Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Mijn Polo 86c Project {gt-sf-05} (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29447)

De Limburger 01-03-2007 19:22

dakrekje geplaatst ex atributen {GT-SF-05}
 
Hallo mijn naam is Ron Meuleners,

Ik heb sinds een paar maanden een Volkswagen polo 86c 2f 1300cc gekocht uit 1993 met 184.000 km op de teller. Hij was helemaal origineel :rock: me onderhoudsbokjes en alles er bij met volkswagen stempels er in, dus goed onderhouden.

Nu dan ben ik dan toch aan het om bouwen begonnen, Ik heb een setje Mattig ssf velgen kunnen kopen voor 200euro met de maaten,

Voor 7.5J 13"inch
Achter 8.5J 13"inch.

Met vier splinter nieuwe Continental Contactsport banden.

Deze heb ik al weg gebracht naar de straler en worden op nieuw gespoten,
Ik heb wel al een paar foto`s van de velgen (kaal)onder de auto alleen achter dan om te zien hoe breed deze zijn.
Deze zullen hier onder te zien zijn.

Ook heb ik een paar foto`s van hoe hij nu uit ziet en hopenlijk over een tijdje.
Ook heb ik een verlagings setje op het oog want met die bandjes er om (voor 175/50/13") en (achter 195/45/13") moet hij natuurlijk wel wat lager.
Ik was aan het denken aan 60/60mm.
veren en schokdempers dan wel.

Hier dan een paar foto`s,

volkswagen polo,



Embleemloosgrilletje.



De uitlaat is echt dik maar dat zie je niet goed op de foto.



hier wat mindere foto`s gemaakt met gsm, van de velgen los en onder de auto, kom maar op met dat commentaar.










Velgenbed voor. (7.5J)



Velgenbed achter. (8.5J)



Bekijk de foto`s en laat maar horen wat je er van vindt.
Alle Tips en Tricks zijn welkom aangezien dit de eerste auto is wat ik ga verbouwen.

Met vriendelijke groeten Ronnie

Mister Cool 01-03-2007 22:51

Leuke auto, wieltjes staan 'm wel leuk denk ik! Maar ik kan me niet vinden in je uitlaat keuze :redface: ... Verder een goed plan om 'm flink te verlagen :thumbup:

sander_beer 02-03-2007 15:11

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Leuke auto, wieltjes staan 'm wel leuk denk ik! Maar ik kan me niet vinden in je uitlaat keuze :redface: ... Verder een goed plan om 'm flink te verlagen :thumbup:


daar sluit ik me ook bij aan

De Limburger 02-03-2007 19:13

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
Leuke auto, wieltjes staan 'm wel leuk denk ik! Maar ik kan me niet vinden in je uitlaat keuze :redface: ... Verder een goed plan om 'm flink te verlagen :thumbup:




Waarom vindt je dat dan geen goede keuze?

Als de auto wordt verlaagt dan gaat de uitlaat in de bumper en niet meer er onder nu hangt hij eigenlijk te laag,maar komt nergens aan.

bedankt voor jullie mening hoor.. gr ronnie...

sander_beer 03-03-2007 11:10

Quote:
Originally Posted by polo-power
Waarom vindt je dat dan geen goede keuze?


smaken verschillen nu eenmaal

maar je moet doen wat je zelf mooi vind

De Limburger 03-03-2007 21:08

Zekers daar heb je gelijk in smaken moeten verschillen zou niet goed zijn als iedereen het zelfde mooi zou vinden he.

Ben zeer benieuwd hoe het straks uit ziet met die wielen en verlaging er op.

Gr ronnie..

mark2fpolo 11-03-2007 01:13

hey das grappig, gaat er nu nog een leuke polo in de regio echt susteren rond rijden!!!

Je plannen zien er goed uit!!!

Ben benieuwd of ik je een keer ga spotten of andersom.. ik ben bijna dagelijks in echt te vinden!!

mark2fpolo 11-03-2007 01:14

ohja, ik zou proberen om op die 8,5j ook 175/50 te trekken... ;)

AryX 11-03-2007 16:33

in princie moet dat passen, heb wel eens een 9J velg gezien met 175/50/13
Misschien dat het ff met een binnenband lukt, hebben ze bij mijn achtervelgen gedaan (7,5J) daar kregen ze 'm toen ook niet overheen. Weekje met binnenband gereden tot de band iets was opgerekt en toen zonder binnenband erop.. werkte prima

Maar je bent goed bezig hoor :)

De Limburger 11-03-2007 20:56

Nee ik wil eerst ff kijken hoe het uit ziet met die 195er band. En als het me bevalt dan laat ik hem zitten die bandjes kosten me maar 60euro het stuk, dus heb zo een setje er bij gehaald en omgegooid.

gr ronnie en bedankt voor het fijne commentaar.

en markpolo2f misschien komen w elkaar eens tegen.

