Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Tikkende kleppen? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16594)

Pedaalemmer 06-01-2006 20:50

Tikkende kleppen?
 
Vriend van me heeft een golf 3 Tdi uit eind 96 90 pk standaard en heeft volgens mij last van tikkende kleppen. Ene keer hoor je ze wel tikken en de andere keer hoor je er helemaal niks van. Is dit een kwestie van afstellen? of moet heel het spul vervangen worden?

alvast bedankt!

golf mkII 16v 06-01-2006 21:22

als de motor gestard wordt is dit een paar tellen normaal als de motor warm is en al even loopt moet dit niet kunnen afstellen niet mogelijk hydro klepstoters let we als je een stoter vervangt niet direct starten min een halfuurtje wachten [golfII GTI]

Moroder 06-01-2006 21:56

Dan zijn de Hydro stoters lek.

Je kan nog ff proberen met een busje Wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate (veranderd de olie iets). Is het proberen waard. En anders nieuwe stoters erin??!!

Succes!! :)

Edit:




Pedaalemmer 06-01-2006 22:50

Datbwordt gewoon vervangen als ik dat zo lees. thanx voor de tips!!!

serge pot 07-01-2006 15:14

of de stoters ff een nachtje in diesel leggen ,daarna weer monteren .
diesels hebben een hoog vervuilend gehalte in de olie (roet)welke de stotoers eerder vervuild .kan ook te maken hebben door hokie pokie olie welke uit de schappen komt van de supermarkt

GertJan Vento 18-01-2006 09:37

0,2 l atf olie bijvullen!!

Pedaalemmer 19-01-2006 17:25

Nou die knuppel heeft er niks aan gedaan en heeft een afspraak bij de garage zelfs afgezegd...en nu stond ie met stukken langs de weg richting schijndel...de lul.

nu zit ie dus te kijken met een rete mooi golfje met een inelkaar getyft blok..

Zou het onderblok onbeschadigd zijn?

vwmenneke 22-03-2006 23:54

Om geen nieuw topic te hoeven openen schop ik deze maar even omhoog.
Mijn 93'er 1.6 abu heeft ook last van tikkende kleppen, echter alleen wanneer het blok koud is, wanneer hij goed op temperatuur is verdwijnt het voor een heel groot deel.
Ik heb al eens gehoord dat deze blokken daar enigzins om bekend staan :confused:
moet ik de stoters nu toch vervangen? en zo ja, heb ik speciaal vw gereedschap nodig?
Het blok heeft +/- 205000 km gedraaid en loopt verder prima, bedankt alvast.

sjampoo 23-03-2006 08:50

Vervangen: Als je een beetje handig bent, en standaard gereedschap hebt, is t prima zelf te doen:

Stoters liggen 'los' opgesloten onder de nokkenas; nokkenas eruit (distributie ff lossen, ontsteking er even af), en klaar is klara.

Klinkt dat als te moeilijk? Laat t dan doen :)

Melvin 23-03-2006 09:26

of het trucje toepassen om de distributie op nokkenas te laten zitten, en erna alles weer terug te bouwen op zelfde manier?

Dennis@polo86c.nl 23-03-2006 10:00

VW hydrostoter-koppen staan naar mijn weten niet bekend om tikkende klepstoters.

Belangrijk is om de juiste olie-specificatie te gebruiken, en regelmatig verversen.

Reed tot 210.000km met 15W40, geen tikken bij koude start ongeacht temperatuur.
Nu sinds een 3000km 10W40. Als het rond het vriespunt is 's morgens, dan tikken de stoters af en toe een paar seconden na de koude start.

golf mkII 16v 23-03-2006 22:25

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Vervangen: Als je een beetje handig bent, en standaard gereedschap hebt, is t prima zelf te doen:

Stoters liggen 'los' opgesloten onder de nokkenas; nokkenas eruit (distributie ff lossen, ontsteking er even af), en klaar is klara.

Klinkt dat als te moeilijk? Laat t dan doen :)

wel een momentsleutel nodig om de lagerkappen aan te draaien
ander komt het niet goed

RubenD 23-03-2006 22:43

Behalve de soort olie heb je ook nog kans op verstoppingen in het olie circuit waardoor bij stationair toerental de oliedruk niet hoog genoeg is. Je kan de stoters schoonmaken en het er op gokken. Maar ik zou persoonlijk als de kop er dan toch af gaat gelijk anderen erin zetten...

Black Devil 23-03-2006 23:00

de kop hoeft er toch niet af om de stoters te vervangen...........

RubenD 23-03-2006 23:15

Nee das waar, sorry. Bij mijn 16V wel de luchtinlaat en alles. Kortom wel veel pakkingen... Dat bedoelde ik eigenlijk.

vwmenneke 15-10-2006 14:17

Ik heb het topic al eens omhoog gekickt maar nu ga ik toch echt tijd maken om het klusje te doen.
Alleen nog een vraag, moet ik de auto het eerste half uur na het monteren niet starten?
De stoters zouden zich vol met olie moeten zuigen las ik in andere topics.

Ik begreep trouwens dat het 1.6 abu blok niet in de soep loopt als de distributie niet op tijd staat klopt dit? niet dat ik zo twijfel maar toch.. :rolleyes: :tongue:

svennie 03-09-2011 15:10

Even een oud topic omhoog halen.

Ik ga binnenkort de klepstoters van mijn Golf 3 1.6 ABU motor vervangen.
Moet ik nog speciaal ergens op letten? Of speciaal gereedschap nodig?
In de vraagbaak stond namelijk iets over iets met 6 bar erin te persen??????
Alvast bedankt.

gti_power 03-09-2011 15:22

Druk je er zo in,alleen de schalen op momemt vast zetten.
Dan even starten zonder bobinekabel erop zodat ze zich vullen met olie.

J-9A-N 03-09-2011 15:31

Vervang ook direkt de nokkenaskeering als je toch bezig bent.

svennie 03-09-2011 17:06

Ik doe zowiezo meteen ook de hele distributie met riem, waterpomp en keerringen en de multiriem en spanrol vervangen, aangezien we toch alles os hebben dan.
Maar moet ik de keerring aan de ontstekingszijde ook vervangen of alleen die aan de distributiezijde?
Bij het distributiesetje dat ik besteld heb za namelijk alleen een voor de distributiezijde.

En verder is het dus alles uit elkaar en andersom weer in elkaar?


All times are GMT +1. The time now is 03:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.