Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Bomvolle Dikke Cleane MK3 GTI EDITION, (met lichte schade) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=45152)

WEGPIRAAT 10-08-2008 14:09

Bomvolle Dikke Cleane MK3 GTI EDITION, (met lichte schade)
 
Beste medeforummers,

Ik heb de knoop dan toch maar doorgehakt :cry: .
Bij deze wil ik mijn Volkswagen Golf MK3 2.0 8V GTI Edition te koop aanbieden. Ik heb deze auto nog niet zo lang (sinds 15/03/2008). Echter een paar dagen nadat ik deze auto heb gekocht ben ik bij een nieuwe werkgever begonnen en rijdt ik dagelijks 100KM woon-werkverkeer + ik overweeg een studie. Ik heb er maandenlang dagelijks 100 probleemloze KM's mee gemaakt en het is ook een zeer comfortabele snelwegcruiser.

De vorige eigenaar heeft de auto op 15/09/2000 geimporteerd en deze is tot 15/03/2008 in zijn bezit geweest en volledig gemodificeerd. Dit was tevens een liefhebber en de auto heeft ook op veel meetings gestaan en is een ex VW-Team Brabant auto. Hij verkocht de auto wegens gezinsuitbreiding. Waarom geimporteerd, omdat een MK3 niet met al deze opties te krijgen is/was in Nederland ;) .

De auto is van 18/11/1994 en heeft momenteel 252.000KM op de teller staan.

Bij de auto krijgt u alle sleutels, alle papieren, een hele stapel facturen door de jaren heen en certificaten, een testbankuitdraai van Kronenburg (ik meen 124.3PK), diverse handleidingen, het onderhoudsboekje en alle andere frutsels die ik vergeten ben :mrgreen: . De auto is de eerste jaren (in NL) bij Volkswagen in onderhoud geweest en later is dit overgenomen door een Vw monteur (buiten werktijd om).

Het is een 2.0 8V GTI Edition (ik heb de originele 5-spaaks Edition velgen er ook bij met een set goede set A-merk winterbanden er omheen) die vervolgens erg luxe is uitgerust.
Zo heeft de auto o.a.:
- ABS
- MFA/Boordcumputer
- Dubbele Airbags
- Stuurbekrachtiging
- Climate Control dus volautomatisch en met display (zeer zeldzaam op een MK3 en zeker een GTI)
- Elektrische Ramen
- Elektrische (ook verwarmde) Spiegels
- Vollederen Recaro interieur
- Stoelverwarming
- Lichtmetalen Velgen (Edition velgen)
- Nog veel en veel meer

