Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   JasonNL Golf MKI Swallowtail '76 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116489)

jasonnl 13-07-2013 14:28

JasonNL Golf MKI Swallowtail '76
 
Na wat speurwerk van bijna 2 jaar om een leuk Zwaluwstaart opknap project te vinden deze tegen gekomen. Zoals te zien niet echt een opknapper dit heb ik ook in mijn portemonnee gevoeld. Op de terugweg een stuk lichter ineens :rolleyes: .

Maar scheelt een hoop nare verrassingen en las en slijpwerk.
Ook deze is (nog) niet perfecte staat na bijna 40 jaar hier en daar wel wat opgelopen natuurlijk. Verder helemaal origineel en zo goed als alles wat erop hoort te zitten zit er op en 'uitgebreid' optie pakket :D

Gaat dus om vroege '76er 1600 LS met schuifdak. Wat ik een hele dikke en fijne optie vindt :cool:

Komt origineel uit Duitsland. Met volledige historie en boekjes van de maarliefst 98.xxx km wat toch altijd leuk blijft als dat er allemaal bij zit.

Bij import ( in 2000 ) is er een Lpg installatie ingebouwd die er door de vorige eigenaar al weer voor de helft uit is gehaald. Ik ben nu de 3de Nederlandse eigenaar. Met een totaal van 4 dus.
Alle gaten van de LPG tank zijn weer dichtgemaakt en kofferruimte is gespoten.

Foto's van de oude eigenaar.
























Na de ritje van 144km staat ie op de oprit. En Rijd niet verkeerd voor zo'n oud beestje best fel. alleen de 4-bak vindt ik niks










Zou het garantiebewijs nog geldig zijn..




Interieur














Details















Wat is er aan gedaan tot nu toe:

2013:
- Eerst goed poesten en wassen
- interieur eruit en goed schoonmaken gelijk de bodem goed bekijken
- Dakraam rubber goed schoonmaken of vernieuwen en dakje iets bijstellen
- Das Original 1976 sticker :D
- Alles van de LPG eruit en omkeuren
- Spucknapf stuur
- Raam pezen vernieuwen + Aluminium sierstrips deuren
- Rechterspiegel gemonteerd toch wat handiger

2014:
- Schroefsetje
- Achteras opknappen alles nieuw + gecoat
- Brandstoftank + tankhals opknappen alles nieuw + gecoat/ gespoten
- Onderkant gestraald tot aan de achterbank in de Epoxy opnieuw afgekit en in de bodyschutz
- Holle ruimte behandeling Dinitrol ML1000
- HRC vernieuwd oude had het begeven de bekrachtiger etc ook gelijk gespoten en beugels gecoat
- Veerpootbrug gemaakt voor achter ook laten poeder coaten
- Certificaat van het VW museum
- Carburateur schoongemaakt + afgesteld
- Ontsteking alles vernieuwd
- 5-Bak ombouw 4s versnellingsbak van golf 2 gemonteerd

Wishlist op het moment:
-Bronzen klapraampjes
-Nog wat missende onderdeeltjes zoeken
- Dikke velgen
- Motor revisie
- Motorruimte netjes maken + spuiten
- Motorje opvoeren nokkenasje, vliegwiel etc niet te gek
- Kabelboom netjes maken
- Voorophanging alles vernieuwen + Upgrade
- Remmen Upgrade
- RVS uitlaat systeem + Heatwrap of keramische coating
- Oliekoeler
- VDO oliedruk metertje
-Roest bij dakraam weg stralen en behandelen
-Voorspatborden lassen



Gr.

René 13-07-2013 14:57

Mooie vondst! Zou eerder voor Webers kiezen dan voor een diesel..

LRR 13-07-2013 15:37

Netjes, en wat René zegt: oldschool tuning, en anders origineel laten !!!

road runner 13-07-2013 15:53

Ziet er nog super uit voor z'n leeftijd

Veel plezier toegewenst ermee!!

Stefanfoxx 13-07-2013 16:26

woow ziet er super uit op de foto's, echter als je wss dieper gaat zoeken zul je nog veel miserie vinden.

