Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Remzuiger vast! hulp? 77er golf (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32676)

DeNB3rt 28-06-2007 00:06

Remzuiger vast! hulp? 77er golf
 



Ben bezig het remsysteem terug werkende te krijgen.

Al verschillende pogingen gedaan WD40 erop, perslucht, tang, etc etc...
Maar ik krijg em er niet uit.

Wie weet wat te doen?

alsook, kunje zo'n zuiger nieuw krijgen? en wat kost dit ongeveer met rubbertjes enzo :)

sjampoo 28-06-2007 07:15

Dit ziet eruit als een standaard Golf 1 / Polo 1-2 zuiger niet waar?




Als vast vast is,. (en 't alleen met grof geweld los gaat) dan zal ie niet zonder beschadigingen los komen. Op Ebuy komen ze nog wel eens voorbij.. (maar niet als je ze nodig hebt)..

Op een Polo 2 zitten ze nog tot 1986, (wel even het onderdeelnummer checken), en voor zover ik problemen heb gezien is het vooral het beugelwerk eromheen dat voor vasthangende remmen zorgt: de zuiger zelf is meestal gewoon gangbaar..

Berserker 28-06-2007 09:08

Ik had je al gewaarschuwd :tongue: , ik heb nog remzuigers liggen, mag je wel hebben....

IJsbeer86 28-06-2007 09:13

gewoon weer op de remleidingen van de auto aansluiten, remmen ontluchten en daarna pompen en dan moet als het goed is de plunjer vanzelf naar boven komen...... zo heb ik het gedaan. Met de vetspuit kan het zo ook, maar dan heb je alles onder het vet zitten.......

Roundup 28-06-2007 09:59

Koop gewoon een nieuwe bij de onderdelen zaak, dit is dan met houders en al bij he, volledig compleet. Kost niet zo veel...
Want met deze ga je niks meer kunnen doen. Stel dat je de zuiger eruit krijgt, dan gaat deze beschadigd zijn. Ook de cilinder waar hij in loopt gaat beschadigd zijn.

Ahja, deze kosten mij 91€ incl BTW.

Gijs 28-06-2007 11:06

Quote:
Originally Posted by Roundup
Koop gewoon een nieuwe bij de onderdelen zaak, dit is dan met houders en al bij he, volledig compleet. Kost niet zo veel...
Want met deze ga je niks meer kunnen doen. Stel dat je de zuiger eruit krijgt, dan gaat deze beschadigd zijn. Ook de cilinder waar hij in loopt gaat beschadigd zijn.

Ahja, deze kosten mij 91€ incl BTW.

Klopt, je huidige remcilinder zal niet veel meer worden..

Volgens mij heeft Denbert een oudere remklauw/cilinder dan Sjampoo laat zien. Op mijn Jetta zit, zover ik kan zien, dezelfde als Denbert heeft. Ik moest ook één nieuwe, voor links. Met veel moeite heb ik er eentje gevonden. Halverwege 1981 is er een nieuwere model remklauw op de Golf/Jetta gekomen, zoals Sjampoo post :)

Of mijn geklets 100% waar is weet ik niet. :tongue: Is een jaar geleden dat ik hiermee bezig ben geweest ;)

golf mkII 16v 28-06-2007 20:31

Ik heb eventueel nog wel iets liggen

PluRRie 28-06-2007 21:18

heet stoken eromheen maar wel met veel beleid uiteraard!

DeNB3rt 29-06-2007 00:25

Dank voor de antwoorden!
Ik ga ze morgen terug op de auto aansluiten(staat wel op verplaatsing),ontluchten en pompen zoals hierboven beschreven. Als dit lukt, post ik foto's van de staat na wat poetswerk, dan kan er besloten worden wat er verder moet gebeuren :).


Het is inderdaad het remsysteem dat sjampoo hierboven beschrijft/weergeeft.