De auto is vervolgens geheel gemodificeerd. De modificaties zijn helemaal mijn smaak en het is ook zeker op een liefhebbers manier gedaan en niet op een sjonnie/tupperware manier.
- 17 Inch Audi TT Parabool velgen (fabrieks af gepolijst) met 2500KM oude Pirelli P Zero Nero's in de maten 195/40/17 die mooi getrokken staan. De banden alleen al waren een paar maanden terug 650,- (factuur aanwezig).
- Clifford Alarm Klasse 3 (Boekjes e.d. aanwezig).
- 30CM Raid HP Silberpfeil Airbag stuur (Uniek en wordt o.a. gemonteerd door Porsche Tuner RUF, het stuur is ook gekocht en gemonteerd bij/door een Porschedealer, certificaat en factuur aanwezig.)
- FK Schroefset (Rijdt echt super, laag, stug en toch comfortabel.)
- Andere einddemper.
- Middendempervervanger (Echt een supermooie donkere Brul/Roffel.)
- K&N Powerfilter
- Luxe (echt) lederen armsteun met een degelijke bevestiging en opbergvak.
- Audi TT pedalen (Geen imitatie maar gewoon via de VW dealer.)
- Heldere knipperlichten + mistlampen
- Heldere Hella Xenon koplampen met Angel Eyes en Xenon Lensen.
- Smoke achterlichten
- Pioneer Klapscherm (Voorganger van de Avic) uiteraard ook met Blackbox, voeding en alles erin en 2 afstandsbedieningen.
- Focal 3-weg Composet in de originele behuizingen voorin.
- 2 Avaaltjes (ik meen Pioneer) achter de achterbank in de bekisting.
- Zware Signat versterker
- Subwoofer
- Voorbereiding voor PS2 (zat er ook in)
- Dit alles superstrak weggewerkt in een kofferbakbekisting op maat die geheel bekleed is. Alles bedrading, units, etc zijn allemaal uit het zicht weggewerkt. Ook geen gaten in hoedenplanken of wat dan ook voor speakers. Ideaal tegen dieven en het ziet er lekker clean uit. Tevens een tweetal ruime opbergvakken in de bekisting en er is ook een mogelijkheid om bij het (ongebruikte originele) reservewiel en gereedschapsset te kunnen.
- Uit deze installatie komt echt een super geluid 8) .
- Verlengde motorkap (metalen vaste verlenging) waarbij de ruitensproeiergaten dichtgelast zijn (Sproeikoppen van een Passat aan de onderkant van de kap nu).
- Zijschermen voor knipperlichtgaten dichtgelast.
- Achterklep ruitenwissergat dichtgelast, embleemgat dichtgelast, Handgreep + slot verwijderd en dichtgelast, kenteken uitsparing 6CM dichtgelast (Kofferklep gaat nu open met handzender van Clifford Klasse 3 Alarm).
- Originele bumpers helemaal gecleaned door deze glad te maken en alle sleuvel dicht te maken d.m.v. plasticlassen.
- GTI/GT Plastic wielkastranden verwijderd
- Highline stootlijsten (strak) op de zijkanten
- Wielkastranden omgerold
- Embleemloze lamellen gril
- Na alle carosseriewerkzaamheden is de auto geheel professioneel overgespoten in de originele lak (LC9Z VW Black Magic Metallic).

Foto's:



















Schade:
Ik heb helaas op 16 Juni jongsleden een lichte aanrijding gehad met de Golf. De schade valt (zeker als je het zelf doet, wat prima te doen is) heel erg mee en zal naar schatting zo tussen de 500,- en 1000,- uitkomen. Er werden zelfs al gratis onderdelen aangeboden om de auto op te knappen (Dank daarvoor) ;) en de meeste onderdelen zijn gewoon makkelijk en goedkoop te vinden.

De auto heeft toen vanwege de vlotte (ahum) afhandeling van de verzekering een maand bij Care in Apeldoorn-Noord geslapen. Toen dat afgerond was heb ik de auto meteen naar huis gehaald en nu staat ze al een paar weken netjes in de garage. De auto startte overigens gewoon in 1x na een maand stilstaan bij Care :mrgreen: (om de autoambulance op en af te rijden).

Ik heb in de tussentijd een leuke en nette Polo 2F Coupe (ja VW liefde :mrgreen: ) gekocht waarmee ik mijzelf momenteel dagelijks voortverplaats. Ook heb ik nog wat andere plannen in de pijpleiding zitten en daarom heb ik besloten om eerst de Golf te verkopen en daarna rustig te kijken hoe en wat.

De schade is:
- Xenon Hella koplampen (1 glas + behuizing gesneuveld maar Angel Eyes, Xenon lens en alles is verder intact).
- Verlengde en gecleande motorkap overleden.
- Gecleande voorbumper ontzet en verbogen, de knippers en mistlampen en de kentekenplaat zijn 100% intact en ongedeerd gebleven.
- Rechter gecleande (zonder knipper) zijscherm zit een deuk in. Scherm is verder helemaal recht en niet ontzet.
- Radiator lek (Dankzij scherven van de Gril).
- Front/Bumperbalk beschadigd.
- Radiator/Condensor van m'n Climate Control lek.
- Gril kapot, echter ik heb nog een zeer nette gril in de juiste kleur liggen en die wordt erbij geleverd.

Gezien de ernst van de schade en het feit dat een heleboel zaken niet eens aangetast/ontzet zijn is al te zien dat het maar een kleine tik was. De andere auto had ook bijna niks, alleen het probleem was dat vanwege het hoogteverschil mijn auto er in feite onder schoof en op het front heb je zowieso meer schade. Zaken als airbags en dergerlijke zijn uiteraard ook intact ;) .