Barn171 13-07-2013 16:33

Mijn advies: niet te veel aan doen en zo dicht mogelijk bij het origineel blijven. Over verlagen ga je mij niet horen, maar webers en rvs uitlaat vind ik geen goed idee, net zoals een 5-bak. Ze hebben 75 pk, met die webers en/of spaghetti meuk ga je er toch niet gek meer uit krijgen, nauwelijks de moeite. 75pk is gewoon genoeg om mee te komen in het verkeer. 5-bak, waarom? Veel km zul je er toch niet mee maken, dus waarom precies? Een LS is goed geïsoleerd dus voor het geluid hoef je het al niet te doen. Qua techniek moet je een wagen met een lage km-stand als deze gewoon gerust laten, goed onderhouden en dat is meer dan genoeg.

Wel goed dat je de onderkant aanpakt en het gas weg gaat werken. Alleen spuiten zou ik ook nooit doen. Gespoten wagens zijn er al genoeg, wagens in originele lak zijn er bijna geen meer. Originele lak geeft karakter dat je nooit terug krijgt wanneer hij is gespoten. En daarbij, hij is maar eens origineel, eenmaal gespoten kun je niet meer terug. En je gaat daar spijt van krijgen, geloof me.

Als je klapraampjes gaat zetten, steek dan wel de gelijmde versie met blank glas, anders ziet dat er echt niet uit.

Dan nog over je koffer, die typeplaatjes zitten fout. Bij een '76er zoals deze horen wel de kunststof plaatjes, maar andersom, dus "volkswagen" links en "golfLS" rechts. Ze zullen dat wel hebben gedaan omdat de vroege swallows de plaatjes hadden zitten zoals ze nu bij jou zitten, toen waren ze alleen wel van aluminium en die van jou dus niet meer.

En als je nog geen spucknapf hebt liggen, ik heb nog wel een paar nette.

Je hebt nu zo een ongelooflijk nette wagen gevonden, die moet je niet willen verbeteren, die is al super.

Barn171 13-07-2013 16:37

Quote:
Originally Posted by Stefanfoxx
woow ziet er super uit op de foto's, echter als je wss dieper gaat zoeken zul je nog veel miserie vinden.


daar ben ik het niet mee eens, als ze goed zijn, blijven ze dat wel. Je zult wel een klein blaasje hier en wat vliegroest daar vinden, maar maak je absoluut niet druk over gaten in de bodem of binnenschermen.

Stefanfoxx 13-07-2013 17:27

Ja maar hoeveel mensen knappen een auto op door gewoon wat te schuren en over te spuiten? Zo zie je de roest niet meer die er onderin wel kan zitten.

Edit: Excuses lees net dat dit nog de eerste lak is dus mijn argument gaat niet op! :screwy:

jasonnl 13-07-2013 19:30

Thx,
Ik hou gewoon van gelikte auto's want ik stoor me al aan elk krasje. Maar volgens mij idd grotendeels nog de originele. Hier en daar wat vliegroest om dat de kop in te drukke zou je hem toch wel een keertje compleet moeten spuiten.
De achterkant samen met kofferruimte is al gespoten ( vulnippel van de gas zat daar) en voorkantje en spatborden gedeeltelijk van onderen. heb ik foto's van gekregen.

En is zeker niet perfect het dak heeft redelijk wat plekjes en motorkap ook. Kofferklep moet gelast worden roest bij raamrubber. Kan je net zo goed de rest ook mee pakken.

En van die logo's snap ik niet helemaal als ik op internet kijk zijn die logo's hetzelfde als op alle swallowtails? En die horen toch omgewisseld te zijn bij Swallowtail? Volkswagen R ipv. L? en visa versa

En ja ieder zijn smaak weet het ook niet zeker maar mooie glimmende auto's vindt ik zeker zo mooi maar zal wel een jaar of 2 duren. Dus kan nog veel veranderen gemiddeld heb ik een auto 6maanden maar dit moet echt een blijvertje worden! Eerst de onderkant de bovenkant komt daarna pas. Miss plastidippe voor een seizoen ofzo lijkt me misschien ook wel geinig.

