Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Herstellen zender spoiler (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=126661)

powah 22-05-2014 09:31

Herstellen zender spoiler
 
Ik heb een 3 delige zender spoiler liggen maar deze heeft van die 'scheurtjes' boven op. Is er een manier om dit netjes bij te werken en de structuur te behouden?



Pedaalemmer 22-05-2014 10:21

Is het Rubber/schuim achtig of plastic?

powah 22-05-2014 10:38

Rubber/schuim achtig.

JVW77 22-05-2014 10:54

Heb je detail foto's van de scheurtjes?

powah 22-05-2014 12:52



powah 26-05-2014 20:49

Niemand een manier?

powah 06-06-2014 13:35

We gaan alvast een stapje vooruit denken en we gaan naar het monteren toe.
Ik wil geen gaten boren om hem vast te zetten. Ik zit zelf aan de vast kitten te denken maar ik was laatst bij iemand en die had hem vast zitten met een klipje. Hij zat er al op toen hij hem kocht dus hij kon me niet vertellen welk klipje het was. Het zat wel echt vast in de zender spoiler.

Iemand een idee hierover welke dat kan zijn geweest? En de manier van herstel ben ik ook nog niet achter.

Hight 06-06-2014 18:02

heb r zelf ook 1, ga m kitten denk ik met ruitenkit.

klipje kan naar mijn mening niet netjes en spelingsvrij gemonteerd worden, maar misschien zit ik er naast.

powah 06-06-2014 21:24

Ja, dat kitten was ik ook van plan maar toen zag ik die klemmetjes. Denk dat ik daar me tijd dan niet aan moet verdoen.

Is jouw spoiler wel volledig netjes?

Tapestaartje 06-06-2014 23:35

Ik was ook van plan om de gehele spoiler te kitten, maar heb toch besloten om de spoiler zelf te schroeven vanwege het gewicht. De zijstukken gaan wel gekit worden, :thumbup: .

vwfiel 07-06-2014 09:17

welke klemmetjes bedoelen jullie
Ik weet alleen dat ze worden geschroefd

powah 07-06-2014 09:21

Ja dat dacht ik dus ook tot ik van die klemmen zag bij iemand anders. Die zaten goed verstopt. Denk dat het zelf iets gemaakt is dan, hij kon me ook niet vertellen hoe en wat aangezien het er al op zat.

JVW77 08-06-2014 21:42

Ik vind het lastig te beoordelen....het lijkt wel of alleen de toplaag "krakilee" is...of zie ik dat verkeerd?

powah 09-06-2014 09:01

Ik ga ervan uit dat je gescheurd bedoeld. Het is niet echt diep, je voelt het wel heel lichtjes. Ik wil hem niet gaan spuiten omdat ik dan de structuur weg spuit.

Een rubber coating spuiten zou dat misschien een optie zijn?

Edit: Je hebt gelijk, het is een inderdaad een soort krakelee.

JVW77 09-06-2014 09:59

Heel lichtjes schuren net zolang totdat de scheurtjes weg zijn en dan zwarte plastidip een optie....?

PuttenMKII 09-06-2014 10:43

Quote:
Originally Posted by powah
Ik ga ervan uit dat je gescheurd bedoeld. Het is niet echt diep, je voelt het wel heel lichtjes. Ik wil hem niet gaan spuiten omdat ik dan de structuur weg spuit.

Een rubber coating spuiten zou dat misschien een optie zijn?

Edit: Je hebt gelijk, het is een inderdaad een soort krakelee.


Er bestaat ook structuur spray, maar weet niet hoe de verf zich houdt aangezien het redelijk 'flexibel' is..

powah 09-06-2014 10:53

Quote:
Originally Posted by JVW77
Heel lichtjes schuren net zolang totdat de scheurtjes weg zijn en dan zwarte plastidip een optie....?



Dit was ik me dus ook aan het bedenken om te doen. Opzich lijkt me dit de beste opties.

@putten, vaak krijg je dan die korrelige structuur zoals op de bumpers. Die zender spoiler hoort er net iets anders uit te zien.

NielsDub 10-06-2014 21:08

Had er ooit twee op zolder liggen, waarvan eentje dezelfde 'scheurtjes' vertoonde. Geen flauw idee waar die is gebleven, vermoedelijk met de laatste GTI mee verkocht of zo. De andere ligt er gelukkig nog wel, die is nog puntgaaf :). Alleen de MK1 mist nog in de garage :( ...

Qua montage zou ik voor ruitenkit gaan, zeker niet schroeven en van klemmetjes heb ik ook nog nooit gehoord, laat staan dat ik t gezien heb. Zal s voor je kijken op mijn spoiler of ik daar iets van uitsparingen of bevestigingspunten kan ontdekken voor klemmetjes of iets wat daar op lijkt.

En ik zou m eerst eens plastidippen denk ik, gewoon kijken hoe dat wordt. Is tenslotte eenvoudig weer te verwijderen zonder blijvende 'schade'. Heb ze vroeger ook wel in kleur gespoten voorbij zien komen, maar je wilt niet weten hoe dat er na verloop van tijd uitziet...

NielsDub 15-06-2014 21:17

Spoiler s opgezocht. Geen bevestigingspunten oid voor klemmetjes of beugeltjes te zien. Enkel 4 gaten voor schroeven.


All times are GMT +1. The time now is 21:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.