Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   vervelend probleem g40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=103862)

Golf2_Gtd 27-08-2012 21:10

vervelend probleem g40

Ik heb een vervelend probleem met mijn g40

nadat mijn hallgever kapot was van mijn onsteking
heb ik op sloop een nieuwe gekocht van een normale 1300 onsteking
onsteking is indentiek zelfde erop gezet en afgesteld met een stroboscoop
geloof 5 graden bij 750 toeren stond in de vraagbaak..

nu heb ik het probleem dat inhoud daar bedoel ik mee

als ik volgas ga gaat ie maar tot 6000 toeren soms 6500
soms loopt die heel goed.. dan gaat ie in 1 keer naar de 7000 toeren
en de startmotor draai sins de onsteking is vervangen ook moeizaam vaak doet die het heel goed

de volgende onderdelen zijn vervangen:

nieuwe bougies
nieuwe rotor
nieuwe verdelerkap
nieuwe onsteking + afgesteld
nieuwe lamdasonde
nieuwe distributieriem
nieuwe waterpomp

alleen toen ik mijn distributieriem vervangen had kwam ik er wel achter dat de dubbele v-snaar niet meer goed was miste een tand en was gescheurd door droogte was niet op voorraad ben van plan wel binnenkort een getand riemset op te steken..

iemand die het weet?

The_Maxx 27-08-2012 21:21

G40 heeft een andere ontsteking. Lijkt identiek maar is het niet. Je motor loopt er wel op, maar niet optimaal. 3F heeft eenzelfde soort ontsteking. Rest van de smallblockjes hebben een andere.

Wat betreft je startmotor: dat zal aan de startmotor liggen. of je accupolen zijn aan het oxideren waardoor er niet altijd voldoende stroom door de bekabeling gaat, wat ook effect heeft op de hallgever en werking daarvan (toerenwisselingen)

Golf2_Gtd 27-08-2012 21:39

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
G40 heeft een andere ontsteking. Lijkt identiek maar is het niet. Je motor loopt er wel op, maar niet optimaal. 3F heeft eenzelfde soort ontsteking. Rest van de smallblockjes hebben een andere.

Wat betreft je startmotor: dat zal aan de startmotor liggen. of je accupolen zijn aan het oxideren waardoor er niet altijd voldoende stroom door de bekabeling gaat, wat ook effect heeft op de hallgever en werking daarvan (toerenwisselingen)

is de hallgever van g40 onsteking uit te wisselen? of gewoon ergens los te koop..?

Ruud 16V-G60 28-08-2012 06:03

ontsteking moet je afstellen met blauwe stekker eraf en op 7 graden bij 2500rpm

The_Maxx 28-08-2012 11:05

Quote:
Originally Posted by Golf2_Gtd
is de hallgever van g40 onsteking uit te wisselen? of gewoon ergens los te koop..?

Zowel halgever als triggerwheel zijn anders. Triggerwheel kun je omzetten van de ene naar de andere ontsteking. En dat is vrij makkelijk te doen.
zie verschil: 3F/PY:"

AAU/AAV e.d.:

Los te koop is een hallgever wel, bij bosch, en die zijn niet goedkoop.
Maar met het juiste triggerwheel scheelt het al.

Golf2_Gtd 29-08-2012 12:03

het verschil is indd groot maar hoe verklaar je dat die vaak wel 7000
toeren draait en de andere keer niet ?

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
Zowel halgever als triggerwheel zijn anders. Triggerwheel kun je omzetten van de ene naar de andere ontsteking. En dat is vrij makkelijk te doen.
zie verschil: 3F/PY:"

AAU/AAV e.d.:

Los te koop is een hallgever wel, bij bosch, en die zijn niet goedkoop.
Maar met het juiste triggerwheel scheelt het al.

The_Maxx 29-08-2012 13:39

Ik kan er geen sluitende verklaring over geven (ieder blok is anders) Maar wat ik wel weet is dat met het verkeerde triggerwheel, het ontstekingstijdstip niet goed geregeld is. Dat kan dus vreemde schommelingen en uitschieters veroorzaken. Zeker op de hoge toeren.
Maar 7000rpm is wel heel erg veel. Kan ook iets in je ECU zijn wat niet goed is. Begrenzing is o.a. geregeld met een kristal.

Audi1981 30-08-2012 11:47

Ruud z'n tip al opgevolgd?

Golf2_Gtd 30-08-2012 18:16

Quote:
Originally Posted by Audi1981
Ruud z'n tip al opgevolgd?

nog niet.. maar dat ga ik zeker doen.. moet eerst nog een stroboscoop regelen en dan afstellen...

Ruud 16V-G60 31-08-2012 07:39

zorg wel dat je een stroboscoop hebt waar je de vervroeging van kan instellen en tegelijkertijd het toerental kan zien.Deze lampen zal je niet snel vinden,aangezien deze modellen rond de 1000 euro kosten.Mocht je er niet uitkomen,dan ben je welkom

Sjon 31-08-2012 09:23

.

Dennis@polo86c.nl 31-08-2012 10:26

Gewoon afstellen op 'Z' markering van de v-snaar poelie op de krukas.

Golf2_Gtd 31-08-2012 10:34

ik ga denk ik na de vakantie ff afspraak maken met ruud ga volgende week donderdag op vakantie

All times are GMT +1. The time now is 00:30.