Zo vindt ik het er niet uitzien met van de ballonen en zo hoog. heb liever gevulde wielkastje en netjes laag. Maar alles wat ik ga doen gebeurt wel zo dat je hem altijd nog origineel kan maken en hou alle onderdelen ook.
En uitlaatje zou ik ook niet doen voor vermogen want zijn inderdaad vlot zat viel mij mij! maar voor het geluid en de looks met zo'n schuin einddempertje is gewoon vet.


Die klapraamjes wil ik ook helder ja. andere zijn groen getint toch?

5-bak omdat dat veeel lekker rijdt lekker rustig cruize. en kwa km-ters tja auto is om mee te rijden. Maar met pekel komt ie niet buiten. Dus wil er wel paar duizend mee rijden per jaar hoor.

En Barn hoe hoort het hemeltje van 76 te zijn? horen daar ook van die 4 kanten dopjes te zitten achter? En deze heeft ook een gasveer bij zijn achterklep hoort dat ook of niet?

Van die logo's horen als ik het nu goed begrijp vanaf 76 dus 'normaal' te zitten?

@ Stefan moeilijk beoordelen dat er van alles overheen is gespoten want zoiets zie je gelijk zeker als dat 10 mis 20 jaar geleden is gedaan. En heeft bij eerste eigenaar Dinol behandeling gehad dus dat heeft deze auto wel gered van de roest bij deuren, dorpels en bodem etc. Beetje onder de mat gegluurd maar verwacht weinig tot 0 roest. zie aardig wat van dat spul zitten onder de mat. Vloeren gelijk mooi strak gemaakt :D

Maandag gaat het interieur eruit dus zo gezien.

Nog wat foto's na schoonmaak beurtje.

Weer als nieuw van binnen






Buitenkant word aan gewerkt. Eerst goed gewassen. Daarna gekleid. En nu licht polijsten. Sealen en waxen :thumbup:



Der Typ Siebzehn 13-07-2013 19:59

Quote:
Originally Posted by Barn171
Mijn advies: niet te veel aan doen en zo dicht mogelijk bij het origineel blijven.


Zou ik ook zeggen.

Quote:
Originally Posted by Barn171
Dan nog over je koffer, die typeplaatjes zitten fout. Bij een '76er zoals deze horen wel de kunststof plaatjes, maar andersom, dus "volkswagen" links en "golfLS" rechts. Ze zullen dat wel hebben gedaan omdat de vroege swallows de plaatjes hadden zitten zoals ze nu bij jou zitten, toen waren ze alleen wel van aluminium en die van jou dus niet meer.


Dat klopt dus niet, op de zwaluwstaart van eind '75 (dus modeljaar '76 en dus ook met 1600 FP motor) op onderstaande pic. zitten ze ook zo.




Die pic. heb ik btw 'n paar jaar geleden op 't jaarlijkse "Original Golf 1 Treffen" te Wolfsburg gemaakt, die wagen is daar bijna elk jaar, is volledig gerestaureerd door de eigenaar.

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Zo vindt ik het er niet uitzien met van de ballonen en zo hoog.


Dat vind ik dan net de charme van zulke oude karretje's, gewoon in de stijl van destijds toen ze uit de fabriek zijn gerold. Verlagen ziet wel bruut uit, maar verlaagd is bijna elke Golf 1 vandaag de dag.

bprijs 13-07-2013 20:10

Gefeliciteerd met je aankoop ziet er goed uit.
Die logo's van de laatste swallowtails horen van kunststof te zijn en ook op de manier bevestigd te zijn als de (niet swallowtail) latere modellen van na 75.
Interieur heb ik mijn twijfels bij of het wel origineel swallowtail is maar kan me vergissen.
De kleur is typisch de kleur van een 76er want die had je in 74 en 75 niet.
Diamond silver metallic als het nog de originele kleur betrefd.
Succes met je auto leuk om een topic van te zien.

