Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Oliedruksensor VDO (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=109396)

Pilongsje 10-01-2013 14:13

Oliedruksensor VDO
 
Ik wil in de middenconsole van mijn golf 1 gti VDO metertjes monteren.

Bij sommige modellen was dit standaard, maar bij die van mij niet.
(Waarschijnlijk omdat ik MFA heb)

Nu wil ik oa een oliedrukmeter monteren maar:
- Tot hoeveel bar moet deze gaan? 5 bar of 10 bar?
- Welke oliedruksensor wordt er gemonteerd en waar?
Ik heb het VDO nummer nodig van deze sensor.
Er kan op twee plaatsen en oliedruksensor gemonteerd worden.
1) zijkant culasse (kleppenhuis) kant chauffeur
2) Kort na de oliefilter (voorkant blok)

Er zullen hier vast wel mensen zijn die een gti hebben met de VDO klokjes.

Alvast bedankt!

dubster.be 10-01-2013 15:21

360-081-030-xxxC


of deze
leek me na vergelijking betrekkelijk goedkoop als ik prijzen in nederland en belgie vergelijk?
http://www.ebay.de/itm/380531465511...984.m1423.l2649

en wat summiere info over installatie
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=32&t=34656

hier ook wat
http://www.motor-talk.de/forum/elek...m-t2152033.html

Style 10-01-2013 17:10

Ik ga deze halen dan hou ik die op de teller en je kan dan op de andere aansluiting de VDO zetten

Oliedruksensor 0 tot 5 bar M10 x 1.0 schakelpunt 0,25 bar

http://www.celtemp-services.nl/vdo-...-bar-p-453.html

The_Rabbit 10-01-2013 20:22

Quote:
Originally Posted by Pilongsje
Ik wil in de middenconsole van mijn golf 1 gti VDO metertjes monteren.

Bij sommige modellen was dit standaard, maar bij die van mij niet.
(Waarschijnlijk omdat ik MFA heb)

Nu wil ik oa een oliedrukmeter monteren maar:
- Tot hoeveel bar moet deze gaan? 5 bar of 10 bar?
- Welke oliedruksensor wordt er gemonteerd en waar?
Ik heb het VDO nummer nodig van deze sensor.
Er kan op twee plaatsen en oliedruksensor gemonteerd worden.
1) zijkant culasse (kleppenhuis) kant chauffeur
2) Kort na de oliefilter (voorkant blok)

Er zullen hier vast wel mensen zijn die een gti hebben met de VDO klokjes.

Alvast bedankt!


Heb over 3 jaar mijn metertjes zelf geplaatst in mijn 1100cc en ik moet zeggen dat qua nieuwkoop VDO best wel duur spul maar topkwaliteit is. :shake: Weet natuurlijk niet of het in Nederland of Duitslansd goedkoper is? Maar met de druk- en temperatuursensor bij kom je hier in Belgie best wel op een aardig prijskaartje. Ik had het er wel voor over want het smukt het interieur best wel aardig op. :thumbup:


[/






Pilongsje 17-01-2013 20:05

Bedankt voor de reacties jongens

@ The Rabbit: bedankt voor de mooie foto's
Ik weet dat alles origineel VDO wel een flinke duit kost, maar dan is het ook allemaal super degelijk. Ik heb het er wel voor over.
Bij mijn onderdelenboer spraken ze van 36 € voor een metertje en ong 75 € voor een sensor.

Klokjes 36*3 = 108 €
Sensor 75 €
Totaal 183 €

Kan dit zo'n beetje kloppen.

Als je op e-bay of die andere site kijkt is de sensor in ieder geval stukken goedkoper.

Kan er me nog iemand vertellen waar de sensor bij jullie precies gemonteerd zit?
- zijkant culasse (kleppenhuis)
- net na de filter? (voorkant motor)

grtz

Style 17-01-2013 20:22

Aan de zijkant van de kop ,bak zijde

golffan 17-01-2013 22:37

De oliedruksensor zit bij mij ook in de cilinderkop. In het oliefilterhuis vooraan zit origineel de olietemperatuursensor van je MFA dus die zou ik laten zitten, let er wel op dat je een sensor koopt die 2polig is. Als je er een koopt die enkel polig is kan je het draadje die op het originele oliecontact zit niet aansluiten met als gevolg dat je zoemer en lampje in het dashboard zal afgaan ergens bij 2500 rpm. En volgens mij heb je voor een gti toch 1 nodig tot 10 bar. Verder mss nog een tip, als je een plaats zoekt voor de olietemperatuursensor kan je makkelijk een moer of metalen vierkantje op je carter lassen en draad door tappen. Heb ik ook gedaan, zo heb je de juiste olietemperatuur en kan je de originele sensor's mooi laten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt :rolleyes:

The_Rabbit 18-01-2013 02:10

Quote:
Originally Posted by golffan
De oliedruksensor zit bij mij ook in de cilinderkop. In het oliefilterhuis vooraan zit origineel de olietemperatuursensor van je MFA dus die zou ik laten zitten, let er wel op dat je een sensor koopt die 2polig is. Als je er een koopt die enkel polig is kan je het draadje die op het originele oliecontact zit niet aansluiten met als gevolg dat je zoemer en lampje in het dashboard zal afgaan ergens bij 2500 rpm. En volgens mij heb je voor een gti toch 1 nodig tot 10 bar. Verder mss nog een tip, als je een plaats zoekt voor de olietemperatuursensor kan je makkelijk een moer of metalen vierkantje op je carter lassen en draad door tappen. Heb ik ook gedaan, zo heb je de juiste olietemperatuur en kan je de originele sensor's mooi laten zitten.
Hoop dat je er wat aan hebt :rolleyes:


@Pilongsje: Wat de prijs betreft kan dit kloppen. Bij mij was het iets duurder omdat ik nog een olietemperatuursensor nodig had ook.