Moroder 29-06-2007 22:24

Hmm alsk jouw was, zou ik een oude bandenpomp pakken. Daar de nippel afhalen. Hier een stukje remleiding met een nippel aanzetten. Vastdraaien met een slangklem. De remzuiger een nacht inlaten weken met WD40. Het spul aansluiten, en het in de bankschroef zetten. Want een remzuiger voor je kop hebben is ook niet leuk denk ik :). Komt ie steeds maar een stukje, dan weer indrukken, blazen, indrukken, blazen, indrukken, blazen etc.

En zo krijg je eigenlijk alle remzuigers los :). Succes!

DeNB3rt 02-08-2007 23:21

Zuigers zijn al mooi losgekomen nu.
Paar keren er bijna volledig uitgetrapt op de auto, gepoetst, wd40 etc etc.

Nu hebk al alles terug gemonteerd + remleiding vervangen.

Nu, over de zuiger zit een rubberen stofkapje + klemring. Die hebk mooi teruggeplaatst zoals het was, maar na het monteren van de remtang bleef er altijd een deeltje stroef zitten, kheb het zo goed als mogelijk gemonteerd, maar nu is de vraag, kan dit kwaad? of komt het goed te zitten eens het remsysteem terug werkende is+ontlucht?
Dat het op zen plek zit ofzo, en de rubber niet meer afklemt?

Tis wat moeilijk uit te leggen hoe het visueel eruitziet dus ;)
alles zit nu op de auto + blokjes, enkel nog ontluchten
alvast, thx

golf mkII 16v 03-08-2007 06:54

Als de zuiger stroef gaat is tie niet goed
Heb je zo weer problemen
Is de zuiger dof van kleur of glimt hij??

Zeend 03-08-2007 09:25

kun je niet bij de dealer of automaterialenzaak een revisieset kopen?
Alles met spiritus schoonmaken, met fijn staalwol polijsten en met speciaal vet en nieuwe rubbers monteren. Gaan ze het weer jaren goed doen.

Jens

Vincent-Mk1 03-08-2007 15:02

nachtje in de petroleum laten weken en klaar

DeNB3rt 30-04-2010 13:12

Dit topic nog maar eens bovenhalen, want na 3 jaar zit hij terug vast...
Remsysteem ligt ondertussen weer uit elkaar.
Wat ik te zien kreeg, was gelijkaardig als dit. Deze kerel had ook scheurtjes in zijn stofhoezen => roest/beschadiging zuiger.

Heeft er iemand links/contactinfo/ebay-links naar nieuwe remklauw/cylinders?

Heb volkswagen zelf al gebeld, kunnen de revisieset niet meer leveren alsook de remcylinders.
De sloop heeft nog cabrio klauw+cylinder liggen voor ~30€ (maar ik vroeg me af of deze dezelfde zijn als een pre 1981 klauw/cylinder).
Heb de onderdelenzaak gebeld, revisiekit kost ~40€ (voor enkel de dichtingen....)

Alle info is welkom
Thx!

golf mkII 16v 30-04-2010 17:44

125 euro bruto
Reparatieset [1 remklauw] 13.50 bruto

DeNB3rt 02-05-2010 17:32

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
125 euro bruto
Reparatieset [1 remklauw] 13.50 bruto



Kun je eens zeggen waarheen ik contact moet zoeken? Of stuur je me eens een PM hierover?

thx! :thumbup:

EelcoB 02-05-2010 18:52

Je kan ook de nippel van de vetspuit erin draaien. Dan pomp je hem vol met vet, en druk je zo je zuiger eruit.

Of vol laten lopen met WD-40, en dan zachtjes met de luchtspuit druk opbouwen. Maar dan schiet(!) hij er wel uit.

golf mkII 16v 02-05-2010 20:02

Quote:
Originally Posted by DeNB3rt
Kun je eens zeggen waarheen ik contact moet zoeken? Of stuur je me eens een PM hierover?

thx! :thumbup:

Pb al terug gedaan :thumbup:

Johan1982MK1 02-05-2010 20:31

Waarom zet je er gewoon niet remmerij op van een late golf1 cabrio? dan heb je t mooi, en de "grote" remblokken, net als de golf2.. Veel beter en makkelijker dan die kleine blokjes met die pennen er doorheen..


All times are GMT +1. The time now is 18:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.