Groet Branko

Barn171 13-07-2013 20:22

Precies wat Branko zegt. Het is eigenlijk een modeljaar '76, maar omdat hij nog zo vroeg is, zit er een zwaluw kont op, toeval zou je bijna kunnen zeggen, of iemand heeft ooit... Type plaatjes zitten echt fout. Wat Der Typ Ziebzehn zegt, is niet waar, modeljaar '76 heeft kunststof plaatjes. Die foto die je daar post is van een model met alu plaatjes, zie je meteen aan het lettertype van "volkswagen", kijk maar. Zodra je kunststof plaatjes hebt, zitten zoals ze op een '83er ook zitten.

Ik gok dat je er wel een brochure van 1/76 bij hebt? Die is nog wat verwarrend omdat de groene golf LS die erin staat een handmatig gefotoshopte '74er is die ze t/m '78 gebruiken in de folders. Iig, de kunststof plaatjes staan er al in.

jasonnl 13-07-2013 20:22

chasis nr. begint met 176. dus in 76 gebouwd toch en 3de maand is de auto afgeleverd dus 1ste of 2de maand van 76 gebouwd dan.
Dus interieur zou dan ook best andere kleur kunne hebben dan van 74 en 75. En tot wanneer is de stoelvulling van dat rare stro achtige spul net als ik kevertjes?


Deze zal toch ook net als de rest naar de grond gaan hoor. En geen paniek in een uurtje heb je alles weer om gewisseld haha.

en zo op de foto's op internet zie ik geen verschil tussne plastic logo en van alu.

Barn171 13-07-2013 20:26

Zie net je nieuwe foto's, je hebt gewoon modeljaar '76, met een swallow kont. Ook de vierkante dopjes in de hemel die een swallow heeft, hoort de jouwe niet meer te hebben. Voor de exacte details moet je van modeljaar '76 uitgaan.

Ik wil ook niemand ongegrond bang maken, maar wil wel even voorzichtig aankaarten dat de naad van kofferbakbodem-achterpaneel er niet helemaal gezond uitziet. Ik zou me kunnen voorstellen dat bij het spuiten van de koffer, ze er ook een swallow kont in hebben gezet. Waardevermeerdering??

Barn171 13-07-2013 20:29

We zijn een beetje aan het posten terwijl de ander nog niet is uitgetypt geloof ik...

alu vw plaatje:




kunststof vw plaatje:




De spiraalvering zittingen is alleen modeljaar '74, dat hebben de '75ers ook al niet meer. De kleur zetels in '76 was ofwel antraciet, of lichtbruin. standaardjes kregen een zwart/wit blokjes interieur.

Zie net ook dat je C-stijlen niet bekleed zijn, dat hoort wel bij een LS uitvoering.

En dat laswerk aan de reservewielbak is ook op een late vrijdagmiddag gedaan denk ik? Loont wel om dat ff te herdoen.

jasonnl 13-07-2013 20:36

net nieuwe foto's gezet ja.

Dat denk ik niet. anders hebben ze er veel geld in gestoken om dat ook voor elkaar te krijgen. Want deuren, voorschermen, schaniere,, sloten, Geen sleepogen( aan de voorbumpers) deurpanelen klopt allemaal.

achterkant is pas gespoten dus zoude ze dat ook pas geleden gedaan moeten hebben dan.

Barn171 13-07-2013 20:39

Klopt, maar dat is precies zoals een '76er hoort te zijn. Kleine sloten, deurkaarten met diagonale lijnen (maar in het antraciet, een kleur die niet bestond in '74/'75), sleepogen hebben ze t/m 8/78 niet (krijgen ze pas bij de kunststof bumpers. Een '76er is praktisch een late '75er, maar dan zonder het swallow kontje, plastic emblemen en andere (interieur)kleuren.

Barn171 13-07-2013 21:14

Om de onrust nog een beetje te settelen, deze zijn allebei van modeljaar '76. Een met, en een zonder zwaluwstaart.

#1 & #2

jasonnl 13-07-2013 22:06

Oke, Dan weet ik het ook niet meer.

