Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Golf IV klauwen achter op een MK1 as (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=116735)

Style 20-07-2013 15:24

Golf IV klauwen achter op een MK1 as
 
Ik ben bezig om me achteras van mij MK1 weer in elkaar aan het zetten.
Ik had altijd schijven achter ,Astap Golf2 met de hitte schilden en Girling 36.
Nu moeten dat dus GolfIV klauwen worden liep al gelijk tegen wat kleinen dingetjes aan.
De hitte schilden van een IV zijn anders dan die van een Golf II maar goed ik had ze al later poedercoaten dus deze heb ik nu pas gemaakt (Stukje er uit gezaagd) ;)
Klauwen kwamen tegen het hitteschild aan en kon ze nog niet vast bouten op de astap.

Dan zit er nog een vierkant blokje achter op de GolfIV klauw deze heb ik een stukje afgeslepen maar nog past het niet :mad:

Remklauw beugel komt tegen een astap bout dus ik kan hem nu met 1 bout vast zetten en dan moet de klauw verder zakken :shake:

Heb ik nu wat verkeerds gedaan dacht dat er geen verschil in astapen zaten tussen de MK2,3,4 ?















Style 20-07-2013 20:22

Zou ik gewoon deze rem tangen/ brackets moeten gebruiken in combinatie met de golf4 klauw ?

Hier zit duidelijk een holling in ipv van zo goed als recht bij de Golf4 Tang/bracket




Weet alleen niet of deze samen gaan ?

Is er nou niemand met Golf4 klauwen achter op de MK1 :rolleyes:

Style 27-07-2013 12:12

Problem solved ! One man show :rolleyes:



Van Limburg 28-07-2013 02:22

Achja,voor iemand die in de toekomst met zelfde problemen zit, ist wel handig!

Style 28-07-2013 08:23

Waarschijnlijk wist iedereen het al was weinig feedback :D

Polo1w 28-07-2013 09:50

Maar wat heb je nou precies gedaan?
Type 2 brackets met type 4 klauwen?

MK2-VRT 29-07-2013 21:52

Normaal moet het gewoon passen, een astap van een Golf 4 is trouwens anders dan van een Golf 2 en 3..

Style 17-08-2013 20:36

Quote:
Originally Posted by Polo1w
Maar wat heb je nou precies gedaan?
Type 2 brackets met type 4 klauwen?


Idd ik had in eerste instantie de rem tangen van de Golf4 gebruikt :shake:
En nu heb ik er 2 van een MK2 gepakt en geen probleem de astappen waren al van een Mk2 want ik reed eerst rond met Girling 36klauwen achter.
Maar had deze verkocht incl de remtangen :rolleyes:

Cabby1990 18-08-2013 15:40

Komt straks hartstikke goed van pas :thumbup:

swallowtail1975 19-08-2013 11:25

Dit is verdomme een goed topic, ik ga ook mk4 klauwen op m'n mk1 achterbrug monteren maar hier had ik nog niet over nagedacht.

Bleek het achteraf alsnog nodig om de hitteschilden aan te passen en dat blokje op het remklauwhuis af te vlakken nadat je de ankers van een mk2 gepakt had?

Style 19-08-2013 16:21

Dat is dan niet meer nodig, kwam gewoon dat ik de rem ankers van de Golf4 had gebruikt :rolleyes: en ik niet gelijk door had dat dit het probleem was :mad:

Ankers zijn nu wel weer netjes in de 2K lak gezet :D









swallowtail1975 19-08-2013 17:53

Ziet er goed uit!
Is dat op de remklauw gesmeerd of gespoten, apart kleurtje zo.
Hammerite?
Of zit ik er nu gruwelijk naast?
Alu blijft lastig om te lakken, of te gronden kan je beter zeggen.

