Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Versnellingsbak probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145319)

steven16v 28-12-2021 08:44

Versnellingsbak probleem
 
Ik ben bezig met een restauratie van mijn golf 1 uit 1974.

Nu ben ik bezig met de motor en versnellingsbak. De motorcode is FH en versnellingsbakcode moet ik opzoeken.

Nu komt het volgende probleem en dat is dat ik een nieuwe drukgroep, koppeling en soort van drukschotel heb besteld van Sachs. Origineel was dit ook van Sachs. Deze koppelingsset heb ik besteld

Maar nu is de drukschotel waar de drukpen in drukt als je de koppeling intrapt anders qua vorm. De originele opening is kleiner en daar past de drukpen precies in en de nieuwe is veel ruimer en heeft de drukpen dus meer bewegingsruimte.

En nu vraag ik me af of dit wel gewoon uitwisselbaar is? Ik kan namelijk nergens anders een andere druklagerset vinden wat dezelfde is als mijn originele uit 1974. Zie onderstaande foto's.

Foto origineel drukschotel set. Hier zit je dat de drukpen precies gecentreerd in de drukschotel valt dmv een soort geleidingsbusje.




Foto vervangings drukschotel set van Sachs. Hier zie je dat de ruimte waar de drukpen in valt veel groter is en dus mijn inziens de drukpen vrij kan bewegen wat denk ik niet de bedoeling is? :confused:




Beide boven elkaar waar de drukschotel op de drukgroep ligt. Boven nieuw, onder origineel.




Ik hoop dat iemand het antwoord weet want ik heb geen idee of dit gewoon gemonteerd kan worden. Ik wil dus voorkomen dat ik straks de motor er weer uit moet halen als de auto compleet gespoten is. :eek:

Johan1982MK1 28-12-2021 10:14

Dit moet zo gewoon werken. Heb er wel 10 tallen of meer gedaan en allemaal met zo'n vergelijkbare drukplaat als die nieuwe van jou.

steven16v 30-12-2021 09:38

Ja klopt heb het ook wel vaker gezien maar heb nog nooit zo’n drukplaat gezien als bij mijn swallowtail vandaar de vraag of dat wel goed gaat.

Zal wel een 1 jarig onderdeel zijn of zo?? Heb nog een versnellingsbak van een 76er gti en een 83er en beide hebben ook zo’n drukplaat als mijn nieuwe van Sachs.

Johan1982MK1 30-12-2021 11:50

Denk idd een origineel onderdeel nog van toen. Ik weet niet beter dan dat die drukplaten er zo uit zien als die nieuwe die jij hebt.
Gewoon zorgen dat t bronzen busje en de keerring in de prize as goed zijn en dan monteren en klaar.

steven16v 30-12-2021 11:58

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Denk idd een origineel onderdeel nog van toen. Ik weet niet beter dan dat die drukplaten er zo uit zien als die nieuwe die jij hebt.
Gewoon zorgen dat t bronzen busje en de keerring in de prize as goed zijn en dan monteren en klaar.


Ja ga het denk ik ook zo doen. Dat bronzen busje en keerring heb ik inderdaad ook besteld. Kun je die er zo uit halen? Keerring eruit en dan kan dat bronzen busje er zo uit denk ik?

Johan1982MK1 30-12-2021 23:25

Ja dat klopt wat je zegt. Heb je alles weer mooi fris.


All times are GMT +1. The time now is 22:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.