Zit wel net zo'n motor in als die groene. Weet niet of die gele dat ook heeft? Geen andere manier om 100% zeker te zijn. Want van onder de auto zie je niks aan het paneel. Ook nergens kit ofzo. van binnen zie je wel dat er kit bij gesmeerd is.

en btw daar in Duitsland vrage ze er wel serieus geld voor......

bprijs 13-07-2013 22:46

Quote:
Originally Posted by Barn171
Ik wil ook niemand ongegrond bang maken, maar wil wel even voorzichtig aankaarten dat de naad van kofferbakbodem-achterpaneel er niet helemaal gezond uitziet. Ik zou me kunnen voorstellen dat bij het spuiten van de koffer, ze er ook een swallow kont in hebben gezet. Waardevermeerdering??


Dat was wat mij ook wel opviel maar het zegt natuurlijk niets.
Als ie al eens is gerestaureerd dan kan dit ook opnieuw gekit zijn, maar het gebeurt niet vaak omdat het geen roestgevoelige plek is.

Jason, kijk anders eens onder de achterbank bij een swallowtail zit hier geen gat naar de tank toe!

jasonnl 13-07-2013 23:13

Ja die zit er. Maar al een paar foto's gevonden van 1976 met ook zo'n kapje om bij de vlotter te kunnen. Iets van 74 en 75 dus.


En kan je het eventueel ook zien of er 3 of 4 bouten zitten voor het stuurhuis?
Of komt dat ook bij die 2 voor

bprijs 13-07-2013 23:56

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Ja die zit er. Maar al een paar foto's gevonden van 1976 met ook zo'n kapje om bij de vlotter te kunnen. Iets van 74 en 75 dus.


En kan je het eventueel ook zien of er 3 of 4 bouten zitten voor het stuurhuis?
Of komt dat ook bij die 2 voor



Om eerlijk te zijn kan ik je daar niet mee helpen heb ik eigenlijk nooit echt op gelet.
Er zijn gewoon te veel verschillen om ze allemaal te weten.
Hier is ook nooit echt een officiële documentatie van geleverd als je het mij vraagt.
Wat me wel duidelijk is geworden dat je het uitloopmodel hebt van de swallowtail.
Want er zijn toch wel wat duidelijke verschillen.
Maar dat maakt hem niet minder aantrekkelijk ik vind het wel een leuk karretje moet ik zeggen.

Der Typ Siebzehn 14-07-2013 00:06

Quote:
Originally Posted by Barn171
Wat Der Typ Ziebzehn zegt, is niet waar, modeljaar '76 heeft kunststof plaatjes.


Je zou wel 'ns gelijk kunnen hebben, heb in onderstaand register de filter ingesteld op alle auto's tussen 1975 en 1976, en die met 176er chassisnr. hebben 't zoals jij zegt, dus kunststofplaatjes en links VW + rechts Golf m.u.v. die oceaanblauwe wat ik ook al voorheen hier heb geplaatst (staat daar ook tussen) die dus niet (edit.: en die van de topicstarter dus ook niet), vreemd :S En er staan er van modeljaar 1976 (chassisnr. 176) tussen met zwaluwstaart paneel, en zonder, dat was gewoon 'n overgangsperiode eind '75 begin '76, VW heeft daar denk ik qua achterpanelen alles door elkaar gebruikt, die al geperste zwaluwstaartpanelen moesten natuurlijk ook opgemaakt worden.

http://www.golf1-ig.de/service/regi...lter=1&offset=0

Quote:
Originally Posted by Barn171
De spiraalvering zittingen is alleen modeljaar '74, dat hebben de '75ers ook al niet meer.


Modeljaar 1974 heeft officieel (tenminste in de productie) nooit bestaan, auto's die in 1974 zijn gebouwd hebben allemaal 'n 175 chassisnr (dus van modeljaar 1975) zelf's nog wagens die gebouwd zijn voor augustus 1974, bv. de allereerste produktieauto's van mei 1974 hadden dat ook al.

Quote:
Originally Posted by jasonnl
chasis nr. begint met 176. dus in 76 gebouwd toch en 3de maand is de auto afgeleverd dus 1ste of 2de maand van 76 gebouwd dan.


