Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mijn nieuwe daily passat. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35520)

M v D 12-10-2007 15:30

Mijn nieuwe daily passat.
 
Dit is 'm dan. Een VW Passat LS 1600 diesel uit februari 1981.
Het is een nog perfecte klassieker. Goed in de lak, net interieur, rijdt en stuurt subliem en alles functioneerd als nieuw.






Ik heb wel 2 vraagjes.
1: Hoort er een soort onderlip aan de voorzijde onder de keienvanger?
2: Hoe kan het dat mijn achteruitrijlichten gaan branden als ie in z'n 5 staat? Voorheen was deze auto uitgerust met een 4-bak en nu zit er ee 5-bak onder.

Wie kan mij dit vertellen? Alvast dank, groetjes mij.

Zollie 12-10-2007 15:53

erg sjieke limousine :D pre-facelift is altijd erg mooi!

je moet even je stekkertjes op je bak nakijken. je (benzine-)5bak heeft 2 dingen:

achteruit lampen in zn R.
econ-o-meter in zn 5

die zijn verwisseld, ofwel je ene draadje voor achteruitrijlampen zit op de verkeerde aansluiting.

M v D 12-10-2007 15:56

Aha! Ja, natuurlijk moet het zoiets zijn. Er zit idd een verbruiksmeter in het dashboard. Daar binnenkort maar es ff naar kijken.
Alvast bedankt.

J-9A-N 12-10-2007 16:22

Ziet er goed uit Marcel.
Had je gister al gebeld ,was al nieuwsgierig hoe de passat er uit zag.
Bekijk hem binnenkort wel ff in het echt.
Gr Jan. :thumbup:

M v D 12-10-2007 16:33

He, Jan, jij hier!? Ik had je oproep gemist gisteren. :(
Haha, zie je 'm voor het eerst hierzo, da's weer es wat anders.
Ja, het is van onder tot boven écht een mooi exemplaar! Ik sta er zelf versteld van... Maandag nieuwe APK erop gekregen, er mankeerde niks aan, afgezien van uitgedroogde ruitewisserrubbers...
Binnenkort moet je'm maar even 'keuren', zou ik zeggen.
Groetjes Marcel.

J-9A-N 12-10-2007 16:48

Komt helemaal goed.
Gaan we er even 1 op :beer:

Gijs 12-10-2007 17:16

Leipe shit. Weer een 32b erbij :D en nog een mooie diesel ook! :cool:

M v D 12-10-2007 17:20

De plannen die ik met deze auto voor de nabije toekomst heb, zijn simpel. Plekjes bijwerken, technisch en optisch mooi en compleet houden en verder niks. Geen verlagingen en veranderingen.. Gewoon koesteren, zeg maar. Het is namelijk ook mijn dagelijkse vervoermiddel, ook in de winter.
Mocht er iemand hier zijn die aardig wat onderdelen voor zo'n wagen heeft, mag ie mij dat melden, ik moet waarschijnlijk een nieuwe linker voordeur hebben en misschien dus zo'n onderlip. reacties zijn welkom.



Gijs 12-10-2007 23:21

Ik zal het je vast vertellen dat onderdelen voor deze wagens lastig te vinden zijn (lees: goede onderdelen). :)

Mister Cool 13-10-2007 09:10

Erg coole daily :thumbup:

Zollie 13-10-2007 15:54

lip hoeft niet, heb ik niet op mn santana in elk geval..

ik heb nog wel een RBS voor je als je daar behoefte aan hebt.

M v D 14-10-2007 16:33

Een RBS? Rechter Buiten Spiegel, neem ik aan? Ja, daar heb ik wel belang bij. Ik wil ook nog een trekhaak binnenkort, dus dan is zo'n spiegel wel handig/verplicht. Stuur me als je wilt maar een Pb'tje om te kunnen handelen over die RBS. Groetjes.

