Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Golf 2 G60 repro bumpers vw-wobshop (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=137903)

Rutger 29-05-2016 22:39

Golf 2 G60 repro bumpers vw-wobshop
 
Hallo allemaal,

Ben al een poos op zoek naar een set originele bumpers voor mijn golf G60, maar tot nu toe nog zonder het gewenste resultaat.. Vandaar dat ik nu toch wat verder ben gaan kijken naar imitatie. Heeft iemand hier ervaring met de repro bumpers van de vw-wobshop? Ook ervaringen met andere repro bumpers zijn welkom. Ben benieuwd naar de pasvorm en kwaliteit (eventueel met foto)... Ik weet dat origineel het beste is, maar toch benieuwd naar de ervaringen hier.

Groeten Rutger

Theowob 30-05-2016 00:01

Wij hebben de voor en achterbumpers aan diversen klanten verkocht. Ze vonden de pasvorm en kwaliteit gewoon goed.

Rutger 30-05-2016 09:51

Bedankt voor de reactie, benieuwd naar die ervaringen :)

kroeps 30-05-2016 10:13

Hey Rutger,

Ik heb zelf voor en achterbumper G60 model ook imitatie moeten kopen tot mijn spijt omdat origineel niet meer te vinden is. Ik heb de achterbumper besteld bij golf1onderdelen.com, niet te verwarren met de punt nl versie ;-). Maar die achterbumper past echt super(merk weet ik even niet). Voorbumper heb ik later ook nieuw moeten kopen, heb toen via normale auto materialen zaak gekocht. Merk Equiparts, pasvorm is goed. Het plastic moet je wel echt goed behandelen om dezelfde diepe zwarte kleur te krijgen. Zoek mijn project even op in watergekoelde projecten kan je de pasvorm bekijken. Heb er geen spijt van gehad. Via de automaterialen zaak stuk goedkoper als WOB shop.

ries 30-05-2016 13:46

Ik ben ook al enige tijd op zoek naar een nette, originele G60 achterbumper maar valt idd niet mee om iets te vinden.

Zit nu ook een imitatie op (geen idee welk merk) maar vind de pasvorm toch net wat minder dan origineel. Heb het idee dat de bumper iets meer 'hangt' waardoor de kier aan de bovenkant wat groter lijkt.

Heb nog een originele liggen maar met een deuk in het zwarte plastic, precies op een hoek.
Misschien toch maar eens poging wagen met fohn om te kijken of dat nog een beetje terug geduwd kan worden.

Rutger 30-05-2016 16:26

Ha Maarten, bedankt voor je bericht. Ziet er op jouw Golf goed uit inderdaad. Ze beweren van Equipart kwaliteit te leveren die gelijk staat aan origineel. Equiparts kwaliteitscontrole. Denk dat ik toch maar voor zo' n setje ga...

Ries, is dat niet een oudere repro? Kan zijn dat de kwaliteit inmiddels verbeterd is?

Mijn originele zijn helaas te ver heen voor opknappen...

RamonDrenthe. 30-05-2016 17:18

http://www.artaparts.nl/volkswagen-...onderdelen/403/

Deze bumper hebben we het dan over ? Ik ben ook dringend opzoek hier naar.

Want als ik het zo bekijk staat het echt super op de MK2 van Kroeps.

Welke steunen moeten er nog bij verder ?

Rutger 30-05-2016 17:54

Je link geeft niet 1 bumper weer, maar hele pagina. Het gaat om de brede bumpers. Volledige set is artikel nr 5813473. Voor de steunen heb ik net een mail gestuurd. Kan het antwoord wel hier later wel plaatsen als je dat wilt.

Edit: net antwoord gehad. bumpersteun 5813590 past op voorbumper. Achtersteun is er niet. Zal dan wel op origineel passen neem ik aan. Ook dat nog even nagevraagd...

ries 30-05-2016 19:01

Quote:
Originally Posted by Rutger
Ries, is dat niet een oudere repro? Kan zijn dat de kwaliteit inmiddels verbeterd is?


Grote kans, zit er al een paar jaar op en heb ik toen ook uit noodzaak 2ehands gehaald omdat ik zo snel geen originele kon vinden en auto toen over een paar dagen getaxeerd moest worden. Was dus het enige dat ik snel kon vinden.

Beetje jammer dat de plaatjes van artaparts zo slecht zijn en niet gewoon een foto ipv tekening.


@kroeps: zag paar foto's van je golf, super dik en achterbumper lijkt idd goed te passen

RamonDrenthe. 30-05-2016 21:26

Ik ben opzoek naar enkel de voorbumper,

Dan moet ik als het goed is ; nummer 5813573 en 5813590 hebben ?

Rutger 30-05-2016 21:42

Als je een G60 bumper met uitsparing voor mistlicht wilt wel. Is volgens mij wel ex onderspoiler

kroeps 31-05-2016 08:08

@Rutger, bumper is exclusief bumpersteunen op je zijschermen. Let even op wel of geen mistlicht gaten. Maar verder is die compleet. Zitten de beugels bij in de binnenbalk. Ook voor vind ik de pasvorm goed genoeg, en het mooie is dat als je de pasvorm niet goed genoeg vind je die altijd terug kan sturen voor een andere. Als je nog op zoek bent naar een spuiter kan ik je daar ook wel bij helpen in de omgeving Rotterdam.

RamonDrenthe. 31-05-2016 18:04

Ik heb de bumper besteld samen met een mistlamp en de linker en rechter voorspoiler.

Ik zal laten weten wat ik er van vind, hoelang is de levertijd ongeveer @Kroeps ?

Rutger 31-05-2016 20:18

Staat bij arta parts twee werkdagen op de website.

kroeps 01-06-2016 08:45

Bij mij was het ook paar werkdagen. Ik zou dan wel gelijk passen enz want dan kan je hem eventueel snel weer terug sturen.

RamonDrenthe. 07-06-2016 16:20

Wat zijn de afmetingen van de bouten die door het chassis lopen om je bumper steun mee vast te zetten ?

ries 07-06-2016 18:18

Je bedoelt de bouten waarmee je de achterbumper vast zet door de balken achter?

Die zijn M10x33



Rutger 07-06-2016 18:25

Denk dat hij de bouten 17 aan onderzijde bedoeld. Weet niet hoe lang die zijn...

RamonDrenthe. 07-06-2016 20:55

Sorry, ik bedoel de voorste 4 bouten van m'n voorbumper

ries 07-06-2016 21:29

Ok, dat zijn volgens mij dan deze




All times are GMT +1. The time now is 14:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.