Welke maand van welk jaar deze gebouwd is (het kan ook nog in 1975 zijn geweest want vanaf augustus dat jaar begon modeljaar 1976, dus auto's die vanaf toen van de band rolden hadden al 'n 176 chassisnr.) kun je hier laten ontcijferen dmv je complete chassisnr. daar in die balk in te vullen en vervolgens op de knop "Analysieren" daarnaast te klikken.

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Zit wel net zo'n motor in als die groene. Weet niet of die gele dat ook heeft?


Wat denk je zelf ? 37 kW 50 PS (=1100) bij die gele, nee dus !

jasonnl 14-07-2013 11:57

kw had ik niet naar gekeken. bedoelde meer een foto van het blok maar 1100 idd,





Op swallowtail.info staan 2 chassisnr. van 76.
neem aan dat dat ook swallows zijn? anders staan die er niet tussen lijkt mij. Weet niet of Dan nog actief er mee bezig is maar hem een mailtje gestuurd.
De laatste in de lijst komt heel dichtbij het nummer van deze begint namelijk ook met 176 316 en eentje met 176 313. Daartussen in is deze gemaakt.

Vindt het wel leuk om dit uit te gaan zoeken en weer vanalles geleerd over dit model. Maar wil het wel 100% zeker weten. Dus jullie horen het van mij als ik meer weet.
Kan ook nog proberen de garage te bereiken die de auto in onderhoud heeft gehad van 1976 tot 1994 !

Ben nu iedergeval flink aan het Kleien, polijsten en waxen. en het chroom goed aan het opboene. werkt ook goed om die eerst te kleien en daarna te polijsten

huug 14-07-2013 12:49

hoop voor je dat het een echte is!
Ik meen deze ook eens aangeboden te hebben gekregen van iemand hier op t forum, maar weet dit niet zeker zat toen wel gas in was ook zilver en meen ook van 76.
Hij stond toen in ieder geval niet op mp of forum te koop waarom niet ???

CAR-POOL 14-07-2013 20:42

Leuke Golf1 , ziet er zeker niet slecht uit , ML behandeling heeft hem vast geholpen , ze waren in de eerste jaren niet al te best.

Hij lijkt erg veel op mijn 1976er LS ook Diamond Silber.
Alleen ik heb geen swallowtail achterkant en mijn interieur is blauw zonder hooftsteunen (wel zelfde stof)

Mijne heeft originele 91.000 kilometers maar moet wel gerestaureerd worden misschien omdat het origineel Nederlandse is , verder heeft deze ook nooit ML behandeling gehad. Misschien dat het hierdoor komt (veel laswerk zat er niet aan)

jasonnl 14-07-2013 21:40

@Huug, kan dezelfde zijn ja stond bij Utrecht in de buurt.
En was beetje stille verkoop dus daarom niet op marktplaats etc. Hij had zelf al een VR6 en wat stoelen klaarliggen. om er misschien in te gaan bouwen.

@car-pool inderdaad zo'n behandeling heeft zeker geholpen!
Heb je er geen topic van?

jasonnl 15-07-2013 11:37

Klaar met poesten van de buienkant.

Nu de bumpers uitelkaar en oppoestsen

heinz74 15-07-2013 13:17

kan heel goed een '76er zijn met een 'swallowtail'achterpaneel...
zou zo maar kunnen dat ze de plaatwerkdelen min of meer door elkaar gebruikten
zal wellicht maar een week of 2 geweest zijn dat het gebeurde maar het kan..
ik heb het ook gezien met late 83ers ,die hebben ook hier en daar al wat golf 2 onderdelen soms ..kitnaden zijn anders als een 82er etc..
maar dan had je er toen erbij moeten zijn in de fabriek als arbeider om vandaag de dag nog te kunnen weten van hoe of wat..en toen is niet net als nu ..heel het productieprocess was anders..over kwaliteitscontrole maar te zwijgen..
en niemand had voorzien dat zulke dingen een issue zouden zijn over 40 jaar..
wees er maar blij mee dat hij hard is en compleet..das veel voornamer..

huug 15-07-2013 18:42

mooi gepoetst

Dennis@polo86c.nl 15-07-2013 19:12

Leuk ding :thumbup:

Quote:
Originally Posted by jasonnl
De laatste in de lijst komt heel dichtbij het nummer van deze begint namelijk ook met 176 316 en eentje met 176 313. Daartussen in is deze gemaakt.


