![]() |
ALH 1.9 noodloop probleem
Beste medeforumers, mijn naam is Sander en ik ben hier na jaren lezen nieuw op dit forum. Ik rijdt al 12 jaar Caddy mk2 ALH met veel plezier. Ik kar er heel Europa mee door nu zit ik met een probeem waar ik en mijn garage niet uitkomen .
Een jaar geleden begon hij te stotteren bij constante Snelheid, in te houden en op den duur in noodloop. Inmiddels vervangen : LMM N75 Turbo Vacuum slangen Katalysator leeg gemaakt VNT schoongemaakt Brandstof filter Luchtfilter Sensoren op rem koppeling en gaspedaal Verstuivers (110pk) En niks helpt. Bij koude start heb ik totaal geen vermogen en moet ik Koppeling intrappen toeren maken en plotseling loslaten. Vervolgens kan ik rijden , maar heel traag max 145en bij overschakelen naar de 5 zakt hij terug tot 135 Heel erg soms gebeurt het een keer dat hij bij het accelereren "los komt" en er als een speer vandoor gaat. Maar dat duurt dan maar enkele seconden. Wie kan mij helpen |
Wat geeft hij aan met uitlezen? Al logs gedraaid om te kijken wat er gebeurt?
|
Nee dat niet. Hoe gaat dat in zijn werk?
Kan of moet dit met het zelfde apparaat als waarmee je hem normaal uitleest? Verder nog 1 ding, mischien offtopic of misschien kan het er mee te maken hebben. Toen ik mijn caddy voorzien heb van andere verstuivers van uit mijn vorige caddy wilde ik mijn gechipte ecu waarbij de sleutel is uitgeschreven over zetten maar daarmee kan ik hem niet starten, en in een andere caddy geprobeerd en daar startte hij wel. |
Ik zou eerst beginnen met uitlezen met vcds. Kijk eens wat daaruit komt.
|
Hoe gaat dat in zijn werk?
Kan of moet dit met het zelfde apparaat als waarmee je hem normaal uitleest? |
Zojuist is op de snelweg mijn turbo opgeblazen.
|
Had je hem al uit laten lezen/gelezen?
Dit kan namelijk ook gevolgschade zijn. |
Vreemd dat je blijft doorrijden met een auto die zo beroerd loopt.
|
Bij het monteren van mijn nieuwe revisie turbo én het spoelen van de intercooler, bleek er een gaatje in de intercooler te zitten waardoor turbo druk verlies optrad. Mogelijk is dit altijd het probleem geweest.
|
Gister gestart met nieuwe intercooler en turbo.
En nog steeds hetzelfde probleem. We hebben hem rijdend uitgelezen. Weet iemand wat de waardes van de lmm moeten zijn? Hij gaf aan tussen de 300 en max 890 |
Wat doet de turbodruk tijdens het rijden?
|
Dat weet hij niet meer precies, maar het was niet afwijkend
|
Ik kan mijn gechipte ecu van mijn vorige caddy ook niet overzetten. Hij start dan niet. Terwijl de startblokkering is weggeschreven
|
Waarschijnlijk omdat je met de huidige ECU dat nog wel heeft en dus je tellerklok nog naar de PIN zoekt in de ECU
Heb je deze pagina al eens bekeken? https://www.gerritspeek.nl/vag-com_loggen.html Hier kun je veel waardes terug vinden van de ALH en wat het zou moeten zijn: https://www.dieselschrauber.org/Sol...ylinder_VE.html maw 3-800 is niet correct. Ik zou adviseren om eerst eens goed te gaan meten/loggen en proberen het probleem te isoleren. Mijn gevoel zegt turbodruk of inspuithoeveelheid, maar ik zou bij beide een foutcode verwachten. |
@Veedubber dankje voor de reactie, ik ga eens alles doorlezen.
Ik heb gezien dat mijn brandstofpomp een beetje lekt, ik ga hem morgen vervangen. Ik hoop echt dat daar al de tijd het probeem in heeft gezeten. Wanneer dit niet zo is, ga ik een log maken. Dat van die ECU snap ik nog niet helemaal, omdat ik die gechipte ecu al best vaak in andere auto's heb gebruikt. |
All times are GMT +1. The time now is 20:29. |