Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   startproblemen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145434)

Tom1981mk1 14-03-2022 12:22

startproblemen
 
Zou er iemand mij op weg kunnen helpen om het volgende probleem op te lossen:

Vaak start mijn Golf met GLS-motor slecht. Het probleem is dat er niet echt een patroon is in het niet willen starten. Soms start hij na twee weken stil te hebben gestaan onmiddellijk, soms moet ik meerdere pogingen ondernemen, ook als de auto eerder die dag al werd gestart.

- batterij is nieuw en opgeladen / nieuwe alternator
- bougies zijn nieuw
- carburator is afgesteld

Eén keer viel de motor uit tijdens het rijden. Ik dacht toen aan de benzinepomp. Dit kwam echter nooit meer voor en de problemen situeren zich enkel bij het starten (de motor draait goed eenmaal gestart).

Kan het probleem aan volgende onderdelen liggen:

- bobine
- stroomverdeler
- brandstofpomp (toch)

alvast bedankt voor de reacties

Johan1982MK1 14-03-2022 12:32

Watvoor motor zit erin?
Als het 1 is met contactpunten dan zou je die ook even moeten checken/stellen.
Misschien kan het ook terugloop van de brandstof zijn?
Bij de automaterialenzaak zijn er wel van die klepjes voor te krijgen die je tussen de aanvoerleiding kan zetten en de brandstof niet geheel terug kan lopen.

Tom1981mk1 14-03-2022 13:40

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Watvoor motor zit erin?
Als het 1 is met contactpunten dan zou je die ook even moeten checken/stellen.
Misschien kan het ook terugloop van de brandstof zijn?
Bij de automaterialenzaak zijn er wel van die klepjes voor te krijgen die je tussen de aanvoerleiding kan zetten en de brandstof niet geheel terug kan lopen.


Het is een 1.5 motor met carburateur uit 1981.

Het probleem zit hem enkel in het starten. Eén maal de motor draait gaat alles goed. De motor draait stationair mooi een constant toerental.... Tijdens het rijden is er ook geen verlies van vermogen.

jetta mk1 '82 14-03-2022 20:33

Is het toevallig een automaat?

Tom1981mk1 14-03-2022 21:56

Nee, het is een manuele bak.

DJFD6 15-03-2022 16:40

Precies hetzelfde gehad met Cabrio 1 met 1.5 JB-motor. Bleek dat de benzineslang van de tank naar leiding onder de auto een beetje lekte. De motor moet nu bij de start de benzine helemaal opnieuw aanzuigen. Nieuwe slang er op en het euvel was verholpen.

Quote:
Originally Posted by Tom1981mk1
Zou er iemand mij op weg kunnen helpen om het volgende probleem op te lossen:

Vaak start mijn Golf met GLS-motor slecht. Het probleem is dat er niet echt een patroon is in het niet willen starten. Soms start hij na twee weken stil te hebben gestaan onmiddellijk, soms moet ik meerdere pogingen ondernemen, ook als de auto eerder die dag al werd gestart.

- batterij is nieuw en opgeladen / nieuwe alternator
- bougies zijn nieuw
- carburator is afgesteld

Eén keer viel de motor uit tijdens het rijden. Ik dacht toen aan de benzinepomp. Dit kwam echter nooit meer voor en de problemen situeren zich enkel bij het starten (de motor draait goed eenmaal gestart).

Kan het probleem aan volgende onderdelen liggen:

- bobine
- stroomverdeler
- brandstofpomp (toch)

alvast bedankt voor de reacties

loadone 16-03-2022 12:33

Ik heb hetzelfde probleem met een 1.5 motor start zeer slecht wanneer de auto koud is.. met de startmotor van
Een automaat staan alle buren heel boos uit het raam te kijken als ik 30 seconden nodig heb om hem aan de praat te krijgen.. zo wel op benzine als lpg..

Ik denk dat het probleem in de choke zit.. omdat als de motor warm is ik direct start.

Tom1981mk1 16-03-2022 15:18

Bedankt voor de tips.

Ik zal het troubleshooten beginnen met de brandstoftoevoer na te zien.


All times are GMT +1. The time now is 01:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.