Dan istie in december '75 gebouwd:

Quote:
31.11.1975 was tot chassinummer 176 3118112
31.12.1975 was tot chassinummer 176 3153148

jasonnl 15-07-2013 19:15

Dakplaat net eraf gehaald Rubber aan de achterkant was naar beneden geschoven.

de goot die aan de achterkant vast zit zat met kneedgum vast gemaakt? dat hoort niet neem ik aan? misschien gedaan dat er wat trilde ofzo. zat ook allemaal aan het rubber vast geplakt.
Het 'rubber' is nog wel goed ff goed schoongemaakt gewoon met water. Kan je die ook insmeren met vaseline of beter gewoon droog houde? Want is meer een soort stof :confused:




Bumpers ook uitelkaar gehad vandaag lekker buiten lopen prulle. Zijn ook goed opgeknapt. wel paar roest plektje helaas.
Maar zitten er weer terug op en zo strak als het kon er terug erop gezet.







Morgen plaathouders halen en ruitenwisser en dan buiten eens wat foto's maken :D Daarna LPG eruit en interieur.

jasonnl 15-07-2013 20:40

Iemand tips om de bekleding van het schuifdak er terug in te krijge...

bartuzz 16-07-2013 22:39

Dat paneel is wel een keer vernieuwd denk ik zo.
Lak is wel erg mooi voor de binnenkant.
Maar zolang het netjes gedaan is is er niks aan de hand

jasonnl 17-07-2013 14:30

Dakplaat is gespoten / vernieuwd denk ik ja. bekleding zit weer. Alleen rubber sluit nog niet echt netjes af vindt ik van voren wel maar van achteren niet rubber komt niet hoog genoeg lijkt het wel de plaat ligt wel gelijk met het dak.

Gisteren buiten wat foto's gemaakt.










Vandaag laatste van de LPG eruit gehaald. zag gisteren namelijk dat er nog 1 plekje vrij was bij de rdw in mijn vakantie dus maar snel gereserveerd. Morgen om 1 uur word ie weer omgekeurd naar benzine

En langs de dealer geweest voor nieuwe clips voor de dorpel lijstje en voor het logo. Miste ook 1 kachelschuif tot mijn verbazing konden ze die ook nog bestellen kost wel 25 euro maarja beter duur als niet te koop

KennyH 17-07-2013 16:22

Ik vind het een nette wagen!

en hoop dat die oneindige discussie over wel of niet swallow afgelopen is ;)

jasonnl 17-07-2013 19:48

Thx,

De chrome lijstjes van de zijramen en achteruit moeten vervangen worden deze zijn geroest. Dat is toch gewoon universeel zo'n strip of niet?

durneet 17-07-2013 20:19

Quote:
Originally Posted by jasonnl
Thx,
Ik hou gewoon van gelikte auto's want ik stoor me al aan elk krasje. Maar volgens mij idd grotendeels nog de originele. Hier en daar wat vliegroest om dat de kop in te drukke zou je hem toch wel een keertje compleet moeten spuiten.
De achterkant samen met kofferruimte is al gespoten ( vulnippel van de gas zat daar) en voorkantje en spatborden gedeeltelijk van onderen. heb ik foto's van gekregen.

En is zeker niet perfect het dak heeft redelijk wat plekjes en motorkap ook. Kofferklep moet gelast worden roest bij raamrubber. Kan je net zo goed de rest ook mee pakken.

En van die logo's snap ik niet helemaal als ik op internet kijk zijn die logo's hetzelfde als op alle swallowtails? En die horen toch omgewisseld te zijn bij Swallowtail? Volkswagen R ipv. L? en visa versa

En ja ieder zijn smaak weet het ook niet zeker maar mooie glimmende auto's vindt ik zeker zo mooi maar zal wel een jaar of 2 duren. Dus kan nog veel veranderen gemiddeld heb ik een auto 6maanden maar dit moet echt een blijvertje worden! Eerst de onderkant de bovenkant komt daarna pas. Miss plastidippe voor een seizoen ofzo lijkt me misschien ook wel geinig.