Mister Cool 12-03-2007 00:48

Quote:
Originally Posted by polo-power
Waarom vindt je dat dan geen goede keuze?

Als de auto wordt verlaagt dan gaat de uitlaat in de bumper en niet meer er onder nu hangt hij eigenlijk te laag,maar komt nergens aan.

bedankt voor jullie mening hoor.. gr ronnie...


In de bumper vind ik al helemaal zonde :eek:. Maar ik kan me in jou uitlaat niet vinden, omdat ik persoonlijk vind, dat zo'n uitlaat meer past bij een honda civic of zoiets, liefst hangend tussen veel plastic... Qua uitlaat zie ik liever een stukje gepolijst rvs ofzo... Verder vallen jou plannen wel in de smaak!

AryX 12-03-2007 08:04

ach mister cool, deze uitlaat valt op zich nog mee.. heb wel eens Polo's met een nog meer Japanse pot eronder gezien, zoals van die uitlaten met zo'n blauw-achtige rand alsof ie half in de fik staat weet je wel.. Nou dan is dit nog netjes vergeleken daarbij.

Maar hoe wil je hetm eigenlijk IN de achterbumper hebben? Je bedoelt toch hopelijk geen gat erin maken he? Dat zou wel zonde zijn namelijk.. Als je dan ooit van uitlaat verandert heb er er een gat in zitten..

De Limburger 12-03-2007 11:04

Quote:
Originally Posted by AryX
ach mister cool, deze uitlaat valt op zich nog mee.. heb wel eens Polo's met een nog meer Japanse pot eronder gezien, zoals van die uitlaten met zo'n blauw-achtige rand alsof ie half in de fik staat weet je wel.. Nou dan is dit nog netjes vergeleken daarbij.

Maar hoe wil je hetm eigenlijk IN de achterbumper hebben? Je bedoelt toch hopelijk geen gat erin maken he? Dat zou wel zonde zijn namelijk.. Als je dan ooit van uitlaat verandert heb er er een gat in zitten..


AryX: ik zal je dat eens even uit leggen hahaha, nee ik bedoel gewoon dat er een halfje uit de bumper wordt gehaald en dat dan de uitlaat er half insteekt zodat ik meer bodemvrijheid terug krijg ook maak een extra ophang beugel voor de middendempervervanger zodat alles netjes glad onder de auto hangt voor als hij verlaagt wordt zodat als 6cm me niet bevalt ik nog altijdt naar 8cm kan gaan.

hoop dat het een beetje duidelijk is gr Polo-Power.

breadfan83 12-03-2007 16:06

Heej Ron,

Welkom op het forum, Limbo! :D
Polo'tje ziet er netjes uit, en die velgen staan ook mooi.
Uitlaat past zoals eerder werd gezegd beter onder een Jap of zo, niet onder een mooie nette Polo als de jouwe. En een stuk uit de bumper halen vind ik sowieso zonde.

Rij je wel al rond met de auto? Ik kom regelmatig in Nieuwstadt (Isenbruch). Ik zal eens kijken of ik hem zie staan.

Succes met het klussen! :thumbup:

De Limburger 12-03-2007 18:37

@Breadfan..

Ik woon ook nog zeer kort in de buurt van isenbruch, en ja ik rij ook rond met de auto,daar is hij voor he,Ben wel stiekem aan het kijken voor een Gruppe A uitlaat, maar eerst die remmen fiksen..

gr ronnie..

AryX 12-03-2007 23:22

Zo dat is een pak van mijn hart joh, dat valt op zich nog wel mee dan, kan erger :)

De Limburger 13-03-2007 22:32

Het ergste is me over komen wat je als liefhebber liever niet hebt, ik heb rechts de deur door geroest onder de raamrubber, heb ik hem maar ff dicht gelast en geplamuurt en zo maar niet echt geweldig vooral de lak kleur komt niet overeen.

Gelukkig maar dat een kennis van mij Beunt/en zeer lang daar gewerkt heeft bij een schadebedrijf.
Nu ga ik vrijdag met hem overleggen wat ik het beste kan doen met de auto of helemaal spuiten of alleen een nieuwe deur en die laten spuiten.

Wanneer hij helemaal gedaan wordt wil ik hem het liefste Jägermeister oranje is toch maar ff te gek kleurtje.

Maar vrijdag meer hier over.

Gr Polo-Power.

AryX 14-03-2007 09:50

Hup Holland Hup :D

De Limburger 15-03-2007 22:35

Remklauwen binnen het Bouwen kan beginnen,morgen ga ik alles schuren en spuiten en dan ff direct maar nieuwe blokken en remleidingen halen.

En natuurlijk ff sparen nu voor de verlagingsset en de Remschijven. als ik dat straks bij elkaar heb dan bouw ik alles in in keer op.


morgen foto`s

Gr Polo-power.

AryX 16-03-2007 00:00

ben benieuwd man :)


All times are GMT +1. The time now is 01:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.