Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Intercooler setup (front mount) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111228)

Spierings 24-02-2013 13:53

Intercooler setup (front mount)
 
Ben benieuwt naar de verschillende oplossingen bij het monteren van een front mount intercooler (bijvoorbeeld bij tdi ombouw).

En dan bedoel ik foto's van de gemonteerde intercooler en slangen en met de benodigde info over de benodigde aanpassingen en de de maat/type van de radiator.

Er wordt meestal wel gezegd dat je een sprinter intercooler of zo moet monteren, maar kan zelf en denk ik ook andere geen beeld bij vormen kwa setup. Is ook vrij weinig van te vinden. Komt omdat de montage hiervan af hangt van de opbouw en maat van radiateur en motor.

Heb je dus een wagen met front mount, plaats dan graag een paar foto's en gegevens van type intercooler, type/maat radiateur en de benodigde aanpassingen.

Alvast bedankt ;)

vdWal. 24-02-2013 15:03

ben niet echt in de dieseltjes thuis enzo.. maar zou een G60 setup niet het makkelijkste wezen?
past er zo in en zet je vast aan de radiateur van de G60






dit is overigens een rallye intercooler die is iets groter en is de aansluiting iets anders

Dokter D 24-02-2013 15:21

Check mijn projecttopic maar eens.

MK2-VRT 24-02-2013 15:47

Sprinte IC is geen plug en play bij de Golf 2, je moet de slotplaat wat bewerken en ook de accu aan de andere kant monteren omdat de slang aansluiting net voor de accu zit, zeker als je een grotere accu hebt..

Hier wat van de mijne : 550x230x65






Spierings 24-02-2013 16:16

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Check mijn projecttopic maar eens.

Was hem al tegen gekomen, maar wat heb je aan moeten passen om hem erin te krijgen, je geeft zelf ook al aan dat je flink heb moeten stoeien ;)

Is neem ik aan ook een gtd radiateur?? En normaal heeft een t5 toch van die klikslangen ??

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Ben nu aan het stoeien met m'n intercooler, komt opzich mooi uit maar moet nog een paar verloop slangen bestellen.






Quote:
Originally Posted by Dokter D


Maar meteen een linkje met de foto's geplaatst :D





Quote:
Originally Posted by MK2-VRT
Sprinte IC is geen plug en play bij de Golf 2, je moet de slotplaat wat bewerken en ook de accu aan de andere kant monteren omdat de slang aansluiting net voor de accu zit, zeker als je een grotere accu hebt..

Dit is precies de rede waarom ik dit topic heb aangemaakt, vaak lees ik dat je een sprinter IC kunt gebruiken.
Maar nergens lees je wat je aan moet passen aan het front of zo :thumbup:

johanv22 24-02-2013 16:28

Ik heb inmiddels al aardig wat intercoolers geplaatst, voornamelijk voor tdi's.

Bij een golf2 is dit prima te doen, maar een sprinter intercooler zou ik niet doen.
Tevens zijn deze ook te groot.
Hoe groter hoe beter gaat niet altijd op:-)
Ik kan je wel foto's mailen hoe ik de intercoolers voor tdi projecten geplaatst heb.

Dokter D 24-02-2013 19:08

Ik heb inderdaad een T5 intercooler, hier heb ik het klikmechanisme afgeslepen.
Het front heb ik behoorlijk aan moeten passen maar het past allemaal netjes.
De accu heb ik schuin geplaatst en ik gebruik inderdaad een GTD radiateur.

MK2-VRT 24-02-2013 21:26

Och verrek, heb zelf nog wat foto's van een sprinter IC in mijn oude Golf 2, haha..

Het werkt wel perfect, maar het zit ten eerste al niet mooi zoals je kan zien, daarom heb ik hem toen ook niet lang gehad..Klein beetje de slotplaat bewerken en hij past er maar net in.













