Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Carterontluchting 16v (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21051)

Timmetje20 04-05-2006 15:29

Carterontluchting 16v
 
Hallo, ik ben op zoek naar een mooie oplossing voor m'n carterontluchting voor op het blok van m'n KR blok met webers. Ik heb al zitten zoeken naar een klein filtertje maar ik kan er nergens een vinden met een binnendiameter van 34mm.
Heeft een van jullie nog een adresje of een plaatje van een andere oplossing?

Ik hoor het graag :D groeten Tim

steven16v 04-05-2006 17:01

Ik heb een keer een scooter open luchtfilter er op gezet. Paste precies bij mij.

Timmetje20 04-05-2006 20:06

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ik heb een keer een scooter open luchtfilter er op gezet. Paste precies bij mij.


Oke mooi, zal ik daar is ff naar kijken!

RonPolo 04-05-2006 20:24

Waarom niet een carterontluchtingspotje maken dan?

Je last een pijpje op je kleppendeksel, vandaar gaat een slang naar een potje met een filtererop.

De onderste aansluiting op je onderblok sluit je ook aan op dat potje.

Ziet er mooi uit vind ik zelf, ik heb ook zoiets nu liggen voor de 16v met webers.

;)

RonPolo 04-05-2006 21:52

Ik heb er nog 1 over, mag je zo ophalen bij me.

Hier zitten nu 2 pijpjes op , maar 1 is er later bij gelast die kun je weer verwijderen en dan als enkelle aansluiting gebruiken .
Daar sluit je dan je carterslang van je onderblok op aan.

Kijk maar of je er wat aan hebt, als je denkt er iets mee te kunnen mag je hem ophalen bij me in noord holland.

Als je er niks mee kan dan hou ik hem zelf .

;)




Hmm, wat lijken mijn voegen geel joh op die foto.... :D

Timmetje20 05-05-2006 16:41

Dat is inderdaad ook een oplossing ja, maar ik ga denk ik toch voor een filtertje direct op het pijpje van de carterontluchting, mocht het echt niet wat wordt, ga ik nog ff bij jou ten rade ;) In ieder geval bedankt.

RonPolo 05-05-2006 21:33

Quote:
Originally Posted by Timmetje20
Dat is inderdaad ook een oplossing ja, maar ik ga denk ik toch voor een filtertje direct op het pijpje van de carterontluchting, mocht het echt niet wat wordt, ga ik nog ff bij jou ten rade ;) In ieder geval bedankt.


geen probleem, hoor het wel.

vwleusden 06-05-2006 18:26

alles komt toch uit het milieu ? dan ken het er ook gewoon weer terug in ;)

Ik heb gewoon een pijpje rechtstreek naar beneden.. voor de apk gaat ff de originele ontluchting erop ;)

Timmetje20 06-05-2006 18:27

Hahah, ja precies, lang leve de moment opnames! Klasgenoot van me doet wel aardig veel met scooters dus vraag hem maandag ff voor zo'n opluchtfiltertje.

einzer 16-05-2006 20:58

Ik heb bij mij een zelfgemaakte carterontluchtingspot opgezet op de bevestigingspunten van de bumper, de slang afgesneden en op het pijpje gemonteerd.




Lieuwe 17-05-2006 10:05

Als je direct een filter monteert op de carterontluchting .. zit dat filter dan niet na een tijdje vol met olie ?

Een tankje zoals de mensen hierboven hebben word ook wel een oil catch tank genoemd toch ? (zegt dan genoeg lijkt me :tongue: )

einzer 17-05-2006 12:03

[QUOTE=Lieuwe]Als je direct een filter monteert op de carterontluchting .. zit dat filter dan niet na een tijdje vol met olie ?

Nee hoor die olie loopt wel het filter uit!!!! :D

Gert 17-05-2006 12:30

De gewone simpele het werkt oplossing door Stijn en Tjaap :

Slangetje , filtertje en flesje .



Timmetje20 18-05-2006 20:18

@ Gert
Kijk aan zoiets zat ik ook te denken, mooi! Waar heb je het allemaal gekocht, aangezien het pijpje van de carterontluchting een diameter van 34 mm heeft en ik nog nergens zo'n filter ben tegen gekomen, heb eigenlijk m'n prioriteiten ook ergens anders liggen, m'n broer is vandaag ff verder gegaan met het uitlaatspruitstuk, wordt echt supermooi!

Gert 18-05-2006 20:29

Die vraag kan Stijn beantwoorden want die heeft het gebouwd en uitgedacht ...
Als die niet reageert een PM sturen

Stijn 19-05-2006 12:37

Standaard ontluchtingsslang 16V (gaat naar aanzuigbuis eigenlijk) afgeknipt en naar boven gedraaid, daar aluminium flesje in gestoken (in dit geval Bullit), bodem afgezaagd en Puch Maxi 'powerfilter' er op z'n kop in. Ontlucht mooi en ontstnapt geen olie.

Timmetje20 19-05-2006 14:59

Oke mooi, ga ik eens even op zoek naar zo'n flesje en ff langs de fietsenmaker!
Bedankt allemaal voor de reacties.

Timmetje20 19-05-2006 15:24

Dit is waar we nog meer mee bezig zijn, heb een tijdje geleden een beetje staal ingekocht. Na een beetje meten en zagen en een lieve broer die een soort macgyver is kom je ongeveer op dit:




Het grootste deel is nu klaar, nu nog ff van 4 naar 2 naar 1. Zal binnenkort wel weer ff een nieuwe thread aan maken met de vorderingen van de laatste tijd.

Groeten Tim


All times are GMT +1. The time now is 15:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.