Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   RAAR probleem benzinepompje Golf 1 1.5JB automaat. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=132409)

feffe 11-03-2015 17:28

RAAR probleem benzinepompje Golf 1 1.5JB automaat.
 
er is een gek probleem met het benzinepompje van mijn golf 1 1.5

van het ene op het andere moment wou hij niet meer starten, 2 minuten daar voor starte de golf nog perfect.

al snel geconstateerd dat het benzinepompje niet pompte, dus die gedemonteerd en met de hand geprobeerd, maar hij doet het gewoon perfect....

ook het nokje in de motor die de benzinepomp moet aandrijven gaat gewoon rond, maar als ik de benzinepomp weer monteert pompt hij geen benzine meer.

het is geen verstopping in de slangetjes, want met de hand het pompje aandrijven werkt perfect.

iemand een idee?

Style 11-03-2015 19:47

Verstopping in de benzine leiding onder de auto ???

EelcoB 11-03-2015 20:11

Of brandstoffilter vol?

De motor heeft meer brandstof nodig dan dat jij met je hand pompt denk ik, dus de diagnose is miss niet geheel juist. ;)

edit: een klein stukje vuil in de leiding is miss net genoeg om jou de brandstof te geven, maar niet voldoende om de motor te laten draaien.

Scirocco_1600 11-03-2015 20:15

dit heb ik meermaals voor gehad ;) er was vuil in het roostertje in de aanzuigbuis gezogen en daardoor kon hij geen benzine meer aanzuigen ( Tank was Rot :) )

Barn171 11-03-2015 20:57

Idd filter checken en is het dat niet, dan zeefje onderin tank.

feffe 11-03-2015 21:03

Dat kan het allemaal niet zijn,
Ik heb tijdens het testen het pompje gewoon aangesloten, aan de kant waar de benzine UIT de pomp komt heb ik het slangetje los.

Als ik dan met de hand het pompje aandrijf komt er gewoon een solide straal benzine uit.
Als ik het pompje dan weer op het blok monteer en door de motor laat aandrijven komen er slechts werwaarloosbare sputtertjes uit.

Style 11-03-2015 21:06

Dan is de pomp stuk... kan best dat tie met de hand dan nog wel wat doet maar als de hulpas rond draait gaat dat met iets meer slagen per minuut dan jij kan proberen.

René 11-03-2015 21:28

Lijkt er op dat `t membraan lek is van de pomp. Zou nieuw pompje monteren.

feffe 11-03-2015 21:40

dat klinkt onlogisch (heb er dan ook niet veel verstand van)

als ik met de hand, gewoon rustig pompend een dikke straal benzine krijgt, zou het nokje in de motor dat toch ook moeten doen?

ik zat te denken aan dat het heveltje van de pomp geen volledige slagen maakt ofzo, en dat ik met de hand grotere slagen kan maken.

René 11-03-2015 21:48

Mwoah onlogisch...

Misschien blijft het membraan nog wat heel als je hem rustig met je hand pompt..en dat je daardoor toch wat benzine verpompt krijgt.

Met de zuigleiding tot aan de tank is iig niets mis, aangezien je wel benzine krijgt.

Dat zo`n membraan scheurt is overigens niets bijzonders hoor...gebeurt veel vaker. Nieuw pompje kost volgens mij iets van 4 tientjes?

feffe 11-03-2015 22:00

ohja zo, dat zou kunnen inderdaad!

ik weet dat er in de pomp nog wel eens wat misgaat maar ik had dat uitgesloten omdat hij het met de hand prima deed.

maar kan inderdaad dat door het geweld een beschadigde membraan wel open gaat staan.
:thumbup:

Barn171 11-03-2015 22:02

Membranen gaan inderdaad vaker stuk, niet gek ook na dertig jaar, dan lekt hij de benzine de olie in.

feffe 11-03-2015 22:12

oei dat moet ik niet hebben in mn verse olie
nieuw pompje kost gelukkig maar 20-25 euro!
al heb ik niet zoveel zin om levering af te wachten, zou een gemiddelde autozaak zo iets op voorraad hebben? is wel een vrij specifiek onderdeel

René 11-03-2015 22:15

Zal de gemiddelde automaterialenzaak niet op voorraad hebben nee. Bestel je eentje bij Brezan o.i.d. dan is hij er meestal een dag later.

Inderdaad, als je benzine bij je olie krijgt, wordt je niet blij..

feffe 12-03-2015 13:16

vanochtend nieuw pompje gehaald en gemonteerd;
zelfde probleem.
werkt wel met de hand, maar op de motor werkt hij niet.

nog ideeën?

Barn171 12-03-2015 13:26

Er komt geen benzine uit als je de slang aan de carb los gooit en start?

yuli 12-03-2015 13:31

Zoals in het begin ook aangeven, waarvan jij denkt dat is het niet. Mijn advies check toch ff in je tank. Haal je vlotter is los onder de achterbank en kijk ik met een zaklamp in de tank of je vuil schilfers ziet.

Het vuil zuigt namelijk heel snel aan en creeert een vacuum lock. Dat krijg jij niet met de hand voor elkaar maar op de motor is het er zo omdat die veel krachtiger pompt. Het vuil zakt ook dus duurt heel even tot het aangezogen is.

9 van de 10 keer is de veroorzaker je vulpijp als die goed rot (vaak inwendig door spuitpistool tanken) is geworden ligt er behoorlijk wat roest schilfers in je tank.

Kost overigens ook niks om te checken :)

Bij de JB zit waarschijnlijk ook geen filterje onderin de tank dat zit bij de GTI. Je hebt een bruin aanzuigbuisje met miniscule gaatjes. Heel gevoelig voor dichtslippen.

Barn171 12-03-2015 13:38

Precies dat, gewoon even checken.

feffe 12-03-2015 14:21

ah, zo had ik het in de eerste instantie niet begrepen!

maar inderdaad, wel schilvertjes in de tank aangetroffen.
vulpijp ziet er echter als nieuw uit, zelfs geen oppervlakkige roest.

mogelijk is een rotte vulhals al vervangen geweest, en dat de zooi daarvan in de tank achtergebleven is.

het is dus waarschijnlijk dat dit de boosdoener is? dan moet ik dus de tank eens goed schoonmaken.

:thumbup:

yuli 12-03-2015 14:40

Denk dat je het gevonden hebt.

Het is veel voorkomend golf 1 probleem bij de carburateur rijders. De GTI heeft er minder last van omdat de aanzuiging anders is en de benzinefilters veel groter.

Ik heb inmiddels zo vaak dit probleem gezien (en zelf gehad op mijn 18de, 14 jaar geleden) dat ik het niet meer kan tellen. Je kan zelfs hierdoor stil vallen tijdens het rijden of inhouden en hikken op willekeurige momenten.

Als test haal de benzineleiding los voor het doorschijnend filtertje en blaas is krachtig tot je het hoort borrelen in je tank. Als je dan de leiding terug vast zet en even start zie je filtertje weer goed vollopen en naar verloop van tijd zal deze weer droog komen te staan.


All times are GMT +1. The time now is 00:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.