Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jetta gt problemen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=115140)

Ambie 04-06-2013 21:23

Jetta gt problemen

Goede avond
Sinds een maand of 2 heb ik mij een jetta gt van 84' aangeschaft
Na veel invoerproblemen en dergelijke uiteindelijk alles gelukt.
Nu worden de kleine dingen nog gemaakt en in orde gezet, maar volgende zaken heb ik geen idee wat ik moet doen;

-Kachel, deze blaast, hoe hoger de stand hoe meer lucht, maar is alleen koude lucht

-Ruitenwissers werken, maar gaan heel traag, ook in de hoogste stand

-Gaat enorm gemakkelijk in achteruit, moet de schakelpook niet induwen

-olie en buitentemperatuur worden verkeerd aangeven.
een koud blok kan niet meteen 92 graden warm zijn he :)

-is een ambriagekabel zelf te doen?

Iemand die me kan helpen?
Mss ook vermelden waar hetgeen zit dat vervangen/nagekeken moet worden.
Ben nog niet helemaal mee met alles van mechaniek :D
Groeten en al hartelijk bedankt

Dutch_Jetta_GT 04-06-2013 21:51

Hoi Ambie,

Redelijk standaard probleempjes zoals ik het lees, en best gemakkelijke dingetjes om zelf op te lossen;

Vraag 1:

Je kachelradiateur zit zeer waarschijnlijk verstopt: Deze vervangen en hij zal zeker weer warm worden. Om deze te vervangen moet het dashboard wel eruit gehaald worden, maar er staat hier een mooie How-To op het forum die je duidelijk stap voor stap kunt door nemen om hem zelf te vervangen.

Vraag 2: Wissermotor defect, deze begint door verhoogde weerstand moeilijker te lopen en is redelijk makkelijk te vervangen met een exemplaar van de sloop.

Vraag 3: Onder de pook zit een veer die de pook omhoogduwd, deze zal door de loop der jaren zijn duwkracht dus verloren zijn, de oplossing is een nieuwe veer scoren via bv de dealer en je kunt weer soepel schakelen.

Vraag 4 weet ik je persoonlijk geen antwoord op.

Enige wat je me nog eens uit moet leggen is wat je bedoelt met de ambriagekabel :confused:

Ambie 04-06-2013 22:05

Hej Dutch Jetta GT
Bedankt al voor de goede info!!!
Hier in Belgie is het moeilijk om deze onderdelen te vinden voor een jetta
Passen de stukken van een golf 2 er ook op of niet?
Ambriagekabel is de koppelingskabel, deze is redelijk stroef...
Weet jij mss of bumpers en wielbogen ook passen van een golf 2, de mijne zijn al wat afgeschenen en zitten al wat krasjes op
Groeten

Dutch_Jetta_GT 04-06-2013 22:13

Hey Ambie,

Ja alles past ook van een Golf, enkel de achterbumper niet.. Jetta is langer :D

En ook de koppelings kabel is redelijk eenvoudig te wisselen, mocht alles vast geroest zijn bij de koppelhevel op de bak (daar zitten 2 moertjes die de kabel vast houden), laat dan de auto op de wielen staan en zet een klein krikje onder de hevel zodat deze niet naar beneden kan springen.. Dan kun je de oude kabel gewoon door snijden/zagen/knippen en de nieuwe zet je er dan ook zelf heel gemakkelijk terug in, bij het pedaal zit hij enkel er omheen gehaakt..

Meeste delen zijn waarschijnlijk ook nog nieuw te verkrijgen ;)

Ambie 04-06-2013 22:14

Ok supper
Dan ga ik zaterdag eens langs de dealer voor onderdelen.
Heb jij enig idee waar ik de gt bumpers nog kan vinden?
En de sml's? :D
Hartelijk dank voor je hulp en info!
Groeten

Dutch_Jetta_GT 04-06-2013 22:19

Bumpers en Sml's zullen heel lastig worden, die zul je misschien via Ebay of dergelijke kunnen vinden..

Worden niet nieuw meer gemaakt..

Tenzij je witte Sml's wil, deze kun je nog bestellen via Volkswarenhaus : www.werk34.de

Sml's

Ambie 05-06-2013 21:59

Iemand die weet aan wat het kan liggen dat er verkeerde temp. via mijn mfa wordt aangegeven?

Ludomk2 06-06-2013 16:33

Quote:
Originally Posted by Dutch_Jetta_GT
Hoi Ambie,

Redelijk standaard probleempjes zoals ik het lees, en best gemakkelijke dingetjes om zelf op te lossen;

Vraag 1:

Je kachelradiateur zit zeer waarschijnlijk verstopt: Deze vervangen en hij zal zeker weer warm worden. Om deze te vervangen moet het dashboard wel eruit gehaald worden, maar er staat hier een mooie How-To op het forum die je duidelijk stap voor stap kunt door nemen om hem zelf te vervangen.

Vraag 2: Wissermotor defect, deze begint door verhoogde weerstand moeilijker te lopen en is redelijk makkelijk te vervangen met een exemplaar van de sloop.

Vraag 3: Onder de pook zit een veer die de pook omhoogduwd, deze zal door de loop der jaren zijn duwkracht dus verloren zijn, de oplossing is een nieuwe veer scoren via bv de dealer en je kunt weer soepel schakelen.

Vraag 4 weet ik je persoonlijk geen antwoord op.

Enige wat je me nog eens uit moet leggen is wat je bedoelt met de ambriagekabel :confused:

Niet het hele dashboard moet eruit, alleen de midden console, het kapje onder de pedalen, en het kapje onder het motortje van de verwarming. Heb mijn kachelradiateur van mijn Golf mk2 op deze manier zonder moeite kunnen vervangen.

Ambie 27-06-2013 17:29

Iemand die een how to heeft om de veer aan schakelpook te vervangen?
Groeten

All times are GMT +1. The time now is 17:15.