Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Aangehouden!!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=13515)

nanneborn 10-09-2005 14:23

Aangehouden!!!
 
Beste mensen,

ben afgelopen week aangehouden door de blauwe, en zoals ik al verwachte begonnen ze er over dat mijn velgen te ver uitstaken. En dat ik ze moest omruilen want dit mocht niet. Nu ga ik deze week naar de RDW en vraag ik het eens even na want volgens mij mag dit nog net. Ze hebben ook niks beters te doen he!!!





Black Devil 10-09-2005 14:30

Dit is toch behoorlijk breed, mijn zus heeft het ook zo op haar golf 1, steekt ook behoorlijk uit, met APK mag het iig niet, dan wissel ik altijd de wielen om

Tommy 10-09-2005 14:32

Als je het mij vraagt is hier niks mis mee... Moet je er verder wat mee dan? Ze hebben het alleen gezegd denk ik? Maar niet zo van, binnen 2 weken laten checken?

Lekker laten hangen dus... niet eens druk over maken.

Gert 10-09-2005 14:34

Bekeuring waard als je het Opa vraagt
Steken giga uit : volkomen nutteloos en je kan er een fietser aardig mee verwonden

Franklin 10-09-2005 14:34

heb je een foto van de totale auto?

Tommy 10-09-2005 14:34

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Dit is toch behoorlijk breed, mijn zus heeft het ook zo op haar golf 1, steekt ook behoorlijk uit, met APK mag het iig niet, dan wissel ik altijd de wielen om



Waar zij hem heeft laten keuren misschien niet... Maar ik kreeg mijn Jetta met 9J en ET 14 oid wel door de APK... Hij wou hem er op afkeuren, maar kon uit het naslagwerk ook niet echt een grond halen, en verder was de auto wel netjes, dus heeft ie em gewoon goedgekeurd... en terecht... :)

Tommy 10-09-2005 14:36

Quote:
Originally Posted by Gert
Bekeuring waard als je het Opa vraagt
Steken giga uit : volkomen nutteloos en je kan er een fietser aardig mee verwonden



volgens mij lijkt dat maar zo Opa... hehehe

Kom eerst eens met andere foto's. want dit vertekent zwaar volgens mij. :)

Gert 10-09-2005 14:38

Jij op de fiets en dan rij ik met deze auto ff wat dicht langs je benen ... moet je opletten hoe je daarna de mensen vervloekt die zo rondrijden .. ;)

LuNaTiK 10-09-2005 14:38

Leuke argumentatie allemaal, maar de spoorbreedte mag maar 2% afwijken, dus je hebt geen poot om op te staan!

Tommy 10-09-2005 14:42

zijn zoveel regeltjes... 3% van het loopvlak dat uit mag steken, 3 cm uitstekende delen... enz enz...

2% can de spoorbreedte is nieuw voor mij... :D


@ Gert, dan zou ik je vervloeken voor het dicht langs mijn benen rijden... maar volgens mij ben jij je spiegel dan al kwijt aan mijn heup of knie... ;)

Tommy 10-09-2005 14:44

Quote:
Originally Posted by skywalker
Weet jij de ET waarde van de velg? Ikke niet, dus het kan best binnen de tollerantie van 2% vallen. ;)


Zowieso een rare regel... En volgens mij is het wel het laatste wat wordt toegepast... Want het is nauwlijks na te meten en berekenen...

Black Devil 10-09-2005 14:45

Quote:
Originally Posted by Tommy
Waar zij hem heeft laten keuren misschien niet... Maar ik kreeg mijn Jetta met 9J en ET 14 oid wel door de APK... Hij wou hem er op afkeuren, maar kon uit het naslagwerk ook niet echt een grond halen, en verder was de auto wel netjes, dus heeft ie em gewoon goedgekeurd... en terecht... :)



Word altijd gekeurd(al onze auto's) bij een zeer goede vriend/familie van mij. Achter steken ze ook zover uit als op de pic.

LuNaTiK 10-09-2005 14:56

Spoorbreedte is zeer makkelijk op te meten... meet gewoon van de midden van een band naar het midden van de andere band... als dit meer dan 2% afwijkt van een standaard autootje dan is het te veel :D

Niet dat ik me er iets van aantrek met mijn 16x9 ET15, maar puntje bij paaltje...

Marcski 10-09-2005 15:04

Quote:
Originally Posted by LuNaTiK
Leuke argumentatie allemaal, maar de spoorbreedte mag maar 2% afwijken, dus je hebt geen poot om op te staan!


Dit geldt alleen voor grijs kenteken (bedrijfsauto's)
de spoorbreedte staat daar op de kentekenpapieren aangegeven, en mag dus daarvan maar 2% afwijken

-Jens!- 10-09-2005 16:39

als ik op de foto afga heb je idd geen poot om op te staan.....PUNT (.)

-Jens!- 10-09-2005 17:20

op basis van mijn kennis en ervaring, iets waar jij duidelijk nog geen kaas van hebt gegeten :D ;)

Tommy 10-09-2005 18:27

Ze moeten nog altijd eerst aantonen op grond waarvan ze je bekeuren of een verplichting opleggen(ben het mooie woord even kwijt) Dus wat dat betreft zou ik me er niet druk om maken...

btw, om toch even te mierenneuken... staande houden is wat anders als aanhouding... met aanhouding ben je verder van huis. :D

-Jens!- 10-09-2005 19:01

ok gaatie, je VELG mag maximaal 3cm buiten je wielkast steken, kom je hierbuiten-->probleem, deze regel gaat boven de regel van spoorbreedte van 2% (denk aan de gto kits-->bredere schermen)
je loopvlak daarentegen mag NIET buiten de kast komen, is dit wel het geval heb je wederom een probleem.

op de 2e foto ben je dus in beide gevallen het haasje....denk er ook aan dat het wiel niet recht onder je kast staat, hou maar eens een waterpas loodrecht omhoog tegen de velgrand die op de grond staat.....

en stop de tijd :eek: :D

Tommy 11-09-2005 10:59

Quote:
Originally Posted by da_black_bull
je loopvlak daarentegen mag NIET buiten de kast komen, is dit wel het geval heb je wederom een probleem.


Dit is een TÜV regel bij mijn weten, en grijs kenteken..

LuNaTiK 11-09-2005 14:13

en in friesland...


All times are GMT +1. The time now is 14:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.