Style 19-08-2013 17:58

Nee ik heb de 2 componenten hitte bestendige verf van Folia Tec gebruikt.

http://www.vulcavite.nl/a-27866175/...arbon-metallic/

Carbon Metalic

Dit blijft jaren goed ipv gespoten met een spuitbus wat binnen een jaar remmen al aan het verkleuren is.
Nadeel je doet het met een kwast en over de kleur ik wou eens wat anders dan rood,blauw enz ;)

swallowtail1975 19-08-2013 18:01

Toffe kleur!
Is idd weer is wat anders.

Style 19-08-2013 18:04

Had je al na gedacht over het aansluiten dit om de aansluiting op de klauw M12x1 ipv de M10x1 van de MK1 ?

swallowtail1975 19-08-2013 20:06

Ja die heb ik via ebay.de besteld bij kaido motorsport.
Dat is inderdaad een banjo-aansluiting M12x1.
Vrouwtje-nippel is dus inwendig M10x1 en banjo is M12x1.
Ik heb ook meteen alles even gepast.
Dat klemmetje waar de flexleiding onder zit is volgens mij normaal gesproken voor je handrem-kabel, maar die gaat toch onderlangs bij deze klauwen.

[IMG]

Style 19-08-2013 20:15

Nice !!! wordt alleen niet veel wijzer van de site je kan niet goed zien welke slangen set nu voor welk type is.
Of kijk ik nu verkeerd :rolleyes:

http://www.kaido-autosport.de/index...gen.html&page=3

Ik wou het ook zo doen met een setje van Goodridge deze hebben ook slangen voor de Golf1 met klauwen van een MK4.
Enige nadeel voor mij is dat ik voor Girling 60 heb dus dan heb ik daar de slangen nodig van een G60 deze heb je ook voor de MK1.
Maar gecombineerd heb ik nog niet kunnen vinden G60 voor met Golf4 klauwen achter en dan de 2 kleintjes voor bij de achteras.

Je heb deze set wel voor de Golf2 http://suprasport.nl/Goodridge-Good...BS-XVO-17507-B6

Alleen bij de Golf2 zijn de twee korte slangen bij de achteras 160mm en bij de Golf1 180mm :(

Cabby1990 19-08-2013 20:17

Ik ben ook met hetzelfde bezig momenteel...

Mijn remklauwhouders waren volledig met roest bedekt, alles met de slijpmolen verwijdert.. In de kleine hoekjes zitten er hier en daar nu wel nog wat kleine plekjes roest. Kan ik dit dan ook op dezelfde wijze lakken? Of moet alle roest echt weg zijn..? :)

Style 19-08-2013 20:24

Zou wel beter zijn maar is volgens mij geen ramp.

Ik heb de klauwen zelf met de wat zachtere borstel gedaaan in de boormachine.
En de remklauwhouders met de slijptol en deze werden weer helemaal zilver.






swallowtail1975 19-08-2013 20:25

Style, als je Kaido autosport via ebay.de benadert dan wordt je echt netjes geholpen.
Ik heb toen over en weer gemaild, volgens mij in het engels en heet hij Markus, hij neemt de tijd en levert goed werk af.
Want hij stelt gewoon zelf een set samen, naar jou specificaties, dus als jij de maten weet dan komt dat helemaal goed.
Desnoods kan ik je helpen met vertalen mocht het nodig zijn?
Eventueel in Duits ook.

En het spul is volledig RVS ten opzichte van Goodridge, waarvan de nippels gegalvaniseerd zijn.
En tegen een redelijke prijs, ik betaalde €140 geloof ik inclusief verzenden.
140:6= even 23 de slang, dat vind ik netjes in ieder geval.
Goodridge is duurder, de volledig RVS variant van Goodridge nog duurder.
En zo heb je dus HEL volledig RVS remslangen, met een kunststof jasje die je in elke willekeurige kleur kan krijgen.

Ik zeg telkens "volgens mij" omdat het alweer even geleden is en ik het niet meer zwart op wit heb.
Het is maar dat je het weet :)


All times are GMT +1. The time now is 21:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.