Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Nieuws en actualiteiten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Oldtimer mekaniekers zeldzaam!? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145649)

Mk1_er 17-08-2022 18:39

Oldtimer mekaniekers zeldzaam!?
 
Dit lijkt me inderdaad een beetje overdreven.
En dat die zeldzaam worden daar kan ik inkomen, maar zover is het nog niet. Genoeg mensen die aan auto's liggen te sleutelen, en die de kennis doorgeven.

https://topgear.nl/autonieuws/oldti...andstofprijzen/

daNpy 17-08-2022 19:36

Nouja, de echt goede vakmannen gaan echt wel slinken. Dat proces is al jaren in gang. Wie wil er nou nog vieze handen als je met een kantoorbaantje of je reet schudden op internet veel meer kan verdienen?

In garages is tijd ook geld. Dus alles snel snel.

Mk1_er 17-08-2022 19:47

Goh, handen vuilmaken. Als je die garages tegenwoordig ziet, geen spatje olie op de grond, en heb er al met handschoenen zien werken :screwy:
Veel geld aan verdienen,...dat zal inderdaad niet meer zoals vroeger zijn.

daNpy 17-08-2022 19:53

Ik werk ook altijd met handschoenen :tongue:

Mk1_er 17-08-2022 20:13

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik werk ook altijd met handschoenen :tongue:

:eek: :D

steven16v 18-08-2022 07:57

Ik denk dat de generatie van nu, ik bedoel de 14/15 a 16 jarigen, niet meer lopen sleutelen aan scooters en brommers zoals ik destijds heb gedaan samen met mijn vrienden. Ik heb het sleutelen geleerd toen ik 14/15/16 was. Ik sleutelde meer aan mijn scooter dan dat ik er op reed. :)

Dus ik denk dan ook dat het inderdaad wel steeds schaarser wordt. Maar dat is alles wat met vakmensen te maken heeft. Kijk maar naar timmermannen, metselaars, grondwerkers etc. Het is relatief hard werken voor weinig geld. En het feit dat je steeds langer moet werken is de keuze al snel gemaakt om toch voor een ander beroep te kiezen. Kan ze ook niet helemaal ongelijk geven eigenlijk.

Mk1_er 18-08-2022 18:57

Moet ik je gelijk in geven. Mijn zoon is 13 bijna 14j, en kan amper zijn wielen van zijn step vast zetten. Die interesse is er ook zo niet naar.
Toen ik die leeftijd had jaar 1993 (das weeral even geleden) was er nog geen computer of gsm. En ja, ook van mijn 14j al aan het sleutelen aan fietsen en brommers.
Die tijden zijn gedaan...

yuli 18-08-2022 23:58

Zijn jullie projecten al af? Oude zemelaars, beetje doorsleutelen :D

Mk1_er 19-08-2022 05:49

Quote:
Originally Posted by yuli
Zijn jullie projecten al af? Oude zemelaars, beetje doorsleutelen :D

Af en toe moet dat ook eens gebeuren hé :D

steven16v 24-08-2022 07:48

Quote:
Originally Posted by yuli
Zijn jullie projecten al af? Oude zemelaars, beetje doorsleutelen :D


:D :D :tongue:

The Skinnmeister 19-09-2022 08:05

Quote:
Originally Posted by yuli
Zijn jullie projecten al af? Oude zemelaars, beetje doorsleutelen :D



:D :D

VeeDubber 19-09-2022 08:18

Quote:
Originally Posted by yuli
Zijn jullie projecten al af? Oude zemelaars, beetje doorsleutelen :D


:lmao:

En daarnaast, dit "probleem" is al zo oud als de weg naar Rome. Wie kent er nog iemand die koetsen kan bouwen?

yuli 19-09-2022 14:20

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
:lmao:

En daarnaast, dit "probleem" is al zo oud als de weg naar Rome. Wie kent er nog iemand die koetsen kan bouwen?


Nou, zal je wat vertellen. Bij mijn stallingsgarage wordt ook geklust. Daar is een jongen zo'n Engelse sigaar auto van 1930 aan het op bouwen (sorry fabrikant ff vergeten misschien MG).
Die begon met alleen een frame en wat onderdelen in dozen. De hele koetst van hout en bodywerk van alluminium is hij aan het fabriceren aan de hand van foto's omdat je die niet meer ff op de hoek van de straat vind.
Grappig detail de motor van dat apparaat heeft trouwens al een supercharger (volgens mij een schroef compressor).
Ik maar denken dat de Glader golden oldie is is dit nog een halve eeuw ouder. :screwy:

daNpy 19-09-2022 16:38

G-lader is jaren 80 toch? Net als de turbo?
Superchargers zag je volgens mij ook al eerder in de US in jaren 60-70?

De ideeën zijn veel (echt 100 jaar ofzo) ouder maar pas toen de technologie ver genoeg was kon het (fatsoenlijk en in grote getallen) geproduceerd en ingezet worden :)

Zo is de eerste elektrische auto ook al 110 jaar geleden :D


All times are GMT +1. The time now is 19:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.