@golffan: Zoals je zegt, ben je beter met een meter tot 10 bar. In mijn 1100 zit er zo ook eentje en is nodig ook, zeker wanneer de motor koud is. :thumbup:

Jeff 18-01-2013 12:31

Druk bij 90 graden olietemperatuur moet minimaal 2 bar zijn. Koud tikt mijn druk de 4,5 bar aan.

Oudelut 18-01-2013 16:38

Wat gebeurt er als je een druksensor tot 5 bar combineert met een meter tot 10 bar (beide wel VDO)? Communiceert dit überhaupt met elkaar? Gebruik je gewoon maar de helft van de uitslag van de meter? Of staat 10 bar op de meter gelijk aan 5 bar daadwerkelijke druk en moet je alles eigenlijk door een factor 2 delen?

Pilongsje 18-01-2013 18:50

Nogmaals bedankt voor de reacties :thumbup:

Het wordt dus een oliesensor die op de culasse zit.
Ik denk dat ik die wel via e-bay of die andere site koop, dit scheelt de helft tov de lokale onderdelenboer.

Ik zou eigenlijk volgende metertjes in de middenconsole monteren:
- batterijspanning (V)
- batterijstroom (A)
- Oliedruk (tot 10 bar)

Waarom deze keuze?
Ik heb op mijn golf MFA zitten, dus ik kan de olietemp digitaal aflezen

grtz

Jeff 18-01-2013 18:54

Olietemp digitaal aflezen kan. Ik vind het niet handig. Elke keer als je de auto start moet je elke keer met je schakelaar naar de olietemp schakelen. Dat doe je 5 keer en dan vergeet je het. Olietemp als losse meter is veel handiger. Je kijkt er vaker op en boven de 80 graden weet je dat je de auto de sporen mag geven. Amp meter vind ik geen aanvulling.

Style 18-01-2013 18:56

Quote:
Originally Posted by Jeff
Olietemp digitaal aflezen kan. Ik vind het niet handig. Elke keer als je de auto start moet je elke keer met je schakelaar naar de olietemp schakelen. Dat doe je 5 keer en dan vergeet je het. Olietemp als losse meter is veel handiger. Je kijkt er vaker op en boven de 80 graden weet je dat je de auto de sporen mag geven. Amp meter vind ik geen aanvulling.


Sluit ik me ook bij aan ik ga ook voor de olie druk /temperatuur en voltmeter :thumbup:

The_Rabbit 18-01-2013 19:36

Quote:
Originally Posted by Style
Sluit ik me ook bij aan ik ga ook voor de olie druk /temperatuur en voltmeter :thumbup:


Ik ook, amp-meter moet je geloof ik dikkere kabels voor leggen ook. Vind de oliedruk/temp en voltmeter beter ook.

Style 18-01-2013 20:02

Dat weet ik dan niet je zet hem gewoon tussen de plus van waar je de ampere gebruik dan ook van wilt meten.
BV Dynamo

Style 23-05-2013 18:02

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Wat gebeurt er als je een druksensor tot 5 bar combineert met een meter tot 10 bar (beide wel VDO)? Communiceert dit überhaupt met elkaar? Gebruik je gewoon maar de helft van de uitslag van de meter? Of staat 10 bar op de meter gelijk aan 5 bar daadwerkelijke druk en moet je alles eigenlijk door een factor 2 delen?



Goeie vraag ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar zit namelijk met dit probleem als het een probleem is.
Maar dat zal best wel weer :rolleyes:

sinan 24-05-2013 01:01

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Wat gebeurt er als je een druksensor tot 5 bar combineert met een meter tot 10 bar (beide wel VDO)? Communiceert dit überhaupt met elkaar? Gebruik je gewoon maar de helft van de uitslag van de meter? Of staat 10 bar op de meter gelijk aan 5 bar daadwerkelijke druk en moet je alles eigenlijk door een factor 2 delen?


andersom zal niet werken
ervaring
maar sensor 5 bar meter 10 bar moet normaal gezien werken??

Style 24-05-2013 11:59

Dat zou mooi zijn ik heb nu een VDO Sensor ,5Bar met twee aansluitingen 1 voor de VDO meter.
Die is alleen tot 10Bar en een dan naar het lampje op de teller

bobby-digital 24-05-2013 12:29

werkt niet, weerstands waarden van een 5 b sensor zijn anders als een 10 b.

Bij 5 bar geeft de sensor (max 5b) 154 ohm door, een 10 bar sensor geeft bij 5 bar 104 ohm. Je krijgt dus afwijkende waarden op je aflees instrument

Style 25-05-2013 20:57

Oke dat is dan jammer kan ik dan op deze positie niet een oliedruk metertje aansluiten.
Zo ja welke sensor moet ik dan hebben voor een 10Bar metertje.
Zou dit met deze sensor gaan ?







All times are GMT +1. The time now is 06:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.