Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Polo 6N, 6N2, 9N en 6R (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Polo 9N 1.2 12v - misfire cilinder 3 P0303 - slechts 2 bar (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=138609)

Rubenn 30-08-2016 18:55

Polo 9N 1.2 12v - misfire cilinder 3 P0303 - slechts 2 bar
 
Heb voor daily een polo 9N 1.2 12v. Nu begon laatst toen ik van de snelweg af kwam het storingslampje te knipperen. Dit bleek samen te gaan met enorm vermogen verlies. Na uitlezen werd duidelijk dat dit vanuit de 3e cilinder kwam. Nieuwe bougie's(deze waren behoorlijk aangetast), bobines en injectoren eens gewisseld van plek, nieuwe luchtdruksensor ivm storing 16490 / p0106. Daarnaast was het gasklephuis en de inlaat bizar vies, en dan bedoel ik niet een beetje maar meer een kraag van 2 centimeter dik vuil. Dit schoongemaakt maar helaas was dat niet de oplossing.

Vervolgens druk gemeten op de cilinders. Cilinder 1 en 2 beide circa 14 bar, cilinder 3 maar 2 bar.

Mijn angst is waarheid geworden. Wellicht een verbrande klep, of eentje die blijft hangen door vuil wat los is gekomen uit de inlaat, of toch de koppakking lek(hiervoor is 2 bar wel erg weinig toch?), zuigerveer, scheur in de kop of iets anders?

Heeft iemand enig idee hoe ik kan uitzoeken wat het probleem daadwerkelijk is om te beoordelen of een donor blok verstandiger is als repareren.

Scully 30-08-2016 20:20

Misschien eerst eens in de cilinder kijken met een cameraatje via het bougie gat?

Johan1982MK1 30-08-2016 20:32

Eerst ff rustig kijken. Kan een zuigerveer of klep oid zijn.
Wel regelmatig de olie ververst? En loopt hij op 3 nu?
Je kan idd eerst beter met zo'n camera kijken of je iets kan vinden.
Die gaskleppen is bekend, zijn altyd verschrikkelijk vies onderin waar de egr uitgang zit. Daardoor brand meestal het ESP lampje wat resulteert in vermogensverlies. (Noodloop) Of het motorlampje brand icm het ESP lampje.

Rubenn 31-08-2016 09:58

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Eerst ff rustig kijken. Kan een zuigerveer of klep oid zijn.
Wel regelmatig de olie ververst? En loopt hij op 3 nu?
Je kan idd eerst beter met zo'n camera kijken of je iets kan vinden.
Die gaskleppen is bekend, zijn altyd verschrikkelijk vies onderin waar de egr uitgang zit. Daardoor brand meestal het ESP lampje wat resulteert in vermogensverlies. (Noodloop) Of het motorlampje brand icm het ESP lampje.


Bedankt ESP brand niet. Enkel motorstoringslampje knippert na aantal seconden starten met bovengenoemde foutcode. Ik heb er splinter nieuwe bougi's in en deze is ook op cilinder 3 nu wat zwart aan het worden. Dat betekent dat hij soms wel ontbrand maar naar mijn gevoel niet goed. En dat is opzich logisch met 2 bar druk.

Onderin waar de EGR zit (inlaatpsuitstuk) heb ik allemaal los gemaakt en schoongemaakt samen met de inlaat. Maar het zal mij niks verbazen als er wat los is gekomen en door de cilinder een uitweg heeft gezocht.

Gezien het demonteren van de kop geen pretje is zit ik al bijna te denken om de raarste dingen die ik heb gehoord in mijn leven te proberen. Zoals het flushen met remolie via de inlaat wat de kleppen schoonbrand. Of het meest heftige spul in het blok en vervolgens oliewissel.

golf mkII 16v 03-09-2016 20:28

Kleppendeksel eraf dan krukas verdraaien. kun je zien of er een klep blijft hangen.

R-oy 05-09-2016 10:16

Hebben deze motoren afzonderlijke lagerschalen in de kop? Zoniet komt de nokkenas mee naar boven als je het deksel er af haalt.


All times are GMT +1. The time now is 14:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.