Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf,Bora en New Beetle MK IV (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Golf 4 R32 Gelijkvormigheidsattest (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=146242)

Trollepoten 22-04-2024 16:34

Golf 4 R32 Gelijkvormigheidsattest
 
Ik mag me officieel eigenaar noemen van m'n droombolide, een golf 4 R32 :cool:
Deze heb ik aangekocht in het verenigd koninkrijk. Maar hier zit uiteraard geen gelijkvormigheidsattest bij. Deze kan je gewoon online kopen blijkbaar, en dat is ook niet het probleem.

Maar ik wil graag de BTW op de import al betalen, dus wil ik de wagen registreren. Maar ik had graag geweten wat er precies geschreven staat bij "Model". Op het kentekenbewijs van in de UK staat er "Golf V6 4motion" wat vermoedelijk niet klopt? Want als ik dat lees denk ik eerder aan een 2.8l motor.

Iemand die me hiermee kan helpen? Ik denk eerder dat er "Golf R32" of iets dergelijks moet staan.

De reden dat ik de correcte benaming wil hebben is omdat ik die gegevens moet invullen om mijn Vignet E705 te bekomen (België).

Alvast bedankt!

The Skinnmeister 24-04-2024 06:48

Idd een 'normale' 4 motion is een 2.8. Bij een R32 staat ook wel 4 motion vermeld maar ook heel duidelijk de type aanduiding. Staat er geen kw op de papieren vermeld? Kan het zijn dat deze verkeerd gedocumenteerd is per abuis aan de overkant van de plas? Normaal zijn ze in de UK heel precies.....

Trollepoten 24-04-2024 15:02

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Idd een 'normale' 4 motion is een 2.8. Bij een R32 staat ook wel 4 motion vermeld maar ook heel duidelijk de type aanduiding. Staat er geen kw op de papieren vermeld? Kan het zijn dat deze verkeerd gedocumenteerd is per abuis aan de overkant van de plas? Normaal zijn ze in de UK heel precies.....


kW klopt wel. Maar wil echt persee de juiste benaming hebben. Heb reeds gevraagd aan een VW dealer of ze mij een COC attest kunnen leveren. Denk dat ik beter even geduldig kan zijn zodat mijn Belgische papieren echt zullen kloppen. Als ik alles nu zo indien. Nemen ze sowieso de papieren van het VK gewoon klakkeloos over. Als ik een COC heb. Zullen ze het wss daarvan overnemen. Is wel gewoon een originele R32. Daar maak ik me geen zorgen over.

The Skinnmeister 25-04-2024 06:25

Dat je de juiste benaming wil begrijp ik, zou ik ook willen. Dan nog even geduldig afwachten op de COC :thumbup: Zien de foto's wel verschijnen!

Trollepoten 25-04-2024 10:55

VW België kan me hier niet aan helpen, aangezien de auto origineel een Duitser is. Dus dan maar in Duitsland geprobeerd, maar die kunnen me ook niet helpen. Omdat de auto te oud is xD. Van het kastje naar de muur. Dan maar eens online via zo'n CoC attest website proberen. Althans, eerst vragen of zij dat wel kunnen leveren. COC zou verplicht zijn na 1999

The Skinnmeister 25-04-2024 13:45

Op de site van de RDW (NL) staat dat de dealer tenminste voor 10jaar zo'n attest moet kunnen leveren, daarna wordt het idd een grijs/vaag gebied.
Ze spreken dan over een gewaarmerkte kopie van het voertuig, ook via de fabrikant..... Is voornamelijk lastig met voertuigen van buiten Europa, waar de UK nu dus onder valt.

Trollepoten 25-04-2024 15:16

Aiaiai die kunnen me ook niet helpen. Zal via een speciaal traject moeten. Dus ben nu toch echt op zoek naar iemand met een golf 4 r32. Zodat ik al de juiste naam kan invoeren voor de importtax te betalen

Rick 26-04-2024 08:36

SCL Rotterdam of misschien VDS Automotive? Die krijgen zo'n beetje alles op kenteken in Nederland. Nu is Nederland niet heel streng.

De route met een Duitse-Brief (Kfz-Brief) kan wonderen doen. Dan melden ze 'm voor één dag aan in Duitsland, middels die registratie kan je de auto in vrijwel elk EU-land registreren. EU-landen moeten immers elkaars goedkeuringen accepteren. Althans, zo doen wij het wel eens, ook met export-auto's.

Wellicht kunnen zij je verder helpen?

Succes in ieder geval met je droomauto! :eek:

Trollepoten 26-04-2024 17:20

Shit shit shit. De britten hebben het nummer verpest op de originele papieren bij het importeren van Duitsland naar Belgie. Ze hebben van een D een 0 gemaakt. Wauw, dit wordt een heisa om in orde te krijgen vermoed ik

Trollepoten 27-04-2024 08:22

Contact gehad met DVLA in het VK. Moet gewoon de V5C (kentekenbewijs) opsturen naar hun met bewijs van het originele chassisnummer en dan moet het in orde komen. Vond het al vreemd, had zo'n chassischeck gekocht. En er was geen historie bekend van voor 2006. De auto is sinds 2006 in de UK. Geen historie van in Duitsland bekend.
Duurt enkel 4 weken om een respons te krijgen.

VeeDubber 29-04-2024 08:41

COC kun je zelf online bij Volkswagen aanvragen:
https://www.volkswagen-konzernlogis.../services1.html

Ik heb het 2 jaar terug nog voor een Polo uit 2003 gedaan, ging probleemloos.


All times are GMT +1. The time now is 01:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.