Ik heb de auto gisteren 30/07/2008 laten schorsen omdat ik er voorlopig toch niet mee ga rijden, er zit overigens nog gewoon APK op de auto. De voorgaande APK's heeft de auto zonder opmerkingen/aandachtspunten doorstaan.

Intresse?
Mocht u SERIEUS intresse hebben bij deze auto gelieve dan een mailtje te sturen of mij toe te voegen op msn.
Ik zoek echter alleen mensen die er serieus belang en geld voor hebben en ik zou het fijn vinden als de auto bij een liefhebber terecht komt die haar weer opknapt en weer asfalt onder haar banden laat voelen. Uiteraard mag u zelf bepalen wat u ermee doet als u haar koopt maar ik zie het liefste dat ze goed terecht komt :( .

De auto staat hier thuis warm, droog en veilig bij mij in de garage, bezichtigingen zijn op afspraak mogelijk. Proefrijden zal gezien de situatie lastig worden.

Prijzen
De auto wordt in haar geheel verkocht, ik ga niet alle audio, het interieur of andere zaken demonteren om de prijs te drukken o.i.d.. Ik heb al diverse biedingen ontvangen op diverse losse onderdelen en dat maakt met elkaar samen toch een behoorlijke som geld. Echter ik wil dat de auto bij een liefhebber terecht komt en opgeknapt wordt.

Auto op de standaard 5-spaaks GTI Edition velgen met goede A-merk winterbanden:2250,-
Auto op de 17 Inch Audi TT Paraboolvelgen met 2500km oude getrokken Pirelli P Zero Nero banden in de maten 195/40/17:2750,-
Auto met beide sets velgen:2950,-

De bovenstaande prijzen zijn vraagprijzen en bij serieuze intresse is er uiteraard wat te bespreken. Verwacht echter geen wonderen, dit is een unieke auto en Sinterklaas is het land alweer een tijdje uit. Kom dus a.u.b. niet aanzetten met reacties als: Ja voor 1500,- kom ik de auto morgen halen en dan heb je direct geld en ben je er vanaf. Ik wil dit hoofdstuk graag afsluiten en de Golf een nieuw baasje en leven gunnen maar ik heb zeker geen geldnood o.i.d. ;) .

Met Vriendelijke Groet,


Stefan

WEGPIRAAT 10-08-2008 14:11

























Het leer lijkt hier beschadigd en uitgedroogt maar dit zal door de belichting komen, in het echt ziet het er superstrak uit ;) .






Foto's van de schade:






















WEGPIRAAT 13-08-2008 19:31

Wie o wie wil mijn Golfje een goede toekomst bieden..............nog geen adoptiepapa of mama gevonden??? :shake:

karretje 13-08-2008 20:57

Hallo Stefan,

Heb je evt ook interesse in inruil??

Het betreft een polo 6n in leuk aangeklede conditie..

Laat maar weten! :thumbup:

WEGPIRAAT 17-08-2008 18:26

Schupje.......staat hier maar te verpieteren in de garage :( .

WEGPIRAAT 24-08-2008 15:38

Zondagschopje.........niemand die voor mijn Golfje wil zorgen :( ???

MkĀ³_Gti_16v 25-08-2008 22:56

De 17" Audi TT Paraboolvelgen ook lost te koop?

WEGPIRAAT 01-09-2008 22:07

Die zijn zeker los te koop, zou je me misschien een mailtje willen sturen met je msn (praat wat directer)???

m.v.g.


Stefan

Ice_in_Polo_2 06-09-2008 21:02

ik heb ook wel interess ein de velgen.

prijs?

WEGPIRAAT 07-09-2008 11:12

De Golf is vanmorgen (zonet) verkocht en opgehaald. De Paraboolvelgen + banden (echt als nieuw) zijn er overigens nog.

Diegenen die intresse hebben bij de velgen zou ik graag verzoeken om een mailtje te sturen.

Gaan alleen weg voor een goed bod want banden alleen waren al 650,- en zijn 2500km oud (echt als nieuw). Anders laat ik ze gewoon liggen tot ik weer een auto heb met 5x100.


All times are GMT +1. The time now is 16:23.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.