Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Verotte Golf1 binnenschermen voorkant vervangen, verschillen nieuw type 74-80 / 80-83 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=102068)

CAR-POOL 10-07-2012 16:59

Verotte Golf1 binnenschermen voorkant vervangen, verschillen nieuw type 74-80 / 80-83
 
Goedenmiddag!

Hierbij had een vraag.

Mijn binnenschermen van mijn Golf1 bouwjaar 1977 zijn erg slecht. En mijn voorfront ook.

Hierbij had ik nu een vraag.

Is het makkelijk om de oude binnenschermen te verwijderen? En hier compleet nieuw binnenschermen in te zetten?

Komt het goed uit met de veerkokers? Want volgens mij lijkt dat binnenschermen van een 1977er de veerkoker hoger zit dan een 1983er bijvoorbeeld.

Wie heeft dit eerder gedaan? Ik zie het einde nabij met de binnenschermen en komen dan allemaal nieuwe stukken , wat mij meer werk lijkt om je complete binnenschermen te vervangen.
En hierbij weet ik nog of de stevigheid beter word , en het zal denk ik over een paar jaar weer gaan roesten.

Wie heeft een oplossing of wie heeft eerder de complete binnenschermen vervangen?

En binnenschermen van modeljaar 1977 zijn niet meer te vinden , maar van een 1983er zal wel lukken alleen gaat dat passen is dat allemaal even hoog ect?

Ik zie het niet meer zitten maar slopen is geen optie , ik hoor het graag :)

servowire 21-10-2012 19:09

Na vele golfjes hebben gelast is dit mijn mening:

Het er volledig uitslijpen is minder goed dan proberen te redden. Als je een nieuw deel er in last loop je 3 risico's:

- Door hitte trekt de boel krom
- Je lasnaden gaan weer roesten
- Je krijgt het nooit zo straks als in de fabriek, dus minder sterk

Ik zou goed overwegen of wegslijpen en daarna stralen niet een betere optie is. Een mooie lasnaad is niet erg, er wonen geen mensen. Zolang je netjes van binnen ook in de Mike Sanders vet spuit en van buiten eventueel vertinnen of anders goede 2k strijkkit er over, dan is het zgan.

Heb je foto's?

De Pul 21-10-2012 19:24

+2,hoe mooi het ook lijkt om alles nieuw te hebben achteraf,het valt je toch tegen.een binnenscherm gedeeltelijk vervangen is prima te doen,ook wel zo dat het vanuit de motorruimte niet meer zichtbaar is.belangrijkst is om op de plaats te lassen waar zo min mogelijk gekeken word,in dit geval dus in de wielkas.als je dan een beetje strak last,kun je het na het vlakslijpen van de zichtkant af met een likje aluplamuur.

mk1-madness 21-10-2012 20:42

Is dit al opgelost gerben? Snap je antwoord niet helemaal......

De Pul 21-10-2012 21:15

Quote:
Originally Posted by mk1-madness
Is dit al opgelost gerben? Snap je antwoord niet helemaal......

ik bedoel te zeggen,dat na al het laswerk wat ik inmiddels heb gedaan,mijn ervaring is om zoveel mogelijk origineel te behouden,om hierboven genoemde redenen.


All times are GMT +1. The time now is 01:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.