Zo vindt ik het er niet uitzien met van de ballonen en zo hoog. heb liever gevulde wielkastje en netjes laag. Maar alles wat ik ga doen gebeurt wel zo dat je hem altijd nog origineel kan maken en hou alle onderdelen ook.
En uitlaatje zou ik ook niet doen voor vermogen want zijn inderdaad vlot zat viel mij mij! maar voor het geluid en de looks met zo'n schuin einddempertje is gewoon vet.


Die klapraamjes wil ik ook helder ja. andere zijn groen getint toch?

5-bak omdat dat veeel lekker rijdt lekker rustig cruize. en kwa km-ters tja auto is om mee te rijden. Maar met pekel komt ie niet buiten. Dus wil er wel paar duizend mee rijden per jaar hoor.

En Barn hoe hoort het hemeltje van 76 te zijn? horen daar ook van die 4 kanten dopjes te zitten achter? En deze heeft ook een gasveer bij zijn achterklep hoort dat ook of niet?

Van die logo's horen als ik het nu goed begrijp vanaf 76 dus 'normaal' te zitten?

@ Stefan moeilijk beoordelen dat er van alles overheen is gespoten want zoiets zie je gelijk zeker als dat 10 mis 20 jaar geleden is gedaan. En heeft bij eerste eigenaar Dinol behandeling gehad dus dat heeft deze auto wel gered van de roest bij deuren, dorpels en bodem etc. Beetje onder de mat gegluurd maar verwacht weinig tot 0 roest. zie aardig wat van dat spul zitten onder de mat. Vloeren gelijk mooi strak gemaakt :D

Maandag gaat het interieur eruit dus zo gezien.

Nog wat foto's binnenkant is nu schoon :cool:

Dashboardje lekker onder de nevel



Na wat boenwerk. Nog niets ingespoten met een of ander goedje alleen wat blue wonder



Hemeltje en klepjes zat hier en daar wat schimmel. nu weer wit







Gaatje waarlangs de Dinol naar binnen is gespoten zit er ook 1 in de dorpel



Details :cool:












[IMG=http://img835.imageshack.us/img835/6632/7sh8.jpg][/IMG]




Gereedschapsetje er ook nog bij en de dopjes op de wielmoeren zitten er allemaal nog op.










Dorpeltjes beide kanten mooi recht en niet plat geduwd




Iemand pille kope :D VW 8A ga je keihard van




mooi wagentje,

maar ik denk dat swallowtail deuren die uitsparing niet hebben die onder je deurpaneel zit,

ikzelf heb een 74 en 75, en had vroeger ook een 76 maar zonder de kont en moterkap op, verder had hij wel wat swallowtail puntjes maar niet die deuren, tank was ook ene die je in een 83 terug vind, ik hoop wel dat het een echte is eigenlijk, en zeer mooie werken dat je daar doet ;)

jasonnl 17-07-2013 21:28

weet niet, zie wel dat jij 2 5-deurs hebt misschien ligt het daaraan?

jasonnl 18-07-2013 18:59

Vandaag naar de keuring geweest weer benzine auto. Moest langer wachten dan dat het keuren duurde maar was allemaal goed. Keurmeester vond het een knap wagentje.

Baal alleen wel van de 6 gaten in het zijpaneel... Van de winter maar netjes dicht lassen. Motorruimte ziet er vies uit maar alles zit onder die Dinol.




Werd ook helemaal gek van de bladeren die in de kachel zaten dus die eruit gehaald. en rest ook schoongemaakt. Grappig systeempje met dat klepje wat omhoog gaat.

Oldskool kachelventilator





Waar ik me ook aan stoorde was de de gordel steeds naar de grond zakte.
Dat is nu opgelost. Dit dingetje achter op het kachelhuis gevonde hoe die daar terecht komt mag joost wete.. :screwy: maar dat is iedergeval opgelost .




Kwam nog iets onder het dashboard vandaan :D




All times are GMT +1. The time now is 22:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.