Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zimmerman Remschijven, (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=106359)

2literke 28-10-2012 11:42

Zimmerman Remschijven,
 
beste vw liefhebbers :thumbup:

Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil namelijk zimmerman remschijven bestellen online.
Het volgende doet hem namelijk voor :
Zimmerman remschijven buitendiameter 288mm en dan heb je ook nog het volgende 280 mm ?
En is de volgende combinatie goed ?
Zimmerman schijven met EBC yellowstuf remblokken ?

Betreffende een vw Golf mk3 GTi 2.0 8V met 2E motor 1Ste inschrijving 19/10/1994, Type 1H-G-2E/1.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

jsixty 28-10-2012 12:29

hey 2literke,

wat is de originele diameter van je remschijven?

je zou ook contact kunnen opnemen met jeroen van bolku,die zit hier ook op het forum,en kan je ze hoogstwaarschijnlijk leveren :thumbup:
zelf ook geen ervaring met yellowstuff blokken..mss hebben andere leden er meer ervaring mee..
grtzz

Sven-GTI 28-10-2012 12:33

Als het goed is heb jij gewoon 280mm schijven.

Bij de latere gti's/vr6'jes zijn het 288mm schijven.

EnVeeZee 28-10-2012 19:30

Hey,

heb zelf de zimmermann met ATE dat remt prima op de 2, zou ook gelijk een setje stahlflex meebestellen van bijv. goodridge :thumbup:

Ik heb me laten vertellen dat veel "aggressieve" blokken minder succesvol zouden zijn icm zimmermann. Ze adviseren volgens mij "normale" blokken.

Ben er persoonlijk zo tevreden over dat ik ook de achterzijde zo ga aanpakken!

Turbo-Variant 28-10-2012 19:45

Yellowstuff is een redelijk sportieve remblok... Vergeet niet dat deze flink warm moeten zijn voordat deze echt lekker gaan remmen. Op een daily dus wellicht geen aanrader, aangezien je de boel niet heel warm krijgt als je rustig door de stad cruised.

94er heeft normalerwijze 280mm. 288 is pas vanaf modeljaar 96 gekomen (en te herkennen aan een metalen veerclip op de remklauw.)

Brian93 28-10-2012 22:14

Yellowstuff remt prima met normaal gebruik, ze moeten niet warm zijn, is wel beter.

2literke 29-10-2012 06:29

Ok, ik ga dus even mijn remschijven opmeten.
Weet er iemand of die zimmermanschijven problemen geven met keuring belgie ?


Mvg 2literke

lars583 31-10-2012 15:56

Heb ook zimmerman ma dan op jetta 2, ik weet ook niet of het problemen gaat geven op de keuring ,zolang het maar gelijk en goed remt is het goed denk ik ,valt natuurlijk ook te zien of de man die je auto keurt de auto kent of niet.

2literke 01-11-2012 09:06

Quote:
Originally Posted by lars583
Heb ook zimmerman ma dan op jetta 2, ik weet ook niet of het problemen gaat geven op de keuring ,zolang het maar gelijk en goed remt is het goed denk ik ,valt natuurlijk ook te zien of de man die je auto keurt de auto kent of niet.



hey,

Opdat vlak in belgie is het hier een apenland.
Je wilt je remmen upgraden " verbeteren " en je word afgekeurd.
Heb al wat gevonden op het internet en bij wet mag je je remmen verbeteren, maar ze moeten origneel zijn ??? haha.


Mvg Lorenzo

lars583 01-11-2012 09:57

Quote:
Originally Posted by 2literke
hey,

Opdat vlak in belgie is het hier een apenland.
Je wilt je remmen upgraden " verbeteren " en je word afgekeurd.
Heb al wat gevonden op het internet en bij wet mag je je remmen verbeteren, maar ze moeten origneel zijn ??? haha.


Mvg Lorenzo

dus dat wilt zeggen dat een zimmerman mag want je behoud de originele klauwen en er zijn golfkes met geventileerde schijven ,zimmerman is nog is extra geperforeerd ,denk dat ze daar echt niet moeilijk over gaan doen ze ;p


All times are GMT +1. The time now is 02:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.