zondag?

Lieuwe 09-04-2015 21:11

Net wat te vroeg helaas, auto heeft nog geen APK en de uitlijning deugt ook van geen kanten :D

Heb een diesel startmotor erop geknutseld, maar nog geen tijd gehad om goed te testen.

Zat een lichte (0,9kw) starter op, dus waarschijnlijk zijn de problemen wel opgelost :)

Johan1982MK1 09-04-2015 21:34

Komt wel goed.
Ik heb er ook een starter van een diesel op. Sdi kan je evt ook pakken.
Maar deze zomer wel rijdend dus. Wil m wel eens in het echt aanschouwen op een meet :thumbup: :thumbup:

Audi1981 10-04-2015 15:41

Wat extra compressie en de oem starter heeft het gelijk lastig, als je dan met carbs en de bijbehorende vaste vooronsteking rijdt...

Lieuwe 14-04-2015 21:35

Diesel startmotor heeft er geen problemen mee :thumbup:

Vanmorgen in 1 keer zonder op- of aanmerking goedgekeurd voor de APK :cool:

CO mag 4,5 zijn, schommelde net tegen de 4 aan .. kan dus mooi :D

LRR 15-04-2015 20:55

Keurig Lieuwe !


All times are GMT +1. The time now is 02:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.