Jan Jaap 16-10-2007 10:51

Coole bak man!

heb er net zo een, maar dan 1.6 benzine automaat. Onder de bumper zit bij mij een plastic strip aan de onderrand van het metaal. Is kapot trouwens bij mij, het enige onderdeel wat niet goed meer is :(

Veel succes en met je plannen kan ik het helemaal eens zijn :D

Zollie 18-10-2007 14:28

beetje laat, ik heb inderdaad nog wel een rechter buitenspiegel liggen! niet van binnen verstelbaar, maar dan kan je m ook niet perongeluk met je knie verdraaien :D

ik heb mezelf voorgenomen 32b rijders nooit af te zetten, dus 10e en dan stuur ik m in een mooi doosje op! ik zal je mn giro ff per PB doen.


ik vraag me af wat voor dashklokken je hebt, verbruiksmeter zit toch normaal niet op diesel?? en zeker niet als t origineel een 4bak was denk ik... zit er wel een voorgloeilampje in?? en werkt de verbruiksmeter? (misschien in de achteruit :D)

M v D 18-10-2007 14:37

Is goed, stuur me jou rekeningnummer maar per PB, dan is deze spiegel bij deze verkocht.
Oorspronkelijk was deze auto een 1600 benzine met een 4-bak. Tussen mijn dashboardklokken zit een verbruiksmeter.
Er is heel keurig een voorgloeilampje op het dashboard gemonteerd, niet origineel, maar het werkt wel perfect. Volgens mij zit er in een 32B gewoon een Golf2 cockpitje, (klopt dat??) grote kans dat ik dan es tegen een diesel-exemplaar uit een Golf2 aanloop ofzo. Dan heb ik meteen een origineel voorgloeilampje.
In afwachting van jou bankgegevens, alvast bedankt. Groetjes Marcel.

Zollie 18-10-2007 23:03

heb je m laten ombouwen? of gekocht van een slimmerik die belastingvrije wagens van dieseltjes voorziet? of zelf gedaan?

toch typisch, cockpit met verbruiksmeter zit volgens mij niet op een 4bak, en ook niet op diesel.. maar werkt ie nou bij jou? ik vraag me altijd af of t kan op diesel, wel hip natuurlijk :D

M v D 19-10-2007 12:55

Quote:
of gekocht van een slimmerik die belastingvrije wagens van dieseltjes voorziet?


Juist, ik heb de auto bij een autobedrjf vandaan die dat inderdaad geregeld op deze manier doet. Gezien het feit dat ik bijna 70 km woon/werk-verkeer moet rijden, is dit voor mij enorm aantrekkelijk.
Kijk, om een goede, nette originele Nederlandse, belastingvrije dieselauto te vinden is moeilijk, vaak heeft zo'n wagen dan ook een "Nederlandse kilimeterstand". Dus, enkele tonnen op de klok... In dit geval; Bij merken en modellen waarbij dezelfde uitvoeringen toendertijd óók als diesel geleverd zijn, is het om laten keuren naar een diesel bij de RDW best te doen. De diesel-homologatie bestaat dan al voor zo'n auto. Dit hebben zij bij deze auto al gedaan (D.m.v. een Audi 80 motor en bak) ruim voordat ik deze Passat bij hen zag staan. Om van een Kever bijvoorbeeld een diesel te maken, is effe wat ingewikkelder, misschien lukt het niet eens.
Mijn verbruiksmeter werkt niet en in hoeverre dit wel of niet op diesels en benzines en 4- en 5-bakken zit, weet ik echt niet.

M v D 29-01-2008 21:37

Even weer een kleine update:

Na lang zoeken heb ik er een nette trekhaak bij gevonden. Viel niet mee.
De rechterbuitenspiegel van Zollie heb ik ook gemonteerd.
Voor de rest kan ik melden dat ik er al weer bijna 9000 probleemloze kilometers mee gereden heb. Motortje is zuinig, pittig, start altijd snel en verbruikt geen drup olie.
Hieronder een paar foto's van hoe mijn Passat er nu bijstaat:
















Zoals je ziet is ie weinig veranderd (moet ook niet) maar door fanatiek onderhoud etc. wel mooier en perfecter geworden.
Ronduit een fijne wagen!

corrado-usa 29-01-2008 21:45

nette passat is het.

J-9A-N 29-01-2008 21:47

Ziet er weer goed uit Marcel.
btw alles goed?
Zie je zaterdag wel bij Richard of niet?


All times are GMT +1. The time now is 18:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.