:thumbup:

addyVW 24-02-2013 21:46

hier mijn mk2 tdi bijna hetzelfde als mk2 vrt


J-9A-N 24-02-2013 22:27










Aangepaste sprinter intercooler in een jetta GTD.
Gaat wel , maar met redelijk wat aanpasingen aan bijv. dynamosteun ,koelvin kap, radiateurdrager..
Maar zit nu wel volledig achter het oud type front compleet met oliekoeler.

ronaroot 25-02-2013 10:49

Ik heb een "universeel" aluminium IC
Weet helaas de maten op het moment even niet :rolleyes:
Hebt de frontplaat minimaal aan hoeven passen wel de radiateur iets naar achter moeten zetten om ruimte te maken.

Zit goed maar voor het mooie zou ik zelf toch willen gaan voor zo'n ic die vdwal hierboven poste






Makrolon 25-02-2013 11:04

Ik heb een Iveco turbo daily ic in mijn caddy MK1 gehangen. Radiateur staat iets verder achterover, en heb een paar hoekjes uit t front moeten slijpen om m er wat strakker tegenaan te krijgen. En ik heb de accu schuin moeten zetten omdat ik anders niet weg kwam met de slang.




Die sprinter ic's schijnen niet zo goed te zijn.

EnVeeZee 25-02-2013 19:02

Ik denk dat de mooiste oplossing de wijze bij vdwal is. Als je de golf g60 of rallye setup neemt is alles plug n play. Ik ga er dan wel vanuit dat je de bijpassende radiateur ook erbij hebt. Er zijn nog weer een aantal varianten hierop, je moet de versie zonder airco hebben.

Spierings 25-02-2013 22:23

Quote:
Originally Posted by EnVeeZee
Ik denk dat de mooiste oplossing de wijze bij vdwal is. Als je de golf g60 of rallye setup neemt is alles plug n play. Ik ga er dan wel vanuit dat je de bijpassende radiateur ook erbij hebt. Er zijn nog weer een aantal varianten hierop, je moet de versie zonder airco hebben.

Is inderdaad een van de mooiere oplossingen, helaas ook een van de duurdere manieren ;)

Maar iedereen doet het op zijn eigen manier, vandaar ook dit topic :thumbup:
Had zelf misschien een smalle twinpass intercooler in gedachten

Ma®tijn 27-02-2013 17:01

Komtie nu mee, ik heb net gister een sprinter intercooler besteld :screwy: :tongue:

Ik heb ook een tijd het internet afgezocht en kwam overal tegen dat een g60 intercooler ideaal is en die van een spinter ook perfect past...

Niet dus.
Maarja we maken het wel pas, misschien dat ik later nog eens één van een g60 koop :thumbup:

Spierings 11-03-2013 21:48

Iemand nog meer nuttige informatie en foto's over hoe je je intercooler pas hebt gemaakt.

Er zullen er wel meer zijn met een aparte setup??

gti_power 11-03-2013 22:21

Heb eerst met een sprinterkoeler op mn td gereden,en dat werk echt wel.
Mn egt ging door de ic 100 graden omlaag tov de originele ic van de gtd.Heb wel behoorlijk moeten slijpen om het passend te krijgen.Heb nu voor mn g60 een golf g60 ic gekocht omdat ik niet alweer mn front wou slachten.(heb nog geen foto's want het moet nog ingebouwd worden).

SelimGTI 12-03-2013 17:32

Quote:
Originally Posted by Dokter D
Check mijn projecttopic maar eens.

Daarover gesproken, wanneer komt er een update? :P

royzz 15-03-2013 08:22

Ik heb een intercooler van golf 5 geplaatst en een radiateur van een scoda felcia

dit past ook goed

Spierings 15-03-2013 18:10

Quote:
Originally Posted by royzz
Ik heb een intercooler van golf 5 geplaatst en een radiateur van een scoda felcia

dit past ook goed

Dingen aan moeten passen ?? eventueel een fototje ;)


All times are GMT +1. The time now is 13:30.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.