Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   versnellingsbak lekt olie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20186)

Madison90ps 07-04-2006 14:37

versnellingsbak lekt olie
 
mijn versnellingsbak lekt olie, ik weet niet hoe lang al maar kan dit veel kwaad? hoeveel olie zit er eigelijk in??> want ik heb ook geen idee hoe lang de bak al lekt. :confused:

HUS 07-04-2006 14:42

Er hoort 2 liter olie in te zitten. Moet je ff onder je bak kijken of die imbusbout goed vastzit.

Madison90ps 07-04-2006 14:44

de bout zit nog vast hij lekt naast de bout bij een pakking ofzo

HUS 07-04-2006 14:46

Dan weet ik het ook niet, ik heb vorige week m'n bakolie ververst toen kwam ik erachter dat er maar een kwart liter in zat... Ik heb er toen nieuwe bakolie plus teflon erbij gedaan zodat die weer beter schakelt.

Madison90ps 07-04-2006 14:49

zolang die nog lekt zit er nog olie in, zo denk ik dan :D

Fred 07-04-2006 15:09

Quote:
Originally Posted by Madison90ps
mijn versnellingsbak lekt olie, ik weet niet hoe lang al maar kan dit veel kwaad? hoeveel olie zit er eigelijk in??> want ik heb ook geen idee hoe lang de bak al lekt. :confused:



Kun je zien WAAR ie lekt??....als het bijvoorbeeld de aftapplug is kan het veel meer kwaad dan dat het de vulplug is.....

Lekt ie uit de bak, of komt het uit het koppelingshuis, of komt het uit de aandrijfassen??

En das het allerbelangijkste: weet je zeker dat het versnellingsbak olie is ??

Madison90ps 07-04-2006 15:39

is er geen manier om te peilen???

HUS 07-04-2006 15:51

Quote:
Originally Posted by Madison90ps
is er geen manier om te peilen???


jah alle olie die erin zit eruit halen en nieuwe erin doen :D

Madison90ps 07-04-2006 15:54

welke olie kun je het beste gebruiken??

HUS 07-04-2006 17:17

ik heb er 80w90 erin zitten en een teflon schakelt die weer een stuk beter.

mark_84 07-04-2006 18:23

wat bedoel je met die teflon ???

Moroder 07-04-2006 18:58

Quote:
Originally Posted by HUS
ik heb er 80w90 erin zitten en een teflon schakelt die weer een stuk beter.


75W90 word aanbevolen voor de VW-bakken. 80W90 is net even te dik.

En over Teflon. Dit is een substantie die je aan de olie toevoegd. De teflondeeltjes hechten zich aan alle draaiende delen van de versnellingsbak waardoor de passingen weer beter zijn. Hierdoor zal de bak ook weer beter schakelen. Soort van medicijn voor de versnellingsbak dus :)

Fabian_GTI 07-04-2006 19:13

Als je je stuur helemaal omdraait kan je links bij je wielkast op je versnellingsbak een grote inbusbout zien zitten, als je die losdraait en dan ff met je vinger voelt of je olie voelt dan ist nog wel goed, als je niks meer voelt ffies bijvullen via dat gat net tot t randje.

DeVicEofHeLL 07-04-2006 20:00

Kijk uit met olielek, bij mij kwam er dus heeeeel erg langzijn bij mijn assen eruit, me bak is nu kapot gedraaid ineens, met 120 km/h, veel gerammel en lawaai, en einde verhaal.

Fred 07-04-2006 20:14

Quote:
Originally Posted by DeVicEofHeLL
Kijk uit met olielek, bij mij kwam er dus heeeeel erg langzijn bij mijn assen eruit, me bak is nu kapot gedraaid ineens, met 120 km/h, veel gerammel en lawaai, en einde verhaal.


Yep das een redelijk bekend euvel....keerring die naar de knoppen zijn, en door de draaiende tandwielen er achter word alle olie eruit gewerkt totdat het BOEM zegt....

Vandaar dat ik al vroeg waar het lekte, olie bij de aftapplug KAN daar dus vandaan komen .....lijkt het of het daar in de buurt lekt

DeVicEofHeLL 07-04-2006 20:31

kijk het maar snel na, voordat je net zo zuur als mij bent, en dat geklap/gerammel wordt je auto ook niet beter van.

Madison90ps 11-04-2006 10:38

Ik ben erachter dat er dus helemaal geen olie meer inzat, nou heb ik er een fles olie ingegooid maar het kwam er weer net zo hard onderuit gelopen. Hij lekt het ergst bij die stalen afdichting waar de versnellingsbak aan het motorblok zit, maar er is ook ergens un keerring gaar volges mij. Word dus ff de bak eruit hale : :mad:

Fred 11-04-2006 11:11

Quote:
Originally Posted by Madison90ps
Ik ben erachter dat er dus helemaal geen olie meer inzat, nou heb ik er een fles olie ingegooid maar het kwam er weer net zo hard onderuit gelopen. Hij lekt het ergst bij die stalen afdichting waar de versnellingsbak aan het motorblok zit, maar er is ook ergens un keerring gaar volges mij. Word dus ff de bak eruit hale : :mad:


Nah.....de keerring die daar zit zit bijna op dezelfde hoogte als je vuldop....Lijkt me erg sterk dat die dan gelijk gaat lekken als je er olie ingooit

Ik zou maar eens verder gaan kijken, ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, dat werd veroorzaakt door dit:



HUS 11-04-2006 12:16

Quote:
Originally Posted by Fred
Nah.....de keerring die daar zit zit bijna op dezelfde hoogte als je vuldop....Lijkt me erg sterk dat die dan gelijk gaat lekken als je er olie ingooit

Ik zou maar eens verder gaan kijken, ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt, dat werd veroorzaakt door dit:




Zo dan gewoon een gat in je bak hoe kan dat????

Fred 11-04-2006 12:18

Quote:
Originally Posted by HUS
Zo dan gewoon een gat in je bak hoe kan dat????


Het schijnt dat bij de eerste types 020 bakken het kroonwiel van het differentieel *geklonken* zat, en dat kwam nog wel eens los...en dat draait dus vlak achter dit gat...en aangezien bak en diff met de zelfde olie worden gesmeerd loopt het er zo uit..


All times are GMT +1. The time now is 20:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.