Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Vraagje Cilinderkop 1.6 diesel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100266)

golfman 24-05-2012 19:17

Vraagje Cilinderkop 1.6 diesel
 
hoi heb en vraagje Cilinderkop 1.6 diesel golf 2 is dat hetzelfde alles en cilinderkop 1.6 td of anders..gr golfman :)

Audi1981 24-05-2012 20:10

Kop in basis wel, let wel op dat een TD altijd een hydrostoter kop is en een 1.6D niet altijd :thumbup::thumbup::thumbup:

Dokter D 24-05-2012 20:31

Quote:
Originally Posted by Audi1981
let wel op dat een TD altijd een hydrostoter kop is



Weet je dat zeker, ook de golf 1 gtd's?

golfman 24-05-2012 20:58

waar moet ik daan op letten ..GR golfman

ewcaddymk1 24-05-2012 21:09

mijn jr td had een kop van 84 erop zonder hydro stoters dus ook zonder extra oliekanaal tussen 1e en 2e cilinder zit nu een kop op van een jp 1.6 diesel is de zelfde code ,dus het enige verschil in koppen zit em volgens mij in hydrostoters of eentje zonder .
de verstuivers zijn wel anders dus die omzetten wel nieuwe brandplaatjes gebruiken
ik heb eventueel nog een kop liggen van een jk 1.6 diesel met hydro stoters

golfman 24-05-2012 21:33

waar kan je zien op de cilinderkop of het voor diesel of voor td is .....GR golfman

carbreaker de autosloper 24-05-2012 21:47

past zonder meer td had natruimgevulde kleppen ooit es
maar verkocht ze tt door elkaar past gewoon

ewcaddymk1 24-05-2012 21:57

zit geen verschil in alleen even opletten als er tussen de 1e en 2e cilinder achter de pomp tussen de verstuivers een hol of een bol stuk op zit degene met de bolling heeft hydrostoters en anders even naar de code kijken links op de kop begint meestal met 068 volgens mij

hier onder zonder hydro stoters dus met een hol stuk tussen de verstuivers
en dus zonder extra olie kanaal deze kwam van mijn gtd



hier onder eentje met hydrostoters deze heeft een bolling op de zelfde plaats voor een extra olie kanaal (is te koop met verstuiver of eventueel met dieselpomp)


golfman 24-05-2012 22:09

Ga morgen kijken bij de sloop bij ons heb genoeg info hoop een goeie cilinderkop te vinden zonder scheuren ...GR golfman

ewcaddymk1 24-05-2012 22:11

degene op de onderste foto is nog goed en hoef er niet de hoofdprijs voor ik weet ook niet in wat voor auto die moet en hoe oud :confused:

storm 24-05-2012 23:24

waarom op de sloop een kop kopen terwijl je niet eens weet of deze goed is. Je kunt niet alles zien met het blote oogm denk bijvoorbeeld aan een kromme klep, ik noem maar even iets. Genoeg jongens die je een kop kunnen verzorgen, daarvoor hoed je hem ook niet zelf te demonteren.

Succes met de opbouw straks.

Gr

Turbo-Variant 24-05-2012 23:50

TD koppen zijn heel vaak gescheurd tussen de kleppen. Is verder geen probleem. Wel als een scheur doorloopt naar een wervelkamer of een waterkanaal in de kop.

Vaak zijn de koppen van SB of RA motoren iets beter, hier word de kop namelijk iets gekoeld door de inlaatlucht (intercooler).

storm 25-05-2012 00:15

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
TD koppen zijn heel vaak gescheurd tussen de kleppen. Is verder geen probleem. Wel als een scheur doorloopt naar een wervelkamer of een waterkanaal in de kop.

Vaak zijn de koppen van SB of RA motoren iets beter, hier word de kop namelijk iets gekoeld door de inlaatlucht (intercooler).



maar dan is het dus een kwestie van wel of geen intercooler op aansluiten. koppen zijn allemaal gelijk, behalve dan de hydro stoters. Ik heb nu uit me hoofd 2 koppen nog van een TD, allemaal hebben ze de schuurtje in de kleine wand, maar dat kan idd geen kwaad. Ik vraag me wel af of de GTD SB/RA geen koeling in de klepstoters hebben, zo nee zijn de klepstoters van de TDI 1z uitwisselbaar?

Gr

gti_power 26-05-2012 18:32

Ik heb nog een goede kop liggen van een sb,pb maar bij interesse.


All times are GMT +1. The time now is 10:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.